Hkkkooe Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Hva er det beste antivirus programmet man kan skaffe, som er gratis ? Jeg har ganske mange virus og reklame som popper opp på pc'n Gi gjerne link ;P Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Disse to bruker jeg. AVG er anti virus mens ZoneAlarm er en grei brannmur. AVG Anti Virus ZoneAlarm brannmur Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Disse to bruker jeg. AVG er anti virus mens ZoneAlarm er en grei brannmur. AVG Anti Virus ZoneAlarm brannmur Takk, men har du noen forslag til hva jeg skal gjøre? Når jeg prøver å installere antivirus programmer, popper det opp et antiprogram jeg ikke har sett før, men som blokkerer de nye antivirusprogrammene :/ Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Gå gjennom denne tråden først, det hjelper ikke mye med antivirus når du allerede har fått en kraftig infeksjon. LINK: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Følg tråden morgan_kane linker til. Litt seint med anti virus om du allerede har det meste som er av trojanere og virus. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Det at du har "mye virus" og reklame som popper opp, er først og fremst et uttrykk for at du har litt usunne surfevaner ... du klikker på mye rart, inne på useriøse websider osv. Da kan ikke verdens beste antivirus software hjelp deg. Last ned og installer Spybot-Search and Destroy, kjør en grundig rens, og oppdater det med jevne mellomrom. Aktiv og/eller passiv blokking av dilldall. Last ned og installer SpywareBlaster, oppdater det med jevne mellomrom. Passiv blokking av dilldall. I tillegg, last ned, installer og kjør CCleaner med jevne mellomrom. Med dette så skal du se at problemene dine avtar kraftig ... men vær litt mer kritisk til hva du snuser på på nettet, ikke klikk ukritisk på alle slags linker, ikke åpne email fra ukjente, ikke legg igjen email adressen din åpent. Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Hehe, thanxx folkens Jeg følger rådet til Morgan_kane , og det blir selvfølgelig siste gang jeg går på useriøse sider, hehe Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Nå har jeg lagt ut en MBAM-logg, kan noen se på den og hjelpe meg litt? Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Jeg ser ikke loggen ,er du sikker på at den er lagt til. Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Jeg ser ikke loggen ,er du sikker på at den er lagt til. Nå burde denne vell være lagt ut Malwarebytes' Anti-Malware 1.46 www.malwarebytes.org Databaseversjon: 4309 Windows 6.0.6001 Service Pack 3 Internet Explorer 8.0.6001.18928 13.07.2010 19:19:16 mbam-log-2010-07-13 (19-19-16).txt Skanntype: Hurtigsøk Objekter skannet: 131779 Tid tilbakelagt: 8 minutt(er), 44 sekund(er) Minneprosesser infisert: 3 Minnemoduler infisert: 3 Registernøkler infisert: 5 Registerverdier infisert: 5 Registerfiler infisert: 4 Mapper infisert: 1 Filer infisert 25 Minneprosesser infisert: C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\AUTMGR32.EXE (Trojan.Dropper) -> Unloaded process successfully. C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\wscsvc32.exe (Trojan.FakeAlert) -> Unloaded process successfully. C:\Users\Kenneth\AppData\Roaming\Defense Center\defcnt.exe (Trojan.FakeAlert) -> Unloaded process successfully. Minnemoduler infisert: C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\mschrt20ex.dll (Rogue.DefenseCenter) -> Delete on reboot. C:\Users\Kenneth\AppData\Roaming\Defense Center\defhook.dll (Trojan.FakeAlert) -> Delete on reboot. C:\Users\Kenneth\AppData\Local\ASAupn.dll (Trojan.Hiloti) -> Delete on reboot. Registernøkler infisert: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\pragmawifexrpqtc (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CURRENT_USER\Software\Malware Defense (Rogue.MalwareDefense) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Paladin Antivirus (Rogue.PaladinAntivirus) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CURRENT_USER\Software\pragma (Rootkit.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\PRAGMA (Rootkit.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully. Registerverdier infisert: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\ djivonibumerujo (Trojan.Hiloti) -> Delete on reboot. HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\ defense center (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CLASSES_ROOT\secfile\shell\open\command\(default) (Rogue.MultipleAV) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\24d1ca9a-a864-4f7b-86fe-495eb56529d8 (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\7bde84a2-f58f-46ec-9eac-f1f90fead080 (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully. Registerfiler infisert: HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open\command\(default) (Broken.OpenCommand) -> Bad: ("regedit.exe" "%1") Good: (regedit.exe "%1") -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ System\DisableTaskMgr (Hijack.TaskManager) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ System\DisableTaskMgr (Hijack.TaskManager) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CLASSES_ROOT\.exe\(default) (Hijacked.exeFile) -> Bad: (secfile) Good: (exefile) -> Quarantined and deleted successfully. Mapper infisert: C:\Windows\PRAGMAwifexrpqtc (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully. Filer infisert C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\mschrt20ex.dll (Rogue.DefenseCenter) -> Delete on reboot. C:\Users\Kenneth\AppData\Roaming\Defense Center\defhook.dll (Trojan.FakeAlert) -> Delete on reboot. C:\Users\Kenneth\AppData\Local\ASAupn.dll (Trojan.Hiloti) -> Delete on reboot. C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\AUTMGR32.EXE (Trojan.Dropper) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\wscsvc32.exe (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Users\Kenneth\AppData\Roaming\Defense Center\defcnt.exe (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\tmpD624.tmp (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\dhdhtrdhdrtr5y (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\Low\RBZpIFOdAa.exe (Trojan.Hiloti) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\Low\TMP22416.tmp (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\Low\topwesitjh (Trojan.Dropper) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\Low\uxptar-update.exe (Trojan.Hiloti) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\Low\emBKjPAnBZ.exe (Trojan.Dropper) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\Low\WHSIXoYuhZ.exe (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Windows\PRAGMAwifexrpqtc\pragmabbr.dll (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Windows\PRAGMAwifexrpqtc\PRAGMAc.dll (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Windows\PRAGMAwifexrpqtc\PRAGMAcfg.ini (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Windows\PRAGMAwifexrpqtc\PRAGMAd.sys (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Windows\PRAGMAwifexrpqtc\pragmaserf.dll (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Windows\PRAGMAwifexrpqtc\PRAGMAsrcr.dat (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully. C:\ProgramData\pragmamfeklnmal.dll (Rootkit.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Users\Kenneth\Favorites\_favdata.dat (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Users\Kenneth\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Defense Center.LNK (Rogue.DefenseCenter) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\PRAGMA6308.tmp (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Users\Kenneth\AppData\Local\Temp\pragmamainqt.dll (Rootkit.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully. ## logg fra antivirus-program kopiert inn fra annen tråd av ilpostino ## Endret 13. juli 2010 av ilpostino Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Ser at du har laget ny tråd, det hadde du ikke behøvd siden du har denne tråden Nå er det bare å vente på at norbat eller en av de andre fagkyndige kommer og ser tråden din, da vil du få all hjelp du behøver med tanke på fjerning av alt grumset du har i PCen din. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 jeg har kopiert loggen til TS inn den siste posten h*n har laget i denne tråden og stengt de andre trådene som går på det samme. reaksjoner skal som vanlog tas på PM og ikke i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå