Gå til innhold

Minnekort til panasonic HDC-SD700

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp kjøpt meg panasonic HDC-SD700, og lurer litt på hvilket minnekort jeg skal bruke. Det er jo utrolig mange forskjellige, bare f.eks sandisk har.

Jeg har lest at folk sier at class 4 holder til hd video, men jeg har og sitt noen som sier at panasonic anbefaler høyere class? dette kameraet kan ta opptak i 1080 / 50p (28Mbps / VBR)

jeg har sitt på lexar sine kort

http://www.lexar.com/digfilm/sdhc_pro.html

eller

http://www.lexar.com/digfilm/sdhc_plat.html

Er lexar gode kort, virker som de er noe billigere enn sandisk.

Bør jeg kjøpe et kort med class 6 eller høyere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags kamera har du da? Opptakstiden vil variere med bitraten som de ulike kameraene opererer med. Vanlig bitrate er 17-25 Mbps. Det tilsvarer 2-3 MB/s. Du kan da selv regne ut hvor mye det blir:

16 GB = ca. 15500 MB (fordi filsystemet tar litt plass)

15500 MB / 3 MB/s = 5167 sekunder

Det tilsvarer 86 minutter eller ca. 1½ time.

Lenke til kommentar

Åja, skjønner. Har ikke noe kamera enda, er på full jakt etter ett nå. Og da var dette (Panasonic SD700) blandt de jeg har sett på, derfor jeg spurte om dette her ;)

Et annet jeg har sett på er Canon HV40. Men begge de to kameraene her har vært vanskelig å få tak i (Begge finnes på pixmania, men jeg mangler en liten tusenlapp for å kunne betale alt på en gang, så jeg trenger en butikk som tilbyr betalingsutsettelse eller nedbetaling på kort tid. Og dette har ikke pixmania).

Hverken Elkjøp eller Lefdal har noen av de inne, og har en og en halv uke leveringstid på D700, men jeg drar på ferie på mandag så jeg burde hatt det før den tid :p

Jeg ble anbefalt et Canon HF S20 på Elkjøp, da dette var på lager i butikk, men det kostet da tilnærmet 9000 kroner. Er dette noe jeg burde gå for? (Sorry for litt avsporing fra topic her)

Lenke til kommentar

Ikke gå for HF-S20. I år kom HF-S21 som har en rekke store forbedringer. Den koster vel litt mer, men prisforskjellen er virkelig verdt det. Kanskje Elkjøp ville bli kvitt fjorårets modell? Det blir enten HF-S21 eller TM700. Begge har sine styrker og svakheter. Testen på camcorderinfo ambefaler TM700 fremfor S21 da.

Lenke til kommentar

Oh, litt for sent :p Har akkurat bestilt den (HF S20) på nett fra Elkjøp, men da til en prislapp på 8200,-. Som egentlig var det meste vi hadde lyst til å bruke på et kamera. Er det et dårlig kjøp egentlig?

Sikkert kjempebra det :) Siklet litt på S21 en stund, helt til jeg fikk et tilbud jeg ikke kunne takke nei til :blush:

Men tror nok SD/TM/HS700 er et bedre kamera på de fleste punker. Har selv et SD700 og er storfornøyd..

Det kommer til å få kjørt seg i skjærgården, på fjellet og i elva nå som jeg tar ferie :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...