Gå til innhold

øyeblikkelig hjelp på sosialen?

gerrardo

Anbefalte innlegg

Kan man få øyeblikkelig hjelp på sosialkontoret?

Jeg er en gutt på 19, sluttet på skolen i starten av skoleåret, har tatt et friår, jobbet litt, vært en del sykemeldt, men nå har det blitt noe tull med jobben, de har sagt meg opp, så får ikke sykepenger. Skylder 3 husleier, strøm og har regninger for over 10.000 som skulle vært betalt.Har gått så langt at jeg snart blir kasta ut. Håper virkelig noen vet noe om dette!

Jeg takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener du har krav på støtte til livsopphold, støtte til faste utgifter som husleie, strøm, kommunale utgifter etc.

Ta deg en tur på NAV og spør om hjelp, ta med deg kopi av selvangivelsen for 2009 samt dokumentasjon på alle faste utgifter du har.

Sosialtjenesteloven

Han har kanskje krav på det men vil ikke få noe øyeblikkelig hjelp, først så må han søke om det hvis han oppfyller kravene som di stiller og nav har alltid "fine" behandlingstider på alt og må nok regne med at ikke alt blir dekket av dem, di kaster ikke penger etter folk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

I første omgang bør du kontakte kreditorer for å avtale betalingsutsettelser, for å unngå at krav går til inkasso. Du bør også se om det er noe du har du kan selge for å skaffe penger til det mest kritiske, for eksempel bil, TV, dingser, møbler etc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...