Zink Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 ...en selger fra Telenor på tråden nå ikveld: - " hei, jeg heter xxx xxx og lurer på om du vil ha et uslåelig tilbud fra Telenor ?" - ja såklart, hva går det ut på ? - " si meg, hvor betaler du dine tellerskritt ?" - Tele2 - "akkurat, nå kjører vi halv pris et halvt år blahablaha... " - so what, da garanterer Tele2 å ligge under dere heldigvis ? - "javel, men se det sånn , at hvis du holder deg til Tele2 nå, så vil konkurransen svekkes og prisene bli høyere enn nødvendig fordi Tele2 rir på prisene våre til enhver tid, og går så lite under at det har ingen betydning hverken for deg eller de... etter periodens slutt står du fritt til å endre til Tele2" eh, den var ny, så jeg svarte for sikkerhets skyld " Telenor er som en feit gris: dere melker isdn-boksen min maksimalt og hater å slippe monopolet. Jeg tror ikke på deg, og jeg ser fram til den dagen dere steiker i eget fett når bredbåndet omsider kommer hit fra alle andre enn dere - hadet !" ...pang!... men hadde fyren et poeng ? . Lenke til kommentar
Raz Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Dersom konkurransen blir svekket betyr jo det at tele2 konkurrerer telenor ut av markedet slik at de kan ta høyere priser igjen. Kan ikke se at det skal skje med det første... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 greit, men vil jeg være en mer aktiv aktør hvis jeg hopper på TN-tilbudet nå, for dermed å bidra til en mer dynamisk konkurranse enn det passive Tele2 v.s TN slik det ser ut idag ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 - so what, da garanterer Tele2 å ligge under dere heldigvis ? . Man bør velge en leverandør med *litt* større ambisjoner enn og ligge lavere enn Telenor. Jeg bruker tele2000 som er mye billigere enn Tele2. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Det kan være farlig med logiske tankerekker.Plutselig befinner man seg langt-langt vekk i fra en sjøl og fra hjertet som banker i bringa.Logikken fanger oss og fører oss på ville veier.Mister seg selv eller oversikten.Sammen med andre mennesker må vi også begrunne det vi sier logisk.Men,det kan være en felle! Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Telenor må lære seg en lekse, velg de som du vet gir deg god service, gode priser og så lite problemer som mulig. Desverre er ikke dette selskapets navn Telenor. At man skal hoppe tilbake til telenor pga. konkurannsehensyn er bare tull, det er bedere at de forsvinner fra markedet. Så kan de andre selskapene slåss om kundene. Det vil ikke bli mindere konkurranse av det. Det er jo ikke bare Tele2 og Telenor som finnes som telefonselskaper. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 Man bør velge en leverandør med *litt* større ambisjoner enn og ligge lavere enn Telenor.Jeg bruker tele2000 som er mye billigere enn Tele2. Enig - Tele2 var visst den første som slapp til med fast telefoni. Har vært fornøyd med de og ikke tenkt mer på det. Sjekka Tele2000 og det ser ut som jeg kan spare endel - bestilte abonnement der. Hvis dette funker OK så ble resultatet av Telenors "stunt", at jeg hopper til en enda bedre konkurrent enn Tele2. Fint at de "vekker folk opp av dvalen" ( har egentlig reservert mot telefonselgere ) :wink: - ang. tidsbegrensa kampanjer, man har annet å gjøre enn å følge med på når de tar slutt, og så er plutselig ingenting spart likevel. Takk for tipset ! . Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Vi fikk en gang en hjerte-pepperkakeform i posten av Telenor, fordi de "viser at de bryr seg om kundene" eller noe slikt. Det var noen uker etter at vi begynte å bruke en annen leverandør av tellerskritt... Skulle tro det går nedover med telenor siden de gjør sitt ytterste for å kapre tilbake kundene. De har ringt flere ganger også... Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 her om dagen ringte de fra telenor adsl og spurte om vi ville ha internett fra dem (Telenor adsl), jeg svarte da at vi hadde internett fra telenor avidi (kabel) og ikke var intressert i å skfite til en annen del av telenor (med gb grenser etc). etter ca. en tim ringte telfonen igjen, denne gangen var det fra telenor privat (telefoni) hvor du spurte om vi ville skifte tilbake til Telenor (har hatt tele2 en god stund nå), hvor jeg stort sett kom med de samme argumentene i åpningsposten, telefonselgere kan være innpåslitene, men når det ringer fra flrere deler av selskapet på en dag blir det for ille. vis jeg ikke husker helt feil ringte de fra telenor avidi og spurte on vi ville ha digetal-tv med dekoder en eller to uker før. De rimger litt for ofte, og skal de først ringe. ikke la alle avdelingene ringe til samme område i ett så lite tidsperspektiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå