Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fra trepol til RJ45 (For internett)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal snart flytte inn på ny hybel, og jeg har observert at der var det bare lagt inn en gammel trepolet telefonkontakt på linja fra sentral. Jeg har funnet en del tråder om å få dette over til RJ45, men der bruker de bare 2 ledninger. Og om jeg ikke tar helt feil er det analogt, mens jeg skal ha 2 par for å få internett?

Om det stemmer at jeg skal bruke 2 par for å kunne bruke linjen til internett, finnes det da en god guide å bruke?

-JoMs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du trenger ikke to par, bare ett (to ledere) du kan enten bruke en enkel trepin-rj45 adapter. Eller sette opp en ny telefonkontakt, der du terminerer de to lederene som er i bruk idag inn på de to første pungtene (fra venstre) (på en elko kontakt)

Lenke til kommentar

du kan fint få adsl på/via en analoglinje.

du må bare skaffe en standard overgang mellom gammel og ny type kabel.

Har du noen linker til en sånn overgang? Og er dette da en overgang fra gammel trepol til RJ45 som jeg bare kan plugge rett i modem?

du trenger ikke to par, bare ett (to ledere) du kan enten bruke en enkel trepin-rj45 adapter. Eller sette opp en ny telefonkontakt, der du terminerer de to lederene som er i bruk idag inn på de to første pungtene (fra venstre) (på en elko kontakt)

Skjønner

Lenke til kommentar

ja, det kan stemme, men det kan og være at det medfølger kabel/overgang fra RJ11 til RJ45

det vcar iallefall vanlig før.

Det som var er ikke sikkert det samme som er ;) Men skal gi det et forsøk, hadde faktisk slike overganger når man fikk rota litt i gammelt teleutstyr. Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...