Gå til innhold

Ny gaming pc 9-10k

Anbefalte innlegg

Hei, har lagd meg en pc på komplett med følgende ting inni.

586448 Ahead Nero 9 Essentials OEM

497731 CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

108967 Skjermkabel DVI M/M 3m

105353 Støtsikker PC-eske

405726 Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

451753 CM Storm Scout Midi Tower Sort

574788 Chieftec Smart Series 550W PSU

494479 Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

496058 AMD Athlon II X4 620

477897 MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3

352067 Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9

591141 WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s,

499634 USB2 multikortleser 3.5" sort for

600757 XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

328253 Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

498506 ROCCAT™ Kova Mouse

574040 BenQ 21,5" LCD G2222HDH

586222 Creative SBS A40

497597 MS COA Label Windows Pro 7

497639 MS ROYALTY Win Pro 7 Nordic

497666 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

497756 MS MANUAL Win Pro 7 NO

358671 Splinter Cell Conviction

308653 Garanti 3 år - Sende inn

Åssen trur dere den kommer til og fungere på spill som krever litt på max grafikk, og spill som kommer iår-nesteår ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva i alle videste verden skal du med alt dette?

du kan få en veldig mye bedre pc for pengene ved å ikke sløse de på programmer men det er jo ditt valg seff om du vil være litt pirat eller ikke. (ca 600 millioner i verden er det så hvorfor ikke :p

)

https://prisguiden.no/profil/lister/114622

ekstremt mye bedre pc ;)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

hva i alle videste verden skal du med alt dette?

du kan få en veldig mye bedre pc for pengene ved å ikke sløse de på programmer men det er jo ditt valg seff om du vil være litt pirat eller ikke. (ca 600 millioner i verden er det så hvorfor ikke :p )

Det er bare ting som står der, det alt i alt er det bare win7 ultimate, og grunnen til at jeg skal ha det, er at jeg har dårlig erfaring med home versjonen :p Men åssen tror du det kommer til og fungere på spill`?

Lenke til kommentar

Føler nesten at det var bortkastet tid og lage seg bruker her for og spørre om dette, folk svarer jo ikke på det jeg spørr om engang, henger seg opp i oppdrativsystem av alle mulige ting, en venn av meg sa at vis jeg spurte her kom jeg til og få hjelp, har ikke blitt så veldig mye klokere for og si det sånn.

Lenke til kommentar

Så lenge du har quadcore cpu og skjermkort med 1gb og den typen du har valgt sammen med ram og disken så burdte det fungere greit i spill.

Ja det er mange som er krasse her... som ikke leser men bare kommenterer uten å tenke seg om. Det er ikke alle som har lyst å drive pirat virksomhet heller.. Men betale for lisensene som er lurt hvis man kan og vil.

Men du kan bruke windows media player til å se dvd med og brenne med.

Disse kan du droppe fordi det gir ikke noe funskjon du trenger tipper jeg.

Disse 2 også..OG du får mange gratis programmer med lisenser også får slike ting som ikke er piratvirksomhet også.

Men pc'en burdte funke det, og det er likegreit å ha med programmene hvis du vil slippe å leite etter disse på nett.

Kjør på å kjøp den..

Lenke til kommentar

Hehe, slik kan det gå. :tease:

Neida. Hd 5770 er ikke det beste du kan få tak i. Vi kan jo selvfølgelig se på hvor mye 5770 yter i crysis:

Crysis%20No%20AA.png

Her kjøres spillet uten AA og AF (Regner igrunn med at du vet hva det er. hvis ikke: AA= http://no.wikipedia.org/wiki/Antialiasing AF= http://en.wikipedia.org/wiki/Anisotropic_filtering)

Noe forskjell i prisklassen på alle disse kortene. Selv ville jeg ha gått for et HD 5850, som er 1000,- dyrere, men er litt mer framtidsrettet, siden du kan kjøpe et 5850 til, senere. Blir ikke helt det samme med 5770, siden det snart er ut.

Men, 5770 vil gjøre jobben sin, det er klart. Alt henger i hvor mye du er villig til å betale!

Sikker på at du ikke skal prøve å bygge selv da?

Her er en guide: http://www.hardware.no/artikler/guide_bygg_pc-en_selv/45552

Se på den, så kan du bestemme deg ut fra det. ;)

Endret av Arceez
Lenke til kommentar

Correct me if I'm wrong, men det der virker som de programvarene som følger med kompletts "PC-Bygger"?

I så fall er de inkludert, og vi trenger ikke tenke så mye på det.

Fint om du klarerer dette første, så har vi noe å gå ut etter. Jeg syntes ikke oppsettet ser spesielt bra ut til 10k. Du burde få mer ut i fra pengene. Det har vel med at alt er fra komplett også.

For øvrig er det jo strengt talt en 1000 lapp å spare på å gå fra Ultimate til Home. Spill ytelsen er IKKE forandret. Du mister muligheten til å logge deg inn fra f.eks arbeidsplassen til hjemmePC-en. Sjekk ut Windows tråden. Vil GARANTERT anbefale deg Home Premium.

Så jo, OS har mye å si, for da kunne vi vel ha skvist inn noe bedre for den samme prisen. Skjønner du tegninga?

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Hehe, slik kan det gå. :tease:

Neida. Hd 5770 er ikke det beste du kan få tak i. Vi kan jo selvfølgelig se på hvor mye 5770 yter i crysis:

Crysis%20No%20AA.png

Her kjøres spillet uten AA og AF (Regner igrunn med at du vet hva det er. hvis ikke: AA= http://no.wikipedia.org/wiki/Antialiasing AF= http://en.wikipedia.org/wiki/Anisotropic_filtering)

Noe forskjell i prisklassen på alle disse kortene. Selv ville jeg ha gått for et HD 5850, som er 1000,- dyrere, men er litt mer framtidsrettet, siden du kan kjøpe et 5850 til, senere. Blir ikke helt det samme med 5770, siden det snart er ut.

Men, 5770 vil gjøre jobben sin, det er klart. Alt henger i hvor mye du er villig til å betale!

Sikker på at du ikke skal prøve å bygge selv da?

Her er en guide: http://www.hardware.no/artikler/guide_bygg_pc-en_selv/45552

Se på den, så kan du bestemme deg ut fra det. ;)

De hadde ikke bedre en 5770 til denne typen på komplett, blir jo dyrere og bygge selv, men har bestilt pc'en nå så håper jeg blir fornøyd :)

Lenke til kommentar

Så lenge du har quadcore cpu og skjermkort med 1gb og den typen du har valgt sammen med ram og disken så burdte det fungere greit i spill.

Ja det er mange som er krasse her... som ikke leser men bare kommenterer uten å tenke seg om. Det er ikke alle som har lyst å drive pirat virksomhet heller.. Men betale for lisensene som er lurt hvis man kan og vil.

Men du kan bruke windows media player til å se dvd med og brenne med.

Disse kan du droppe fordi det gir ikke noe funskjon du trenger tipper jeg.

Disse 2 også..OG du får mange gratis programmer med lisenser også får slike ting som ikke er piratvirksomhet også.

Men pc'en burdte funke det, og det er likegreit å ha med programmene hvis du vil slippe å leite etter disse på nett.

Kjør på å kjøp den..

De tinga gjør ikke no forskjell i prisen og går ikke ann og ta av, det er noe som følger med så det det blir ikke noe forskjell. :)

Dette her er en meget grei oppbygning, men mener du virkelig at en gamer skal kun ha 4 GB minne?

Push den opp til 6 GB, og sørg for å ha 64 bits windows 7. Forøvrig bør du velge Windows 7 Professional, da den er billigere og helt lik som ultimate.

Har 2gb ram ligendes her som passer så blir ikke noe problem :)

Maccan har rett. Du kan jo klare å presse inn et 5870 i 10 000,-! kanskje en i7 også ;)

Stor edit!! :D

Så bra du har bestilt! lykke til på ferden, kan man si! :w00t:

Problemet er at verken i7 eller 5870 ligger på lista over deler til denna pc'en på komplett, ellers hadde jeg gjort det :) Har ikke så mye penger nå pga ikke no jobb og tar lappen :p

Lenke til kommentar

Presset 8G ram 1600 Mhz CL8, X4 955 BE,Corsair HX 750 W og 5870 inn under 10200 i hvertfall :p

Var fornøyd med det jeg!

Forøvrig skal han seff ha 64 bits, men han få ikke kjøpt 6GB ram med et AMD oppsett vet du special force.

For øvrig kommer den til å yte helt greit til det meste for tiden, men vil ikke kjøre alt på high innen neste år for å si det sånn

EDIT: Han var litt ironisk cfg. ;) Jeg har det med å skvise budsjetter litt fordi jeg alltid "vil ha inn litt mer"

Du kan forøvrig lett avbestille i løpet av i natt skulle vi komme opp med noe bedre hehe

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

vi burdte kanskje komme opp med en pc som er bedre da til samme pris, har de flere pc byggere? Amentio, mpx, netshop osv? Har bare testa pcbyggern til komplett engang, men ikke kjøpt ferdig pc noen gang da.

Det hadde vært veldig flott, har avbestilt den andre for og fikse noen ting, men hadde dere finni en bedre en til samme pris, ca 9600 så hadde det vært flott.

Lenke til kommentar

Men vis jeg skal ha den pc'en hvilken av 5770 skjerkortene burde jeg ha?

XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0 "XXX" 2xDVI-I HDMI, DisplayPort 875MHz "Aliens vs Predator".

HIS Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, DisplayPort, HDCP.

PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, DVI-I, HDMI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...