930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Hei. Lurte på en ferie til london jeg og dama. Så at jeg kunne få fly til ca 2500kr og tenkte da på hvordan jeg skal få hotell som er veldig sentrumsnært da jeg ikke har bil der nede? Fant dette til 158kr dagen pr.pers : http://www.travelstay.com/pages/PayandSleepHeathrow.htm?affcode=RA Men lurer på noen ting: 1. Kan noen anbefale et nærmere hotell til maks 200kr dagen? 2. Er det vanskelig å komme seg rundt i london? (buss,tbane,undergrund?) 3. På hotellet jeg fant så er det en togstasjon rett ved. http://bit.ly/cnKO0F går den rett inn til sentrum? Isåfall hvor lang tid? Og hvordan funker det? Blir dyrt å ta den hver dag tur retur i 5 dager? Ønsker svar fra noen som har erfaring og kan gi et smørbrød-guide aktig svar. "skive,smør,etc..". Er helt dum når det gjelder å kikke på sider og sette sammen informasjon til svar. Håper på maks 5000 i tur + hotell (helst inkl frokost og "fri bruk av tog og alt" om det fantes som i paris). Tips råd? Første englandstur så ! og er ikke så reisevant Lenke til kommentar
Gerske Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Hei! Var i London i 2007, og fikk langt billigere flybilletter. 600-700 pr pers pr vei (antar at prisene du nevnte er pr pers); omtrent halvparten av prisen du nevnte. Nå har jo riktignok prisene steget noe siden da, men har du forsøkt å finne billigere flybilletter, som du kan omsette i et mer sentrumsnært hotell? Har dessverre ikke tid til å gjøre noen søk akkurat nå, men den muligheten bør du vurdere. Når det gjelder å komme seg rundt i London er dette kjempelett via The Tube - Londons T-bane. Alt av skilting er veldig tydelig lagt opp slik at man lett kommer inn i systemet. Det er holdeplasser i nærheten av det meste som er interessant i sentrum. Anbefalt betalingsmiddel på T-banen er et såkalt Oyster Card, som du fyller opp på forhånd (f.eks. i skranken på en T-banestasjon). Etter hvert som du reiser blir du trukket fra dette kortet. Du må "scanne" kortet i en leser for i det hele tatt å komme ned til T-banesporene. Kortet fungerer også på bussene i London. Dette er et mye rimeligere alternativ enn å kjøpe papirbilletter. Men husk å "scanne" kortet både når du går inn OG ut av en T-banestasjon, ellers får du ekstragebyr! Helgeturen jeg var på i 2007 kostet totalt 6000 kr, og da er en heftig session på Duty Free-en på Gardermoen inkludert! Men husk at det fort blir dyrt om du kjøper all mat og drikk ++ i de største turisttråkkene. Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Hei. Var 2700 for to personer tur retur. Men er det noe billigere? Ser at prisene er litt stive nå. kunne tenkt meg 3-4 dager mellom 26.juli - 5 august. Bare for en svipptur. Også med hotell så sentrumsnært som mulig. Hvor dyrt / billig kan man få dette? Lenke til kommentar
Noen123 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Kjøp dagskort på undergrundsbanen, skaff et kart over stasjoner og holdeplasser, kjør røde turbusser uten tak! Da får du sett det meste. Var i London for noen uker siden... Dritkult undergrunden går hvert 2-4. Minutt så det er ikke noe problem... Det kanskje et par minutter mellom hver undergrundsstasjon. Taxi er MYE billigere i London enn i Norge! Å spise ute i London er også billigere enn i Norge. Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Men hvordan hotell hadde du? Og hvor lenge samt pris? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 1. Kan noen anbefale et nærmere hotell til maks 200kr dagen? 2. Er det vanskelig å komme seg rundt i london? (buss,tbane,undergrund?) 3. På hotellet jeg fant så er det en togstasjon rett ved. http://bit.ly/cnKO0F går den rett inn til sentrum? Isåfall hvor lang tid? Og hvordan funker det? Blir dyrt å ta den hver dag tur retur i 5 dager? 1. Jeg kommer til å tilbringe 24 timer i sjokk om noen klarer å finne et hotell, med brukbar standard, til under 200,- pr. pers. 2. London er en av verdens letteste byer å ta seg rundt i. Tuben fungerer glimrende og er billig. Dagskort og ukekort dekker også bussene, som går mye "på tvers" av det tuben gjør og som utvilsomt er en bedre måte å få sett byen på. En kan bekymre seg for å ta feil buss, men betyr det egentlig noe når det eneste en skal er å se London? 3. "Sentrum" blir for upresist når det gjelder London. For å svare konkret på spørsmålet må vi ha mer informasjon om hvor du vil, eller hva du vil. MEN du kommer deg direkte til Paddinton, uten å skifte tog, fra Southall. http://ojp.nationalrail.co.uk/en/s/timetable/times Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Hei! Har vært i London 4 ganger, så har fått ganske god erfaring fra byen etter hvert. Flytter også over til London nå i september. De fleste har svart greit på spørsmålene dine. Det er som sagt ekstremt enkelt å komme seg rundt i London - kjøp et kort på t-banen som passer for ditt opphold (dagskort eller 3-dagerskort for eksempel), så kan du ta t-banen rundt hele Londons bykjerne (som er stort) så mye du vil for en liten pris. Da kan det være greit å finne et hotell som er i gangavstand til en t-bane, så koster t/r sentrum mange ganger deg ingenting mer enn t-banekortet og du kommer deg fort rundt. Angående hotell, så må du nesten se litt selv for å finne noe som passer. Men anbefaler å sjekke rundt på hotellsider (jeg bruker ofte Booking.com til hotell), og se hva du finner. Men du burde hvert fall velge et 3-stjernershotell om du ønsker privat bad og dusj og helt grei standard. Hotell i London er som regel enkle og små. Se også litt på beliggenhet i forhold til t-bane. Du trenger ikke bo på Oxford Street for å bo sentralt, bor du i nærheten av t-banestasjon så bor du sentralt uansett siden det går så fort å komme seg rundt. For 4-5 netter i et 3-stjernshotell i London må du nok regne med 2500-3000,- totalt nå på sommeren vil jeg tro. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg bodde på Londons tredje dårligste hotell, og det kostet 700 kroner natta med grupperabatt. Da jeg ga beskjed om at det var tomt for tørkepapir på det ene toalettet, fikk jeg beskjed om å gå på det andre. Vi skulle egentlig bo på det aller dårligste, men det var fullt. Billigere var det dog ikke. 1 Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 @Isbilen.. Se over.. Om det var det tredj dårligste lurer jeg på hva jeg har funnet.. Da jeg fant ingen til over 700kr via hotellbookingen jeg så. Men kan være du tenker "hotell" mens jeg tenker overnattingsplass Så beklager alle sammen. Jeg søker etter "overnattingsplass" helst Bed&Breakfast ikke "hotell" i den klassen liksom. Bare overnatting @SamBell: Det B&B jeg linker til koster 168kr dagen med shared bath og 180 med private. Ganske grei kvalitet men for langt unnav. *selv om det var b&b håper jeg du går i sjokk! * Lenke til kommentar
Gerske Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 2700 t/r London for 2 personer er da slettes ingen dårlig billettpris! Uansett, et kjapt søk på booking.com, fra 27. - 31. juli, sortert på pris, gir f.eks.: - Stress Less Hostel - Leyton Branch, £ 156 for 4 netter i dobbeltrom med felles bad. Dette ligger ca 250 meter unna nærmeste T-banestopp. - Kings Head Guest House, £ 163,96 for 4 netter i dobbeltrom. Ligger ca 600 meter unna nærmeste T-banestopp - Beaconsfield Hotel, £ 185 for 4 netter i dobbeltrom med felles bad. Ligger ca 50 meter unna nærmeste T-banestopp - Forest Gate Hotel, £ 185 for 4 netter i dobbeltrom budget. Ligger ca 400 meter unna nærmeste T-banestopp Pundet ligger på 9,5 for tiden, noe som er en rimelig grei kurs. Men vit at ingen av de ovennevnte alternativene er noen palasser akkurat. Men stort sett skal man bare sove på overnattingsstedet når man er ute på tur. I 2006 var jeg på InterRail, og bodde for det meste på hostels rundt omkring, ofte et par mil utenfor sentrum. Og det gikk for all del greit! Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Hei og takk. Har bestillt for første gang uten å bestille pakkereise Fikk et hotell for 1800 og fly for 3200 så ble akkurat 5000 kr heldigvis! (Jeg som har hørt at london er såååå billig) hehe. Bestillte på dette hotellet: http://www.travelstay.com/pages/StanleyHouseHotel.htm Hva mener dere? Er 8 minutter å gå til den undergrundsgreia og den går på 3 linjer tror jeg. Vet ikke hvordan det fungerer. Men det var vel ganske sentralt og rimlig? 600 kr natten med engelsk frokost og egent bad? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) @Isbilen.. Se over.. Om det var det tredj dårligste lurer jeg på hva jeg har funnet.. Da jeg fant ingen til over 700kr via hotellbookingen jeg så. Men kan være du tenker "hotell" mens jeg tenker overnattingsplass Forskjellen er at mitt hotell lå *i* London, like ved Paddington. Det du linket til (først) kan bare kalle seg tilhørende til London av administrative årsaker: lengre øst i Greater London kommer du knapt. Ikke at det ikke går an å ha det fint der, men noe upraktisk blir det. EDIT: Hvis noen har fortalt deg at London er billig, burde du riste dem litt. Trodde det var allmenn kjent at overnattinger der er svindyrt. Endret 14. juli 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Men det andre hotellet mitt er jo ganske sentralt? 35 minutter til oxford street å gå? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Nei, det var slett ikke verst. Forslag til fet tur: http://ayankeeinlondon.blogspot.com/2008/09/from-hell-chapter-four-walking-and.html Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Nei, det var slett ikke verst. Forslag til fet tur: http://ayankeeinlondon.blogspot.com/2008/09/from-hell-chapter-four-walking-and.html Aha, skal se på det. Må sette opp en liste med litt ting vi "kan" gjøre når vi er der slik at vi ikke kommer ned og ikke vet hva som er opp eller ned. Og en liste over ting vi må gjøre (AppleStore!) Lenke til kommentar
Gerske Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Hei og takk. Har bestillt for første gang uten å bestille pakkereise Fikk et hotell for 1800 og fly for 3200 så ble akkurat 5000 kr heldigvis! (Jeg som har hørt at london er såååå billig) hehe. Bestillte på dette hotellet: http://www.travelstay.com/pages/StanleyHouseHotel.htm Hva mener dere? Er 8 minutter å gå til den undergrundsgreia og den går på 3 linjer tror jeg. Vet ikke hvordan det fungerer. Men det var vel ganske sentralt og rimlig? 600 kr natten med engelsk frokost og egent bad? Lokasjons- og prismessig sett var ikke det der et så veldig dumt alternativ! Ser at det ligger i nærheten av Circle-, District- og Victoria-linjene til T-banen, så det er veldig enkelt å komme seg rundt i London derifra. Anbefaler fortsatt Oyster Card, siden det kan brukes på nytt om du skulle finne på å returnere til London på et senere tidspunkt. Flesteparten som er i London får et så positivt inntrykk av byen at de ønsker å dra tilbake dit. Ser at flere har referert til dagskort i sine innlegg; og disse kan du laste inn på et Oyster Card. Dessuten stopper trekkene fra et Oyster Card når du har reist så mye på samme dag at totalkostnaden overstiger prisen for et dagskort (det kalles "daily price capping"). Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Hvor mye vil du tro man reiser for der da? Blir jo 3 hele dager + siste dagen hvor vi farter til flyet (blir kanskje taxi der?!). Men uansett hvor mye tror du jeg må beregne i reisekosnader i byen? I paris var det jo 500 for jeg og madammen i de 4 dagene vi var der og da kom vi oss overalt i Paris med metroen. (Dog ikke ut av byen men det trengte vi jo ikke). Hele paristuren + fly på fire dager kom jo på 3700 kr (med hotell som var litt uttenfor byen. Men metro var 10 minutter ifra å gå så) Lenke til kommentar
Gerske Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Tja... innkjøpsprisen for et Oyster Card er £ 3. Daglig "capping" av pris er £ 5,60 om dere bruker T-banen såkalt "off-peak" (dvs etter kl 9:30 på hverdager), og samtidig oppholder dere innenfor sone 1 og 2. Om vi da regner 4 dagers bruk av kortet, blir det hele £ 25,4 for én person, som etter dagens kurs tilsvarer NOK 482,60 for to personer. En må selvfølgelig legge til prisen for transport til og fra flyplassen. Prisene varierer fra flyplass til flyplass. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) 2700 t/r London for 2 personer er da slettes ingen dårlig billettpris!Jo, med Ryanair kan 2 personer med riktig timing fly til 10% av den prisen inkludert alle gebyrer. Endret 14. juli 2010 av robertaas Lenke til kommentar
Gerske Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Emm... til 10 % av den prisen? Hvordan får du til det, om du skal ha med deg bagasje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå