Gå til innhold

Sapphire Atlantis 9500 Pro - Direct3D problemer

kgroth

Anbefalte innlegg

Jeg har et kort som nevnt over. Kjører Win XP Pro og har nyeste Catalyst drivere (7.88) og nyeste DirectX (9a). Jeg oppgraderte begge i dag da jeg har opplevd at maskinen fryser etter en stund i ALLE spill.

Etter oppgradering er det ingen spill som starter. Skjermen blir svart når Direct3D slår inn.

Noen som kan hjelpe meg!? Jeg blir veldig forvirret...har prøvd alt jeg kan komme på.

CPU: Athlon XP 1700+

Temp i kasse: 45 c

Temp på CPU: 56 c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har d samme probleme..

Eller...Jeg trenger ikke spille da..

Kan bare sitte i windows så restarter den..

Men trur ikke d er skjermkorte på min..

Er ikke sikker...Men når den har restarta så kommer d

Bios Rom Checksum error

Detecting Floppy Drive A media...

Insert system disk and press enter.

WTF!!! :cry: Veit ikke om d er d samme som skjer med dere men d irriterer dritten ut av emg.... :cry:

Lenke til kommentar

Det betyr at biosen din blir slettet og hardisken din enten streiker ELLER så har kabelen falt litt ut. Last ned IBM drive Fitness og test disken der. Klarer den en slik test så er det iallefall ikke noe galt med disken (fysisk sett)

Lenke til kommentar

Litt klokere nå.

Etter reboot "ringer" windows hjem.

MS foreslo at det kunne være et minne problem, og anbefalte å laste ned et minnetestingsprogram. Gjorde dette og ved den grundigste testen oppstår det feil i ca hver 3 gjennomgang. (ERAND tror jeg testen den stryker i heter)

Skal teste brikkene bedre. Bl.a. forsøke å stille til tregeste settings, og se om de overlever testen da, og om dette evt løser problemet med reboot.

Men jeg ser på andre forum at det er endel som sliter med reboot/frysing/hakking med ATI (?)

Mitt første ATI kort og jeg er ikke overbevist.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...