Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ønsker hjelp til å invitere ut en jente

Gjest besøkende

Anbefalte innlegg

Svarer til innlegget. Beklager, men det ble litt feil i quote-kodinga.

Kan du være litt mer spesifikt på hva du mener er bullshit?

Har du noen erfaring med å spørre damer ut som skulle tilsi det at han vil framstå som gal og mongo? Dvs har du testet det selv?

Hvis han får ett ja så er jo alt greit, hvis han får ett nei har han ikke ting å tape på å prøve å engasjere henne litt.

Feil. Vet ikke hva du helt tenker med, men han har det meste å tape ved å være for frempå. Da taper han ikke bare jenta, men også respekten sin på arbeidsplassen. Tenk når hun sladrer om at han var så masete og så ryggslikker får å få henne ut uten at det hjalp.

Hvis hun er usikker er det hans jobb å overtale henne.

Feil :nei2: Hvis hun svarer nei må hun gå inn og revurdere sine følelser for han, mens han må tenke gjennom sine sjanser hos henne.

Men skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt sier dette for jeg er nesten 100 % sikker på at hun ikke kommer til å svare nei. Tenk på at det var hun som gav han nummeret og ikke omvendt.

Eneste jeg kan komme på som skal tilsi at hun sier nei er at hun gav det i jobbsammenheng og det prosjektet, men det tviler jeg på.

Hvis jeg var deg og du har gjort som du har sagt (mast på alle jenter du har sjekket opp) hadde jeg følt meg så jævlig driti ut!

Til TS: Som backup kan du jo bruke kaffen som en unskyldning for å snakke om prosjektet? F. eks hvis du skjønner at det ikke går din retning på telefonen så bryter du inn: "For å snakke om prosjektet vårt!!!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest besøkende

Plutselig var det veldig mange nye poster, som er koselig. Da de nye postene mer eller mindre går ut på det sammme unngår jeg en stor quote-post. Takk for alle svarene :)

On Topic:

Å være frempå tror jeg kan lønne seg. Men er man det med kolleger føler jeg det er en veldig fin linje som veldig lett kan krysses. Jeg vil trå forsiktig, men å være bittelitt frempå vil jeg kanskje være. Som Hestekølle skriver er det tross alt en person jeg vil møte daglig og da vil jeg gjerne ha hodet hevet. Prosjektet er ferdig, men jeg føler det å ha slikt som backup blir det samme som å være frempå. Vil ikke jenter gjennomskue slik da?

Hva jeg vil foreslå er jeg fortsatt usikker på. Satser nok på en kombinasjon av cafe og kino. Noe som frembringer et nytt spørsmål. Skal jeg spandere? Jeg har lest det ikke nødvendigvis er en god ide. Noen sier fordi den andre parten kan føle seg tvunget til å fortsette daten lenger enn ønsket, eller av andre grunner. Det er en stund siden jeg leste det og husker ikke hele forklaringen.

Hun er tilbake på mandag så jeg krysser fingrene for at det blir den beste mandagen så langt.

Lenke til kommentar
Gjest besøkende

Da jeg ikke kan redigere posten får jeg lage en ny post.

Nummeret ble ikke gitt med tanke på prosjektet. Det er noe jeg er sikker på :)

Lenke til kommentar

Kino går du på med venner, med visse unntak. Å invitere ho med på noko du åpenbart gir faen i er dumt og sjølv om det er nok av jenter som likar Transformers og Saving Private Ryan er det ikkje særleg romantisk.

Å spandere legger betydeleg meir press på jenta, unntaksvis billige ting som is. Å spandere ein drink i ein bar blir til samanligning noko heilt anna. Eit spørmål er kor åpenbart du vil gjere det at du er interessert i ho, presser du for hardt får ho ikkje tid til å bli kjent med deg før du setter ho i situasjonar ho ikkje er klar for, kort sagt: gi ho litt pusterom. I ein bar vil du derimot ha jenta til å gjere avgjerelsen ASAP ;).

Lenke til kommentar

Hvorfor snakker folk om å spandere?

ALDRI SPANDER!(med mindre du er gift og har 4 unger)

Jeg er uenig i det du skriver.

Vis trådstarter viser at han vil legge noe i å ta med jenta ut på noe å spandere vil det oppfattes positivt, å som regel vil jenta skjønne at han har intresse for henne.

Men jeg vill si at trådstarter har et godt utgangspunkt, hun tok tross alt initiativet til å gji han hennes nummer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest besøkende

Godt poeng Nalenu. Det er klart det er en ting å spandere en kaffe eller to sammenlignet med tre-retters på Bagatelle og nå er det ikke snakk om tre-retters på Bagatelle. Insisterer hun på å betale det hun har bestillt skal jeg selvsagt ikke nekte, men når det er snakk om så lite følger jeg det Nalenu skriver. Hele poenget med å invitere hun ut er å vise jeg er interessert og vil vite om hun også er det.

Når det gjelder kino og det HValder skriver synes jeg det er kjempe morro å dra på kino, så det er ikke noe jeg gir faen i. Men det er klart du inviterer ikke en jente på kino om hun ikke liker å dra på kino.

Lenke til kommentar
Gjest besøkende

Haha. Det er nok sant. Hun er tilbake fra ferie imorgen så da får det bære eller briste. Jeg krysser de fingrene jeg har fått og håper imorgen er starten på en ny begynnelse. Store forhåpninger holder jeg på avstand men det er jo lov å håpe. Det må være lov å være positiv ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oki, så bra :) Men ikke får å motsi meg selv om å skyndte seg men jeg hadde ventet noen dager før jeg ringte. Kanskje på onsdag eller noe, kanskje hun trenger litt tid til å roe seg fra ferien eller noe? Kanskje hun til og med har truffet en annen der nede :ohmy:

Lenke til kommentar
Gjest besøkende

For min egen del håper jeg virkelig ikke det :p Det høres ut som en god ide å hvertfall vente en dag. Jeg håper jeg møter hun ofte neste uke slik at jeg kan se ann humøret og la det avgjøre når jeg bør slå til. En ting jeg føler meg trygg på er å slå til etter jobb. Ser for meg at det kan bli anstrengt om jeg spør i arbeidstiden og får et nei.

Lenke til kommentar
Gjest besøkende

En liten oppdatering jeg håpet ville være en glad oppdatering. Jeg hadde mannet meg opp og skulle til å ta initiativet men så fant jeg ut at hun skulle finne på noe med en venn (husker ikke hva det var, ble ganske enkelt satt ut). Jeg overhørte det og utfra hva jeg kan huske, basert på slik jeg husker det, tror jeg ikke det er noe mer mellom dem men ting kan jo skje.

Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Magefølelsen ber meg om å ganske enkelt ta sjansen for hva har jeg å tape?

Lenke til kommentar

En liten oppdatering jeg håpet ville være en glad oppdatering. Jeg hadde mannet meg opp og skulle til å ta initiativet men så fant jeg ut at hun skulle finne på noe med en venn (husker ikke hva det var, ble ganske enkelt satt ut). Jeg overhørte det og utfra hva jeg kan huske, basert på slik jeg husker det, tror jeg ikke det er noe mer mellom dem men ting kan jo skje.

Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Magefølelsen ber meg om å ganske enkelt ta sjansen for hva har jeg å tape?

Well, you can blame yourself!!! Nå har du brukt for lang tid kompis :( Da du aldri ringte henne, men brukte tiden her på forumet for å høre hva vi andre syns så tok hun det som at du ikke ville ut med henne. Når hun gav deg nummeret forventet hun svar asap.

Lenke til kommentar
Gjest besøkende

Vel. Jeg har kanskje brukt for lang tid :( Men det kan jo være at det ikke er noe annet enn vennskap. Jeg har selv vært sammen med en jente på fritiden uten at det var mer enn vennskap mellom oss og vi var begge single. Håper virkelig at jeg ikke har rotet det til.

Jeg skal gjøre som George fra Seinfeld gjorde. Gjøre motsatt av hva jeg har gjort frem til nå. Vanligvis ville jeg ha latt dette gå men nå gjør jeg motsatt. Får jeg et nei så har jeg hvertfall prøvd.

Lenke til kommentar

Hvorfor snakker folk om å spandere?

ALDRI SPANDER!(med mindre du er gift og har 4 unger)

Jeg er uenig i det du skriver.

Vis trådstarter viser at han vil legge noe i å ta med jenta ut på noe å spandere vil det oppfattes positivt, å som regel vil jenta skjønne at han har intresse for henne.

Men jeg vill si at trådstarter har et godt utgangspunkt, hun tok tross alt initiativet til å gji han hennes nummer.

Visst du er i en "gentleman" situasjon, så er jeg enig i at det er greit å spandere, da vil jo jenta ta det som en selvfølge(!) - Mitt råd er å unngå slike situasjoner. Det vil ikke hjelpe deg, det vil faktisk mest sannsynlig gjøre det verre. I tillegg kan jeg nevne at det blir veldig dyrt i lengden visst du skal spandere på alle jentene du prøver deg på.

Visst noen spanderer på ei jente, for å vise interesse for hun - så synest jeg synd på dem.

Hvorfor ta damer med på kino, restaurant osv - når du kan gjøre noe morsomt og utforutsigbar med hun, som skaper gode minner om deg.

Lenke til kommentar

Vel. Jeg har kanskje brukt for lang tid :( Men det kan jo være at det ikke er noe annet enn vennskap. Jeg har selv vært sammen med en jente på fritiden uten at det var mer enn vennskap mellom oss og vi var begge single. Håper virkelig at jeg ikke har rotet det til.

Jeg skal gjøre som George fra Seinfeld gjorde. Gjøre motsatt av hva jeg har gjort frem til nå. Vanligvis ville jeg ha latt dette gå men nå gjør jeg motsatt. Får jeg et nei så har jeg hvertfall prøvd.

Ring henne så fort du kan, kan nå ennå hende at ho e like intrisert som da hun ga dei nummeret.

Lenke til kommentar
Gjest besøkende

I morgen er det d-day ja :ph34r:

Visst du er i en "gentleman" situasjon, så er jeg enig i at det er greit å spandere, da vil jo jenta ta det som en selvfølge(!) - Mitt råd er å unngå slike situasjoner. Det vil ikke hjelpe deg, det vil faktisk mest sannsynlig gjøre det verre. I tillegg kan jeg nevne at det blir veldig dyrt i lengden visst du skal spandere på alle jentene du prøver deg på.

Visst noen spanderer på ei jente, for å vise interesse for hun - så synest jeg synd på dem.

Hvorfor ta damer med på kino, restaurant osv - når du kan gjøre noe morsomt og utforutsigbar med hun, som skaper gode minner om deg.

Jeg ser på det som å være "gentleman" å spandere. det er klart at å spandere drinker på en jente, eller flere jenter, på byen vil være idiotisk. men er det en jente man virkelig liker er det en annen ting (ikke på byen altså). om man faller pladask for jenter ofte er det klart det blir dyrt. Men gjør man det bør man ta en time-out og tenke seg om. Og hvorfor skal man unngå gentleman situasjoner?

Det kan like gjerne variere hva jenter liker. Uforutsigbare ting behøver ikke være en sikker vinner og gode minner behøver ikke føre til at hun faller for deg. Slik jeg kjenner hun så tror jeg cafe er en god ide. Tror jeg venter med å bli kreativ og ser om ting utvikler seg i riktig retning.

Lenke til kommentar
Gjest besøkende

Det er det jeg tenker også Nalenu. Om hun har interesse for meg slik jeg håper, velger jeg å tro at det ikke har forandret seg. Here's to hoping!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...