Gjest besøkende Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Som emnetittel forteller ønsker jeg å invitere ut en jente jeg liker. Vi har ikke kjent hverandre lenge men vi har felles interesser som har gjort at vi har fått kontakt. Vi tar begge kontakt med hverandre og hun var den som først tok kontakt. Hun ga meg nummeret sitt, uten at jeg spurte om det eller hintet om at jeg ønsket det (jeg klager ikke). Det var ikke på byen eller en lignende situasjon (altså var begge edru). To store hindre er tilbakelagt. Jeg ønsker ikke å virke innbilsk da dette ikke behøver å bety noe som helst. Men det er hvertfall litt positivt. Nå gjenstår et nytt stort hinder (være mann og invitere hun ut). Jeg er selvsagt forberedt på et nei men vil som alle andre vite, om jeg får et nei, at jeg har gjort alt i min makt for best mulig utfall. Bør jeg gjøre det face to face eller er det godkjent å gjøre det med en tekstmelding? Hva man skal foreslå? Hva har dere best erfaring med? Mange spørsmål i en post, som forhåpentligvis ikke er avskrekkende for dere som leser den. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Du fikk nummeret hennes og så er du redd for å få nei? Jeg sier bare Anyways, jeg hadde prøvd å ringe henne. Spurt om hun ville ta en kaffe en dag. 1 Lenke til kommentar
Gjest besøkende Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Det var ikke slik at hun bare gikk bort og skrev nummeret. Jeg burde utdypet det bedre: Jeg fikk det når vi jobbet med et prosjekt på jobben. Det var derimot ikke noe vi skulle jobbe med utenom arbeidstiden. Så det var ingen grunn til å gi meg nummeret i forbindelse med det prosjektet. Kaffe er kanskje det beste. Det enkle er ofte det beste som reklamen sier. Men er å ringe bedre enn face to face. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Se for deg at en jenta er en forbrytelse som du, forbryteren, har gjort. Du har lyst til å komme deg ut av knipa eller "inn" i dette tilfellet. At hun gav deg et telefonnummer er dit juridiske smutthill!!! Du må ringe henne!! Lenke til kommentar
SML Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 En ting er hvertfall sikkert, du burde ikke sende tekstmelding! ring å spør, med mindre du ser henne snart så du kan spørre henne face to face Spør bare om hun er med på en Café eller lignende. Høres hvertfall ut som hun er litt interessert Lykke til! Lenke til kommentar
HValder Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Kor gamle er dykk? Er bare å sende ein sms og spørre om ho vil finne på noko, irrelevant kva det er, er ho interessert sei ho ja. Ikkje spesifiser eit tidspunkt så slepp du å spørre fleire gonger om ho ikkje har tid første gongen. Lenke til kommentar
Gjest besøkende Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Å ikke spesifisere et tidspunkt er et godt råd jeg skal huske på. Blir nok ikke å sende SMS. Ser ut til å være enighet om at ringe eller ta det neste gang vi møtes er det beste valget. Takk for svaret Se for deg at en jenta er en forbrytelse som du, forbryteren, har gjort. Du har lyst til å komme deg ut av knipa eller "inn" i dette tilfellet. At hun gav deg et telefonnummer er dit juridiske smutthill!!! Du må ringe henne!! Haha. Veldig bra svar Om jeg ikke møter hun snart er dette overbevisende nok til at jeg vil ringe En ting er hvertfall sikkert, du burde ikke sende tekstmelding! ring å spør, med mindre du ser henne snart så du kan spørre henne face to face Spør bare om hun er med på en Café eller lignende. Høres hvertfall ut som hun er litt interessert Lykke til! Du og Hestekølle overbeviste meg om at jeg ikke bør sende en tekstmelding Satser på neste gang vi møtes. Café er nok greit. Men hva faller under "eller lignende" om jeg får spørre? Håper virkelig hun er det. Føler det er litt håp. Lenke til kommentar
SML Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Tenkte på restaurant, café, spander softis på henne og gå en tur langs stranden/kystlinjen, piknik og sånn! bare finn på noe romantisk, alle jenter elsker romantikk nå vet ikke jeg hvor gamle dere er, siden å ta med en jente på restaurant ikke er noe for den yngre garde Lenke til kommentar
HValder Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Regner med at dykk er ganske unge, sats på noko enkelt, softis som SML nevnte for eksempel. Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Tenkte på restaurant, café, spander softis på henne og gå en tur langs stranden/kystlinjen, piknik og sånn! bare finn på noe romantisk, alle jenter elsker romantikk nå vet ikke jeg hvor gamle dere er, siden å ta med en jente på restaurant ikke er noe for den yngre garde Jeg vet ikke om det er så lurt å begynne å lasse på med romantikk på en jente han ikke kjenner noe særlig. Jenter er ikke dumme, og vil nok reagere på at romantikken kommer så tidlig. Ta henne med på noe du selv synes er morro. Lenke til kommentar
Gjest besøkende Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Regner med at dykk er ganske unge, sats på noko enkelt, softis som SML nevnte for eksempel. Alder er jo avgjørende for hva man bør foreslå så jeg kan avsløre at vi har startet med 20-årene. Om situasjonen åpner for det er softis en god ide. Men å starte med det synes jeg vil virke litt rart kanskje. Tenkte på restaurant, café, spander softis på henne og gå en tur langs stranden/kystlinjen, piknik og sånn! bare finn på noe romantisk, alle jenter elsker romantikk nå vet ikke jeg hvor gamle dere er, siden å ta med en jente på restaurant ikke er noe for den yngre garde Jeg vet ikke om det er så lurt å begynne å lasse på med romantikk på en jente han ikke kjenner noe særlig. Jenter er ikke dumme, og vil nok reagere på at romantikken kommer så tidlig. Ta henne med på noe du selv synes er morro. Romantikk er ikke min styrke men det er viktig om ting går den rette vei. Som SweetMaryJane sier kan det kanskje være overveldende og skremmende første gang. Alle jenter er selvsagt forskjellige, noen vil nok smelte, andre vil nok kjølne. Vil det være en god kombinasjon å først gå på kino og så café? Som mange andre har sagt er ikke kino et godt sted å bli kjent med hverandre, men kombinerer man det kan man kanskje først gå på kino og så på café? Dra på kino er hvertfall noe jeg synes er morro. Jeg vil avslutte denne posten med å si jeg ikke mener å virke kranglende når jeg besvarer postene. Jeg prøver å lære og føler det beste er å stille spørsmål om jeg er usikker på forslagene En stor takk blir også sendt deres vei fordi dere tar dere tid til å hjelpe Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Vil det være en god kombinasjon å først gå på kino og så café? Som mange andre har sagt er ikke kino et godt sted å bli kjent med hverandre, men kombinerer man det kan man kanskje først gå på kino og så på café? Dra på kino er hvertfall noe jeg synes er morro. Er veldig skeptisk til kino selv med café etterpå, er egentlig veldig skeptisk planlagt café besøk også. Selv synes jeg det er lettere å være litt impulsiv med hvor man ender opp, da er det lettere å finne på noe nytt impulsivt. Det blir lettere for deg å ta kontroll også Spørr om hun har lyst til å bli med ut å se på trærne, så kan dere finne en café underveis. Prøv å dra innom ett par forskjellige caféer, det gir dere litt "historie" sammen. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hvis jeg var trådstarter ville jeg prøvd å få så mye tid som mulig sammen med jenta. Men du må ikke mase da; "Kom igjen, vi tar en kinotur! Jo da, jeg spanderer" Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Vil det være en god kombinasjon å først gå på kino og så café? Som mange andre har sagt er ikke kino et godt sted å bli kjent med hverandre, men kombinerer man det kan man kanskje først gå på kino og så på café? Dra på kino er hvertfall noe jeg synes er morro. Er veldig skeptisk til kino selv med café etterpå, er egentlig veldig skeptisk planlagt café besøk også. Selv synes jeg det er lettere å være litt impulsiv med hvor man ender opp, da er det lettere å finne på noe nytt impulsivt. Det blir lettere for deg å ta kontroll også Spørr om hun har lyst til å bli med ut å se på trærne, så kan dere finne en café underveis. Prøv å dra innom ett par forskjellige caféer, det gir dere litt "historie" sammen. Enig. Om du ønsker å dra på kino med henne kan du foreslå det også kan dere stikke på kino, bare ta en film som går. Ville dessuten tatt en evt tur på cafè først også heller gå en tur eller noe sånt etterpå, følge henne hjem? Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Men du må ikke mase da; "Kom igjen, vi tar en kinotur! Jo da, jeg spanderer" Dette er jeg ikke helt enig i. Det er riktig at å mase ikke er bra, men du kan faktisk gå ganske hardt ut når du skal ha med deg en jente ut. Du MÅ selge deg godt nok. Ofte er det veldig enkelt å bli hjemme fremfor å bli med ut, mange mennesker trenger litt overtalelse for å bli med på selv ting de har lyst til. Si at dette kommer til å bli den beste dagen i hennes liv, og stå hardt på det. Si at hvis hun drar ut med deg i dag kommer hele livet hennes til å forandre seg til det bedre. Si at hun kommer til å se tilbake på denne dagen og lure på hva som kunne ha vært, hvis hun sier nei. Legg på tykt for å selge turen, spiller ingene rolle om det har noen rot i virkeligheten eller ikke, det er kun for å få hun til å møte deg. Hvis hun er er usikker eller sier nei, så er det ikke noe i veien for å prøve litt til. Vær engasjert, det smitter. Ikke gi opp med en gang. 1 Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Dette er jeg ikke helt enig i. Det er riktig at å mase ikke er bra, men du kan faktisk gå ganske hardt ut når du skal ha med deg en jente ut. Du MÅ selge deg godt nok. Ofte er det veldig enkelt å bli hjemme fremfor å bli med ut, mange mennesker trenger litt overtalelse for å bli med på selv ting de har lyst til. Si at dette kommer til å bli den beste dagen i hennes liv, og stå hardt på det. Si at hvis hun drar ut med deg i dag kommer hele livet hennes til å forandre seg til det bedre. Si at hun kommer til å se tilbake på denne dagen og lure på hva som kunne ha vært, hvis hun sier nei. Legg på tykt for å selge turen, spiller ingene rolle om det har noen rot i virkeligheten eller ikke, det er kun for å få hun til å møte deg. Hvis hun er er usikker eller sier nei, så er det ikke noe i veien for å prøve litt til. Vær engasjert, det smitter. Ikke gi opp med en gang. Dude, det er snakk om å innvitere jenta ut på ett eller annet! Ikke legge et enormt press på henne om at hun må bli med. Da viser du kun to ting; at du er en så inn i helvettes rævsleiker (jenter liker ikke gutter som er altfor snille, faktisk) og at er suuuuuper interert i henne. Med tanke på siste kan hun føle seg presset til å svare ja for ikke å knuse et sårt hjerte. TS må være forberedt på et nei, som alle andre jenter og gutte må innstille seg på. Nå tviler jeg på at jenta sier nei utifra det TS har skildret, men fortsatt... Dessuten så snakket jeg om "inne i daten" om du skjønner. Ikke når du ber henne ut, da spør du pent: "Har du lyst til å ta en kaffe senere i dag?" (f. eks). Ikke noe mer enn det. Så når dere evt har forlatt Cafe'en og fortsatt har en god tone/stemning kan du spørre henne om hun vil gjøre noe annet, som kino eller bare en spasertur i den lokale parken. Igjen sier jeg; ikke mas! Du bæser bare på leggen og langt opp etter låret om du gjør det, uansett hva slags svar du får. TS vil bare fremstå som en tulling dersom han står som en ape på speed og skal på død og liv ha henne med på noe annet. Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Her er det mye rart, kontakt meg på pm visst du vil ha hjelp. Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Dude, det er snakk om å innvitere jenta ut på ett eller annet! Ikke legge et enormt press på henne om at hun må bli med. Da viser du kun to ting; at du er en så inn i helvettes rævsleiker (jenter liker ikke gutter som er altfor snille, faktisk) og at er suuuuuper interert i henne. Med tanke på siste kan hun føle seg presset til å svare ja for ikke å knuse et sårt hjerte. TS må være forberedt på et nei, som alle andre jenter og gutte må innstille seg på. Nå tviler jeg på at jenta sier nei utifra det TS har skildret, men fortsatt... Dessuten så snakket jeg om "inne i daten" om du skjønner. Ikke når du ber henne ut, da spør du pent: "Har du lyst til å ta en kaffe senere i dag?" (f. eks). Ikke noe mer enn det. Så når dere evt har forlatt Cafe'en og fortsatt har en god tone/stemning kan du spørre henne om hun vil gjøre noe annet, som kino eller bare en spasertur i den lokale parken. Igjen sier jeg; ikke mas! Du bæser bare på leggen og langt opp etter låret om du gjør det, uansett hva slags svar du får. TS vil bare fremstå som en tulling dersom han står som en ape på speed og skal på død og liv ha henne med på noe annet. Hvis han får ett ja så er jo alt greit, hvis han får ett nei har han ikke ting å tape på å prøve å engasjere henne litt. Hvis hun er usikker er det hans jobb å overtale henne. Som jeg sa innledningsvis, så er ikke masing bra men jeg synes ikke det er masing. Etter min erfaring får du bedre respons ved å si "bli med ut en tur" i motsetning til "vil du bli med ut en tur?". Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hvis han får ett ja så er jo alt greit, hvis han får ett nei har han ikke ting å tape på å prøve å engasjere henne litt. Hvis hun er usikker er det hans jobb å overtale henne. Som jeg sa innledningsvis, så er ikke masing bra men jeg synes ikke det er masing. Bullshit! Han fremstår som en gal mongo og siden de ser hverandre ofte i jobbsammenheng har han alt å tape. Jenta velger selv om hun vil svare ja eller nei! Og jeg vil tro siden hun gav han nummeret og ikke omvendt så vil hun svare ja! Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Hvis han får ett ja så er jo alt greit, hvis han får ett nei har han ikke ting å tape på å prøve å engasjere henne litt. Hvis hun er usikker er det hans jobb å overtale henne. Som jeg sa innledningsvis, så er ikke masing bra men jeg synes ikke det er masing. Bullshit! Han fremstår som en gal mongo og siden de ser hverandre ofte i jobbsammenheng har han alt å tape. Jenta velger selv om hun vil svare ja eller nei! Og jeg vil tro siden hun gav han nummeret og ikke omvendt så vil hun svare ja! Kan du være litt mer spesifikt på hva du mener er bullshit? Har du noen erfaring med å spørre damer ut som skulle tilsi det at han vil framstå som gal og mongo? Dvs har du testet det selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå