Gå til innhold

Hybridsykkel opp til 7000 kr


Constant

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg trenger en ny hybridsykkel som skal være primært transportmiddel rundt i Trondheim by og ellers. Det blir da veldig lite bruk i terreng.

 

Lurte da på om noen hadde anbefalinger å komme med, mine kriterier er at den helst har:

 

- Makspris på 7000

- Ikke alt for tung (blir mye bakker)

- Ingen dempegaffel, eller hvertfall en med god låsefunksjon

- Skrivebremser? (Usikker på hvor viktig dette er da jeg aldri har hatt/prøvd dette tidligere på sykkel)

 

Har kikket litt rundt og så langt funnet en som virker som et godt valg:

 

Diamant Photon 10

 

Denne har da ikke skivebremser, men dekker resten av kriteriene mine godt. Er dette et godt kjøp eller vet dere om noe bedre der ute? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg er ute i samme ærend som deg. Er også på jakt etter en rask og lett hybridsykkel. Dog i en litt billigere priskategori (5000-6000). Men dersom det er et bra kjøp til rundt 7k, så kan det også bli aktuelt.

 

Her er noen alternativer jeg har sett på så langt:

 

Fuju Absolute 3.0 : Link

 

Hardrocx Cross Machine C3 Disc : Link

 

Scott SUB 35 (Nav gir..) : Link

Merida Speeder 1 : Link

 

Scott Sportster P3 : Link

 

Everest Rocky S : Link

 

Som du sikker skjønner så er det en salig blanding av ulike sykkler. Problemet mitt er at det er så mange merker og forskjellige utstyrsnivå å ta hensyn til.

Lenke til kommentar

Nå kjører vel alle G-sport butikkene 30% avslag på alle sykler. Det betyr jo at du kan gå opp til Photon 30 og fortsatt være innenfor ditt prisområde.

 

Det ville jeg gjort, hovedsakelig fordi at da får du med skivebrems som etter min mening er mye bedre enn felgbrems.

Lenke til kommentar

Takk, martinfd :) Leiter fortsatt etter modeller så lista di kommer godt med, skal også si ifra om jeg kommer over noen spesielt gode tilbud.

 

Svante, jeg kontaktet to av mine lokale g-sport butikker og ingen av dem hadde hørt om dette 30% avslaget på sykler. Er dette noe de fører på din lokale butikk??

 

Blir fortsatt veldig takknemlig for alle forslag på sykkel, setter også pris på tips til utstyr som gir/bremser som jeg bør se etter og er bra.

Lenke til kommentar

Takk, martinfd :) Leiter fortsatt etter modeller så lista di kommer godt med, skal også si ifra om jeg kommer over noen spesielt gode tilbud.

 

Svante, jeg kontaktet to av mine lokale g-sport butikker og ingen av dem hadde hørt om dette 30% avslaget på sykler. Er dette noe de fører på din lokale butikk??

 

Blir fortsatt veldig takknemlig for alle forslag på sykkel, setter også pris på tips til utstyr som gir/bremser som jeg bør se etter og er bra.

 

Har googlet litt.

Kom over disse syklene fra Trek (www.trek.no)

 

Trek 7.5 FX : Link

 

Trek 7.6 FX : Link

 

Trek 7.5 FX vant en test mellom ulike hybridsykler : Link

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg var også på let etter hybrid for 1 uke siden. Kjøpte min på Spinn i Sandnes.

Endte opp med en Velotech S4D Hybrid.

Kostet meg 7000,- og fikk da i tillegg med en sykkelcomputer, pumpe og skjermer.

 

post-36035-1280263328,0897_thumb.jpg

 

Her er det litt info om sykkelen,

http://spinn.no/newsread/news.asp?n=5046&wce=sykkel_detaljer#10760

 

Sykkel går inn under alle kravene du stiller.

 

Pris: 7k

Tyngde: Er faktisk ikke sikker, men den veier utrolig lite.

Gaffel: Fast aluminium

Skivebremser: Shimano hydrauliske skivebremser, fremme og bak.

 

Var forøvrig på min første tur i dag. Sykla fra Sandnes til Hommersåk.

Er noen seige bakker som gikk lekende lett. Ruller fint og holder farten veldig lenge.

 

 

Må bare bemerke at jeg gjorde noen endringer på sykkelen som gjorde at den kostet litt mere.

- Fikk skiftet ut setet med et till 200,- mer.

- Fikk multipedaler, med skofeste på ene siden.

- Landeveishjul

Endret av Hille
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...