Arcus Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Har kjøpt et Sapphire Radeon 7000 PCI og monter dette i maskinen min Som har følgende oppsett : Asus A7N8X Delux (2.0 Rev 1005) Sapphire Radeon 9700 PRO AIW Win XP Pro Ingen andre PCI kort Trodde dette skulle være en grei sak, men win xp nekter å boote etter jeg satte inn PCI kortet. Har prøvd det i PCI slot 5 og 3 Med samme resultat, POST går fint, XP starter å laster, men etter ca 6 sekunder stopper alt opp... Noen forslag ? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Litt offtopic, men har ikke 9700 mulighet for to skjermer selv? Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Jo det stemmer , nesten :-) 9700 Pro har, men ikke 9700 Pro AIW, da denne har antenne inngang for TV-tuneren, samt SVHS inn og ut.. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Prøv å endre hvilket kort som er primary i BIOS, det hender XP er kresent på dette. Hadde du kjørt 98 kunne du fylt opp alle PCI-plassene med skjermkort uten problemer (jeg vet, for jeg prøvde det ), men 2K/XP orker ikke å dra rundt mer enn to kort, og PCI-kortet bør (må?) være primary for å funke (BIOS setting: Init Display First=PCI Slot). Slik var det ihvertfall med XP uten SP, kanskje SP1 er blitt 'forbedret' til å henge seg isteden for å ikke kunne bruke kortet i det hele tatt? Ingenting forundrer meg når det gjelder M$...[/merogmerofftopicetterhvertsomjegskriver] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå