Gå til innhold

Ny-spille PC med nVidia til lit over 15k.

Anbefalte innlegg

Hei

jeg skal bygge meg ny pc til spilling.

Har bygd to pc'er før men har ikke holt meg oppdatert på markedet i 3år.

Trenger hjelp til å se om tingene paser samen å eventuelle forbedringer.

Dudkjete mit er på rundt 20K.

Å har kun krav om at det skal være Nvidia skjermkort.

Jeg vet at ATI er det beste kjøpet men jeg vil fortsat bare ha nVisia.

jeg har:

Kabinet, opdisk drev, tastatut, mus og hardisk(for generel lagring).

opsetet mit er:

Hovedkort: INTEL Core i7-930

Prosessor: ASUS P6T DELUXE V2 S1366

RAM: CORSAIR 6gb (3KIT) DDR3 1600MHz

(O.S)harddisk: CORSAIR SSD 60GB

Skjermkort: GIGABYTE VGA-Card nVidia GTX465 1024MB (to styk i SLI)

kjøler (CPU): Coolermaster CPU Cooler V8 Universal

PSU: CORSAIR Power Supply 1000W HX

O.S: Win 7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke 1000W for å kjøre det systemet der. 850W burde holde fint!

Husker ikke helt, men lurer på om PCI-E x16 slotsene til V2 Deluxe er litt trange. Du får kjørt SLI, men da er det liten plass til noe annet der så vidt jeg husker. Vi kan se litt på hovedkort senere.

V8 er en grei kjøler. Hvor mye har du tenkt å klokke?

Ville byttet til en Intel X25 80GB SSD.

Kan ikke gå så feil med 930.

Gi gjerne en link til rammet du har valgt ut. Det er mer å vite om ram en Mhz og antall GB :)

Lenke til kommentar

strømforsyningen valkte jeg lit for senere opdateringer ny byginger jeg da. men er ikke et must.

har ikke clokket før men tenkte jeg skule prøve det etter vert så vet faktisk ikke.

hvorfor intel 80gb?

RAM: http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2423629;c:36213

har kun brugt datakjeden til nå å har bare gode erfaringer med dem så har ikke hat all verden med utvalg å gå etter. men gjerne henvis til pålitlige netbutikker.

Lenke til kommentar

Trenger ikke 1000W for å kjøre det systemet der. 850W burde holde fint!

Husker ikke helt, men lurer på om PCI-E x16 slotsene til V2 Deluxe er litt trange. Du får kjørt SLI, men da er det liten plass til noe annet der så vidt jeg husker. Vi kan se litt på hovedkort senere.

V8 er en grei kjøler. Hvor mye har du tenkt å klokke?

Ville byttet til en Intel X25 80GB SSD.

Kan ikke gå så feil med 930.

Gi gjerne en link til rammet du har valgt ut. Det er mer å vite om ram en Mhz og antall GB :)

strømforsyningen valkte jeg lit for senere opdateringer ny byginger jeg da. men er ikke et must.

har ikke clokket før men tenkte jeg skule prøve det etter vert så vet faktisk ikke.

hvorfor intel 80gb?

RAM: http://www.datakjede...2423629;c:36213

har kun brugt datakjeden til nå å har bare gode erfaringer med dem så har ikke hat all verden med utvalg å gå etter. men gjerne henvis til pålitlige netbutikker

Lenke til kommentar

Mmhm joda, tenkte du å kjøre på med 3 WAY SLi? Da kan 1000W være et nødvendig valg.

Tidligere Corsair SSD'er har brukt Indilix så vidt jeg vet, noe som har resultert i lavere hastighet enn Intel X25.

Du kan vurdere en Corsair 64GB C300. Den er ikke kommet ut enda, men skal vist yte svært bra.

80GB gir deg alikevel litt mer plass som kan være kjekt, og du vil bli knall fornøyd med x25.

Rammen du har valgt ser svært solid ut.

Disse er derimot 500 kr billigere med samme hastighet og CAS latency. https://prisguiden.no/produkt/106446

Disse er 200 kr billigere https://prisguiden.no/produkt/107510

I seg selv er de det beste valget, men er usikker på om i7 930 klarer å utnytte så høye hastigheter.

Personlig er jeg veldig glad i Dominator GT modulene, disse kommer også med en fan for å kjøle rammen, men er kanskje litt dyrere :)

Ville nok gått for OCZ sine 1600 MHz CL7 moduler.

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Mmhm joda, tenkte du å kjøre på med 3 WAY SLi? Da kan 1000W være et nødvendig valg.

Tidligere Corsair SSD'er har brukt Indilix så vidt jeg vet, noe som har resultert i lavere hastighet enn Intel X25.

Du kan vurdere en Corsair 64GB C300. Den er ikke kommet ut enda, men skal vist yte svært bra.

80GB gir deg alikevel litt mer plass som kan være kjekt, og du vil bli knall fornøyd med x25.

Rammen du har valgt ser svært solid ut.

Disse er derimot 500 kr billigere med samme hastighet og CAS latency. https://prisguiden.no/produkt/106446

Disse er 200 kr billigere https://prisguiden.no/produkt/107510

I seg selv er de det beste valget, men er usikker på om i7 930 klarer å utnytte så høye hastigheter.

Personlig er jeg veldig glad i Dominator GT modulene, disse kommer også med en fan for å kjøle rammen, men er kanskje litt dyrere :)

Ville nok gått for OCZ sine 1600 MHz CL7 moduler.

Kan vel si at grunnen til at jeg valgte 1000w er vel for at jeg leste testene til store broren 780 i SLI. der den brukte over 800w. vile bare være på den sikre siden. tenkte ikke på 3 veis SLI da det hovedkortet ikke vile vært noe tes til det.

da skal jeg lege intl x25 in i listen i stedenfor.

men hvis i7.930 ikke støter Kingston settet hva hil det si for maskinen? (Hvile den ikke fungere eller vile den bare kjøre på mindere hastighet?)

Når det komer til prisen er jo slingringsmonet på 5k fra det opsetet jeg begynte med til det beløpetjeg tengte på å bruke. Så gjør ikke så mye å måte gå lit opp i pris:-) Win 7 regner jeg ikke med for det er en pris jeg ville tat uanset.

Lenke til kommentar

Jeg ville byttet GTX465 til GTX460. De yter omtrent som 465, men trekker ca 20% mindre strøm og er litt billigere. Jeg har 2 stk GTX460 768MB PCI-E 2 GV-N460OC-768I i bestilling og skal sette de i en PC med Q6700 CPU. Regner med at det vil dra rett over 300W fra veggen når GPU'ene kjører for fullt og CPU'en har lav belastning. En 650W PSU ville vært ideelt for formålet, men siden det er få virkelig gode 650W supplier på markedet, falt valget på en AX750. I en PC som ikke skal kjøre for fullt 24/7, vil nok en HX750 være et vel så godt valg.

Du får GTX460 i to utgaver, en med 768MB og en med 1GB ram. For spill er nok 1GB utgaven noe bedre og den drar GTX465 i de fleste tilfeller. Tester tyder på at de kan klokkes en del i tillegg. Der vil jeg tro at de "eldre" GTX4xx-kortene har relativt lite å gå på, med mindre de går på vann. Abbo og Amentio ser ut til å ha relativt godt utvalg, men ikke alle er leveringsklare enda.

Det kommer nok også en GTX475 etterhvert. Den vil dra GTX470 uten de varmeproblemene den har. Så du kan vurdere å bruke skjermkortet du har en stund til.

Lenke til kommentar

Den vil klare å kjøre rammen joda, helt greit, men det vil kanskje bare kjøre på 1600-1800 Mhz, og ikke 2000 hehe.

Hvis du har pengene så er jo Corsair HX 1000 W det beste valget. Proffesional serien kommer med 7 års garanti, så den skal holde en god stund!

Lenke til kommentar

har personlig en V8 kjøler og er jo rimelig fornøyd med den.

Saken er at du må være obs på 2 ting.

Den er veldig høy og du må derfor ha et veldig brett kabinett(kjører selv i et antec 1200 kabinett og måtte ta bort vifteholderen på innsiden av vinduet for å få på¨sidepanelet.

Den har om mulig verdens mest idiotiske fester som gjør at du må på baksiden av hovedkortet for å få løsnet/festet den (i allefall etter hva jeg har forstått)

så hvis du har et bredt kabinett med hull på platen bak hovedkortet så du kommer til på baksiden der er det jo bare å kjøre på.

om ikke ville jeg kanskje tittet litt på noctua sine kjølere som jeg ser flere her på forumet snakker varmt om.

Lenke til kommentar

Hvis du har pengene så er jo Corsair HX 1000 W det beste valget. Proffesional serien kommer med 7 års garanti, så den skal holde en god stund!

Her er noen misforståelser ute å går. Corsair professial series har ikke 7 års garanti på alle modellene - det er kun HX750/850 og AX750/850/1200 som har det.

HX1000 er dessuten på alle måter et dårligere valg enn de 4 av de nevnt over, av opptil flere grunner.

Den er dyrere i innkjøp.

Den har kun standard 80plus, de andre oppfyller alle 80plus gold på 230V.

Big er ikke akkurat fornuftig ved valg av PSU, det er derimot å velge en PSU som rated for 2x typisk last. Det er i det området de fleste PSU'er jobber best (les brenner av minst effekt).

http://www.corsair.com/products/hx750/hx750-efficiency-chart.gif

http://www.corsair.com/_images/charts/hx1000w_efficiency.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

har personlig en V8 kjøler og er jo rimelig fornøyd med den.

Saken er at du må være obs på 2 ting.

Den er veldig høy og du må derfor ha et veldig brett kabinett(kjører selv i et antec 1200 kabinett og måtte ta bort vifteholderen på innsiden av vinduet for å få på¨sidepanelet.

Den har om mulig verdens mest idiotiske fester som gjør at du må på baksiden av hovedkortet for å få løsnet/festet den (i allefall etter hva jeg har forstått)

så hvis du har et bredt kabinett med hull på platen bak hovedkortet så du kommer til på baksiden der er det jo bare å kjøre på.

om ikke ville jeg kanskje tittet litt på noctua sine kjølere som jeg ser flere her på forumet snakker varmt om.

har kabinet:https://prisguiden.no/produkt/105167 tror det bør være plas i den:-)

Lenke til kommentar

Ser ut som om det ikke går etter et raskt google søk

http://www.legitreviews.com/article/847/3/

sånn ca midt på siden sier han at det ikke går med V8 kjøleren.

litt ned på siden her ser du en som har moddet litt for å få plass til en annen kjøler. så da må du nok se på en annen kjøleløsning, eller fram med litt verktøy.

tusen takk for den linken. Glemer å se etter sone ting i blant, men hvet du hvor mye v8 bygger opp fra hovedkortet? for hvis jeg hadde funet en løsning få å få den under kanten så må jeg vite om de får plass under kabinet viften?

Lenke til kommentar

Coolermaster V8

Dimensjoner (BxDxH) 12 cm x 12.8 cm x 16.1 cm

såvidt jeg så i den ene linken der har de regnet ut at alt over 9,2 cm vil gi deg problemer.

så da er vel V8 nesten være 7 cm for høy.

Ellers så ser jeg i testen at de generelt slakter kabinettet.

Når du først har et så høyt budsjett kunne du jo kanskje sett litt på et annet kabinett også, eller utgår det med høye kneløft?

Lenke til kommentar

Coolermaster V8

Dimensjoner (BxDxH) 12 cm x 12.8 cm x 16.1 cm

såvidt jeg så i den ene linken der har de regnet ut at alt over 9,2 cm vil gi deg problemer.

så da er vel V8 nesten være 7 cm for høy.

Ellers så ser jeg i testen at de generelt slakter kabinettet.

Når du først har et så høyt budsjett kunne du jo kanskje sett litt på et annet kabinett også, eller utgår det med høye kneløft?

Hadde dette kabinettet fra en tidligere bygge prosjekt jeg ikke fikk på begynt. ble stoppet av flyting å sone ting. så vil helst få sat dette kanbinettet i bruk. men forstår hva du mener men når jeg tros alt har et kabinnet så er det vel greiest å bruke det å heller spare pengene til andre ting?

Lenke til kommentar

Nå må jeg være ærlig å si at jeg aldri har hørt om dette kabinettet før i dag.

Etter en kort tur på det store internettet skjønner jeg hvorfor.

Kabinettet har selvfølgelig god lufting og ser kult ut, men det har jo ingen beskyttelse mot hverken støv, strømledende objekter eller flytende ting. samt at det kan være et problem med PSU og som du vet kjøleren (de tingene som påpekes i den ene testen

samt at om du vil ha mer en to harddisker må du innstallere de på utsiden av kabinettet.

Vil jo tro at når du invisterer over 15+ laken på en ny data så vil du jo at den skal vare en stund?

Da er det i såfall skikkelig kjipt om du skulle være en smule uheldig å presterer å miste noe som leder strøm oppi hele sulamitten og kortslutter komponenter for 10k.

ville investert i et ordentlig kabinett som du sikkert kan få anbefalt av de som har skikkelig peiling her på forumet.

Ser Corsair Obsidian 800D ofte er anbefalt, men da må du ut med et par lapper ekstra.

Edit: ser mange er glad i fractal design R2 og det er vel en smule billigere

Endret av thiscouldbeanyone
Lenke til kommentar

Nå må jeg være ærlig å si at jeg aldri har hørt om dette kabinettet før i dag.

Etter en kort tur på det store internettet skjønner jeg hvorfor.

Kabinettet har selvfølgelig god lufting og ser kult ut, men det har jo ingen beskyttelse mot hverken støv, strømledende objekter eller flytende ting. samt at det kan være et problem med PSU og som du vet kjøleren (de tingene som påpekes i den ene testen

samt at om du vil ha mer en to harddisker må du innstallere de på utsiden av kabinettet.

Vil jo tro at når du invisterer over 15+ laken på en ny data så vil du jo at den skal vare en stund?

Da er det i såfall skikkelig kjipt om du skulle være en smule uheldig å presterer å miste noe som leder strøm oppi hele sulamitten og kortslutter komponenter for 10k.

ville investert i et ordentlig kabinett som du sikkert kan få anbefalt av de som har skikkelig peiling her på forumet.

Ser Corsair Obsidian 800D ofte er anbefalt, men da må du ut med et par lapper ekstra.

Med tanke på hvor kabinettet skal stå her hjeme så er jeg ikke så redd for foktskader å støv får jeg passe på å fjerne offte:-P så tror jeg tar sjansen jeg. da får jeg heller bruke box kjøleren å heller finne en annen kjølleløsning senere.

Lenke til kommentar

Jeg ville byttet GTX465 til GTX460. De yter omtrent som 465, men trekker ca 20% mindre strøm og er litt billigere. Jeg har 2 stk GTX460 768MB PCI-E 2 GV-N460OC-768I i bestilling og skal sette de i en PC med Q6700 CPU. Regner med at det vil dra rett over 300W fra veggen når GPU'ene kjører for fullt og CPU'en har lav belastning. En 650W PSU ville vært ideelt for formålet, men siden det er få virkelig gode 650W supplier på markedet, falt valget på en AX750. I en PC som ikke skal kjøre for fullt 24/7, vil nok en HX750 være et vel så godt valg.

Du får GTX460 i to utgaver, en med 768MB og en med 1GB ram. For spill er nok 1GB utgaven noe bedre og den drar GTX465 i de fleste tilfeller. Tester tyder på at de kan klokkes en del i tillegg. Der vil jeg tro at de "eldre" GTX4xx-kortene har relativt lite å gå på, med mindre de går på vann. Abbo og Amentio ser ut til å ha relativt godt utvalg, men ikke alle er leveringsklare enda.

Det kommer nok også en GTX475 etterhvert. Den vil dra GTX470 uten de varmeproblemene den har. Så du kan vurdere å bruke skjermkortet du har en stund til.

sorry da har jeg misforstot litt. trodde gtx 465 var 1GB utgaven å 460 var 768MB utgaven.

hvis ikke disse kortene drar like mye som storebrødrene sine så er det vell vært å gå ned på PSU ja:-)

har du noen forslag? med link?

Lenke til kommentar

Her gikk det unna ja!

ei57, takk for at du ryddet opp i det om HX 1000W :) Har sett noen reviews på HX 750 hvor den drar opp mot 900W ja.

Jeg anbefaler deg et annet kabinett enn Obsidian 800D. Det er tungt(20 kg tomt), og det har dårlig luft kjøling. Til og med hvis du kjøper alle ekstra viftene har det visstnok medioker luftkjøling. I tillegg er det dyrt.

Jeg har 3 anbefalinger. De er alle fra Cooler master og alle passer V8. Forøvrig så er vel retention bracket bak HK ganske standard for tiden, og når du skal bygge ny er det jo ingeting å tenke på. Husk på at LED lyd kan skrues av om du skulle fortrekke det.

HAF X - Etter min mening det beste luftkjølings kabinettet på markedet. Dette har kjempe gode løsninger, ser knall ut, har plass til alt du slenger i det, og EKSTREMT god kjøling. I tillegg har den USB 3 og andre godkose ting.

Det eneste er kanskje designet som er litt "military"

Review av HAF X

Cooler Master 690 II Advanced

Midi kabinett - plass til det meste, men ikke like stort. Har huse opptil 10(!) vifter, og ser kjempebra ut både med og uten blå led lyd. Dette ser mye cleanere ut.

Sjekk ut review -

Sist kommer Cooler Master Storm Sniper Black Edition -

Ekstremt god plass til cable management, kjempebra airflow. Jeg syntes det ser rått ut :)

review -

Slang med et review at 800D om du skulle være interesert

Personlig ville kjøpt HAF X eller Storm Sniper Black edition (viktig at det er BE), men hvis du syntes de ser for drøye ut er 690 II et godt valg.

good luck

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...