Gå til innhold

Kjøpe Logitech G27?

MrL

Anbefalte innlegg

Til dere som har Logitech g27, bruker dere det mye? Har veldig lyst til å kjøpe dette, spesielt til når GT5 kommer ut. Men har inntrykk av at sånne ting ofte blir brukt mye i starten fordi det er morro da, men så blir den bare liggenes å støve? Sånn var det ihvertfall med forrige jeg hadde, men der var det dog ikke Force Feedback engang så det satt jo en stor demper for opplevelsen

Jeg liker bilspill, men vil dog ikke bruke så mye penger på noe som blir lite brukt..2500 er tross alt ikke lite penger for et ratt og pedal, kunne liksom kjøpt meg en 360 med noen spill for samme pris..men gidder dog heller ikke å kjøpe noe billig ratt dritt, skal det først være må det være ordentlig, så det er enten denne eller ingenting

Hva er deres erfaringer med bruk av dette?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men andre bruk av produktet gir meg alikvell en liten pekepinn. Om f.eks 70%++ av de spurte bruker dette produktet jevnlig og ikke angrer kjøpet, er sannsynligheten mindre for at også jeg vil angre :)

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har ikke G27, men G25. Kan si jeg har hatt dette rattet nå i over to år og er strålende fornøyd med det. Ingen problemer hittil. Bruker rattet jevnlig og også når jeg føler for å spillet et eller annet bil spill. Har brukt ufattelig mange timer bak rattet og jeg angrer ikke et eneste sekund på at jeg har kjøpt det.

Håper dette hjelper litt med din avgjørelse og jeg er klar over at du ikke nevner G25, men det er liten forskjell så regner med at det er i orden. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har ikke G27, men G25. Kan si jeg har hatt dette rattet nå i over to år og er strålende fornøyd med det. Ingen problemer hittil. Bruker rattet jevnlig og også når jeg føler for å spillet et eller annet bil spill. Har brukt ufattelig mange timer bak rattet og jeg angrer ikke et eneste sekund på at jeg har kjøpt det.

Håper dette hjelper litt med din avgjørelse og jeg er klar over at du ikke nevner G25, men det er liten forskjell så regner med at det er i orden. :thumbup:

G25 og G27 er jo så og si samma så den er grei, det høres bra ut :)

Lenke til kommentar

Hei.

G25 og G27 er 2 helt identiske ratt utifra det jeg har sett og følt. Eneste forskjellen er noen knapper på rattet som jeg aldri brukte på G27. Jeg, og dette er min mening, vil da si at å kjøpe G27 er waste of money. Du betaler, hvor mye, 1000 kroner ekstra for 3-4 ekstra knapper? Like overpriset som Erik Huseklepp for brann (4 mill i året, drøyt). Programvaren er lik også. Du kan justere senterfjæring, feedback osv like godt som på G25.

Om noen vil argumentere mot meg, bring it on. Faktisk litt spendte på hva folk sier om G27 som er så veldig mye bedre.

Edit:

G25 har jeg hatt en stund nå. 2 eksemplarer har jeg hatt, nr 2 er nåværende. Kjøpte den fra pixmania for drøye 1500 spenn. Pruta som F'ern. Dog sparte jeg ingen ting pga frakt husker jeg :p

Ratt og pedal er gull verdt, spesielt for meg som kjører mye bil spill, som rFactor, Dirt2, Forza, LFS og t.o.m. GTA IV har jeg fått til å bruke G25 til. Hvordan husker jeg ikke, men kunne sikkert ha vært behjelpelig med dette om nødvendig. G25 har den deilige følelsen av å kjøre fort, da du kan får feedback, noe som påvirker tyngden på rattet -altså g-kreftene på hjulet du får i spillet. I dirt2 er det noen steder dette er litt teit oppsatt, da kontringer kommer feil vei enn hva som hadde vært normalt. Jeg lærte meg faktisk å kjøre bil med G25 og rFactor. På denne tiden hadde jeg ikke kjøpt mitt eget sett enda, men var hos en kompis. Det å bruke clutchen for å gire en manuel 6-trinn kasse var noe helt nytt, i forhold til å kjøre med auto-clutch + opp og ned trinn-kasse. Med g25 vil jeg si at du er nærmest ekte bilkjøring på de beste spillene. Og som eneste ratt og pedal sett som er så robust som dette, ville jeg ikke nølt med å kjøpe hvis du spiller mye bil spill.

Har sett bort i fra G27, siden jeg ikke prøvd den nok til å si så mye om den.

Verdt å nevne

• G25 passer til PC og PS3 - Dette gir flere spill å cruice med
  • G25 kan erstatte tastaturets knapper, men mange spill gir deg mulighet til bruke G25 som primary kontroller, som vil si at tastatur kan brukes itillegg om G25 ikke byr på nok knapper.
  • Tar du vare på esken tar den liten plass når du pakker den ned.
  • Kan være litt tung vindt å koble den opp og ned heletiden, ha god plass.

Om du skulle gå for G27, kan jeg jo nevne en ting jeg kun har overhørt. G27 er ikke kompatibilitert med endel spill, grunnet G27 har en driver mange spill ikke har hørt om. Om det gjelder PC, PS3 eller begge vet jeg ikke og om fakta stemmer, vet jeg heller ikke.

Lykke til, anbefaler G25 på det sterkeste :)

Endret av Erav
Lenke til kommentar

Hei.

G25 og G27 er 2 helt identiske ratt utifra det jeg har sett og følt. Eneste forskjellen er noen knapper på rattet som jeg aldri brukte på G27. Jeg, og dette er min mening, vil da si at å kjøpe G27 er waste of money. Du betaler, hvor mye, 1000 kroner ekstra for 3-4 ekstra knapper? Like overpriset som Erik Huseklepp for brann (4 mill i året, drøyt). Programvaren er lik også. Du kan justere senterfjæring, feedback osv like godt som på G25.

Om noen vil argumentere mot meg, bring it on. Faktisk litt spendte på hva folk sier om G27 som er så veldig mye bedre.

Edit:

Editer en min erfaring med G25 her....

Har hørt at den bråker mindre også når du svinger med den, men spørsmålet er jo anyways om man får kjøpt G25 lenger idag? Ser den ikke er tilgjenglig i noen norske nettbutikker ihvertfall

Lenke til kommentar

Har hørt at den bråker mindre også når du svinger med den, men spørsmålet er jo anyways om man får kjøpt G25 lenger idag? Ser den ikke er tilgjenglig i noen norske nettbutikker ihvertfall

kjører du med lyd hører du ikke det uannsett. Tro meg. ;)

Så spaceworld hadde både G27 og G25 i butikken, ved siden av hverandre senest i går. så jo, de finnes.

Lenke til kommentar

kjører du med lyd hører du ikke det uannsett. Tro meg. ;)

Så spaceworld hadde både G27 og G25 i butikken, ved siden av hverandre senest i går. så jo, de finnes.

Hmm tror jeg like greit kjøper G27 hvis jeg skal ha noe, hater å ikke ha det nyeste .. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...