Gå til innhold

Trenger hjelp til å utvikle spillkarakter

Karakter  

46 stemmer

1. 1. Hva slags forsvar skal Jackie ha?

• Vanlig magi (ildkuler, lyn, forvandle fiender til is osv)
      8
    • "Star Wars magi", aka the Force
      10
    • Moderne skytevåpen (pistoler, rifler, bazooka osv)
      4
    • Vestern-skytevåpen (revolver osv)
      2
    • Middelaldervåpen (armbrøst, pil og bue osv)
      2
    • Ninjavåpen (sverd, bue, kastestjerne osv)
      7
    • Steinaldervåpen (klubbe, stein osv)
      2
    • Kampsport
      7
    • Drit i våpen, Super Mario trenger jo ikke det.
      4

Anbefalte innlegg

vikingkylling: jeg bruker selv det programmet, og holder på med et prosjekt nå. håprer bare jeg klarer å bli ferdig med det for jeg pleier å starte på et og kaste det etter vært. blir rett og slett læi av prosjektet og vil jobbe med et nytt:/

bruker du koder eller D&D?

lykke til:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg kjenner til det der med å gå lei. Løsningen min er å lage relativt små rom og legge til nye ting i hvert eneste. Det første rommet var bare en hub for å lære meg å gå fra bestemte rom til rom (ikke nødvendig det neste på listen), og det første "ekte" rommet har fiender, slimklumper jeg kan hoppe på, egg å plukke opp og så videre. Det tredje har vann, magi og sånne ting foreløpig. Aner ikke hva jeg vil gjøre med det fjerde, men jeg finner nok på noe. På det viset går jeg ikke lei, og spillet blir ganske variert. ;)

Jeg startet med DnD for å gjøre meg vant med GM, men bruker nå en blanding av koder og DnD. Det er så mye som henger sammen at å reprogrammere alt i koder er blitt ganske komplisert, så jeg beholder DnDen jeg har så langt og bruker det videre til å spare tid, men tar meg også tid til å lage ting i koder.

Lenke til kommentar

jeg kan ikke svare på om han har kjøpt det, men kan anbefalle deg å se på youtube filmer. du børr starte med D&D så gå over til koder når du kan det. du klarer deg med lite versjonen nå som du antagelig ikke kan programere så kan du kjøpe det når du blir flinkere.

jeg bruker selv pro. og merker ikke så mye når jeg bruker lite på en annen pc.

Endret av D02
Lenke til kommentar

Ja, jeg bruker GM8 Pro. Men GM8 Lite er helt gratis og likevel ganske kraftig, så det er en bra måte å starte på. Du kan laste det ned her:

Game Maker 8

Trenger du hjelp til å komme i gang anbefaler jeg at du klikker deg inn på Tutorials og laste ned de du syntes ser interessante ut.

I tillegg fikk jeg en elektronisk penn, så jeg slipper å tegne grafikken med musen. Det er mange å velge mellom, men jeg har denne:

Wacom Bamboo Pen Graphics Tablet

Den koster riktignok litt, men jeg bruker den til mange ting. Om du bare er interessert i å snekre sammen et spill for å teste Game Maker kan du jo laste ned en del grafikk og spare mye tid. ;)

Lenke til kommentar

Har stort sett tegnet henne selv, ja. Det vil si, jeg lastet ned et ferdig omriss av en karakter. :blush: Men det var kun for å få hjelp til å animere henne. Omrisset var uten farger eller detaljer, og jeg lagde hestehalen hennes selv. ;) Skal se om jeg gidder lage en karakter fra bunnen av etterhvert. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...