Gå til innhold

Redigere PDF-Filer

CIder

Anbefalte innlegg

Hei!

Finnes det program hvor jeg kan importere pdf-dokumenter til for å kunne redigere disse?.Har prøvd klipp og lim til Word,men det blir ikke seende ut da.

Kan jeg kanskje gjøre dette i Acrobat Readern?.

På forhånd takk!.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Windows er vel eneste sjansen å få redigere en .pdf fil å ha en fullversjon av Acrobat. Det skal da være mulig å få den over i RTF fil, men jeg har også fått den fra .pdf til .doc engang, men klarte ikke å finne igjen det valget akkurat nå. Uansett trenger du som sagt fullversjonen, ikke bare reader(som bare leser pdf).

Lenke til kommentar

Ok,thanx!.

Da tester jeg det.Sikker på at det ikke finnes et slags "universal" lese program som takler pdf også?.

Finnes jo programmer som disse til bilder og div. andre ting...

Men,men takk skal du iallefall ha!.

Lenke til kommentar

Nja, .pdf er vel adobe sitt eget format, men er visstnok semi-kompatibelt med postscript, noe som blir brukt av folk som holder på med Latex(stort sett Linux folk, men ikke bare). Utover det er det mulig at Adobe Framemaker klarer å lese inn .pdf filer, uten at jeg vet eller har prøvd det noen gang. Framemaker kan blant annet brukes som erstatning for Word, veldig bra på store dokumenter i følge dem som kan bruke det. Jeg prøvde en gang med en versjon jeg fikk fra NTNU, synes grensesnittet var _litt_ mer komplisert enn Word.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...