*F* Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Hei! Vel, jeg er arbeidsledig, og fulført lerlingtiden for et par uker siden, om et halvt år skal jeg inn i militæret, men før den tid må jeg nesten ha en jobb dette halvåret. Første steg er da å skrive en CV, dette har jeg aldri gjort før, og er dermed ikke så god til det. Vel, jeg har kommet et stykke, men vet folk ofte har med mer informasjon i CV-en en det jeg har foreløbig, men når jeg ser på eksempler på internett er det veldig forskjellig hva folk har med, og hvordan dem formulerer det. Vel, jeg har fagbrev som IKT-Servicemedarbeider, mer informasjon her: http://www.vilbli.no/4daction/WA_Kompetanse?ASP=17959044&Ran=80561&Niva=V&Kurs=V.TPTIP1----_V.SSISF2----_V.SSISF3----&Return=WA_KURSBESKRIVELSER&Lan=-1&TP=13-07-10&Kompetanse=V.SS3004 For å ta fagbrevet trenger man egentlig minimalt med kunskap innen teknisk IT, så det sier egentlig ikke så mye desverre. Hva slags jobb jeg vil ha før militæret får jeg se på, men blir vel en eller anna support jobb, det er vist ikke barabare å få en driftsjobb med en gang. Vel, kan jo si litt om hva jeg kan, kan generelt IT ganske bra, har vert lærling på en ganske stor Videregåense skole, og egentlig vert innom det meste it relatert her, både maskiner, tynnklienter, svitsjer, trådløse AP-er, garantisaker, AV utstyr, printere, support, innkjøp, og egentlig det meste, ikke drevet så altfor mye med server, men har jo selvsagt gjort det også (ad, litt gpmc, dhcp osv) Vil ikke si jeg er ekspert på nen av tingene, men kan jeg vil jo si jeg kan mye av det veldig greit. Ellers har jeg tatt et kurs (2 dager) i Windows 2008 Server i forbindelse med jobben, er dette relevant å ta med? (selv om jeg i realiteten ikke fikk så mye ut av kurset, ekstramt kjapp kursholder ) Av språk kan jeg norsk både skriftlig og muntlig, jeg er tross alt norsk, engelsk kan jeg forstå innholdet av om jeg leser det, men snakke engelsk er jeg veldig dårlig til, kan kanskje greie å formidle noe om jeg absolutt må. Ellers, hva av fritidsaktiviteter/interesser osv bør jeg ta med? jeg har ingen veldig spesifikke interesser, men den største interessen er vel IT relatert, men hender jo jeg gjør ting aktivt også, som fotball eller paintball, dog ikke så ofte. Så, hva sier dere, hvordan fortsetter jeg på CV-en? (vedlegg) Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Sjekk ut Linkedin.com, Menne jeg ville forsatt slik du har begynt: lag en overskrift som heter interesser/hobby. Er sundt med flere: jogging, sykling, tennis, klatring, fotball, bilmekking, data +++ Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) På linkedin har jeg profil, og kan ikke si at den hjelper meg noe serlig Ellers, kan jo lage en ny til interesser ja. Endret 13. juli 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
SSL Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Beskriv hva du gjorde som IKT-lærling. Forklar hva jobben gikk ut på, hva du gjorde og hva du evt oppnådde. Lenke til kommentar
NHill Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hei! Vel, jeg er arbeidsledig, og fulført lerlingtiden for et par uker siden, om et halvt år skal jeg inn i militæret, men før den tid må jeg nesten ha en jobb dette halvåret. Første steg er da å skrive en CV, dette har jeg aldri gjort før, og er dermed ikke så god til det. Vel, jeg har kommet et stykke, men vet folk ofte har med mer informasjon i CV-en en det jeg har foreløbig, men når jeg ser på eksempler på internett er det veldig forskjellig hva folk har med, og hvordan dem formulerer det. Vel, jeg har fagbrev som IKT-Servicemedarbeider, mer informasjon her: http://www.vilbli.no/4daction/WA_Kompetanse?ASP=17959044&Ran=80561&Niva=V&Kurs=V.TPTIP1----_V.SSISF2----_V.SSISF3----&Return=WA_KURSBESKRIVELSER&Lan=-1&TP=13-07-10&Kompetanse=V.SS3004 For å ta fagbrevet trenger man egentlig minimalt med kunskap innen teknisk IT, så det sier egentlig ikke så mye desverre. Hva slags jobb jeg vil ha før militæret får jeg se på, men blir vel en eller anna support jobb, det er vist ikke barabare å få en driftsjobb med en gang. Vel, kan jo si litt om hva jeg kan, kan generelt IT ganske bra, har vert lærling på en ganske stor Videregåense skole, og egentlig vert innom det meste it relatert her, både maskiner, tynnklienter, svitsjer, trådløse AP-er, garantisaker, AV utstyr, printere, support, innkjøp, og egentlig det meste, ikke drevet så altfor mye med server, men har jo selvsagt gjort det også (ad, litt gpmc, dhcp osv) Vil ikke si jeg er ekspert på nen av tingene, men kan jeg vil jo si jeg kan mye av det veldig greit. Ellers har jeg tatt et kurs (2 dager) i Windows 2008 Server i forbindelse med jobben, er dette relevant å ta med? (selv om jeg i realiteten ikke fikk så mye ut av kurset, ekstramt kjapp kursholder ) Av språk kan jeg norsk både skriftlig og muntlig, jeg er tross alt norsk, engelsk kan jeg forstå innholdet av om jeg leser det, men snakke engelsk er jeg veldig dårlig til, kan kanskje greie å formidle noe om jeg absolutt må. Ellers, hva av fritidsaktiviteter/interesser osv bør jeg ta med? jeg har ingen veldig spesifikke interesser, men den største interessen er vel IT relatert, men hender jo jeg gjør ting aktivt også, som fotball eller paintball, dog ikke så ofte. Så, hva sier dere, hvordan fortsetter jeg på CV-en? (vedlegg) På CV en bør du ta med absolutt alt. Inkludert kurs på kun en eller to dager. Kan også anbefale stepstone.no. Her kan du registrere deg med cv og hvilke typer jobber du ser etter. Så mottar du en e-post flere ganger i uken, eller hver gang det dukker opp relevante arbeidsgivere. Ganske genial og grei måte å søke jobb på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå