Gå til innhold

Amd eller Intel oppsett?

Amd Vs Intel  

29 stemmer

1. 1. Hva er best?

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 oppsett. Vet ikke hvilket som er best.

Har hørt at intel er bedre å clocke stemmer det i dette tilfellet da jeg sannsynligvis vil clocke prossesoren så mye så muliig?

Intel oppsettet er nylig lagd. Er ikke sikker på om alt er kompitabelt på det.

Har du noen bedre oppsett under 9k (helst 8,5) så post dem her :)

post-215350-1279030815,1169_thumb.jpg

post-215350-1279030823,4603_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i de pakkene med 3x2gb ram er nesten lik pris på som 4gb pakke. man får mye mer for pengene ved slike 3brikker pakker samt du trenger 6gb hvis du holder på med mye ting. skal alltids være litt til overs til å ha au...

HK er faktiskt veldig bra.. har en kamerat som har det og han har ingen problemer med det og det yter bra

kabinett er så som så. det er smaksak for det meste men ellers er det snakk om kjøling og da er slik sidevifte svært fornuftig å ha (front og bak vifter er det på alle uansett)

med et stramt budsjett så syntes jeg det skal fokuseres det 3 viktigste tingene cpu gpu og ram... de andre tingene trenger man ikke dyre med slikt budsjett pga de andre komponentene gir bare noen bittesmå % økning i ytelse (hk hjelper kanskje 1-2%.. hdd hjelper kanskje 2-4%... kabinett hjelper kun på temps men med sidevifte så er det fikset)

men du har veldig gode oppsett der selv... jeg ga deg bare et forslag som jeg hadde liggende i liste fra før av ;):p

Lenke til kommentar

i de pakkene med 3x2gb ram er nesten lik pris på som 4gb pakke. man får mye mer for pengene ved slike 3brikker pakker samt du trenger 6gb hvis du holder på med mye ting. skal alltids være litt til overs til å ha au...

HK er faktiskt veldig bra.. har en kamerat som har det og han har ingen problemer med det og det yter bra

kabinett er så som så. det er smaksak for det meste men ellers er det snakk om kjøling og da er slik sidevifte svært fornuftig å ha (front og bak vifter er det på alle uansett)

med et stramt budsjett så syntes jeg det skal fokuseres det 3 viktigste tingene cpu gpu og ram... de andre tingene trenger man ikke dyre med slikt budsjett pga de andre komponentene gir bare noen bittesmå % økning i ytelse (hk hjelper kanskje 1-2%.. hdd hjelper kanskje 2-4%... kabinett hjelper kun på temps men med sidevifte så er det fikset)

men du har veldig gode oppsett der selv... jeg ga deg bare et forslag som jeg hadde liggende i liste fra før av ;):p

Takk for svar. Nå ga du meg en ny tanke med billig hk. Har ikke tenkt på det før ;) Kanskje jeg skal vurddere ditt oppsett da :)

Lenke til kommentar

merk at dual channel kun øker ytelsen med 1-4% og det er så lite økning i ytelse med tanke på pris at det er ikke noe å tenke på når man har slikt budjsett

har man 20 000 å bruke så blir saken noe helt annen

gå får 3brikker ram i god hastighet men bra størrelse.. økonomi

Lenke til kommentar

Strømforsyning og hovedkort bør prioriteres, det er tross alt disse som er hjertet og sentralnervesystemet i pcen din. Det er ikke her prestasjonene vises, men om de fungerer dårlig vil alt fungere dårlig.

En dyrere strømforsyning vil holde langt høyere kvalitet, og vil alltid levere stabil spenning, og den vil faktisk levere det som står på den. Corsair som du har vlgt er et veldig godt valg.

Hovedkort på andre siden er nøkkelkomponenten for stabilitet, et dårlig hovedkort er helt uutholdelig å bruke, og umulig å feilsøke, tilfeldige kræsjer, dårlige drivere og få/utdaterte kontakter er blandt tingene som gjerne følger med de billigere hovedkortene.

Dyrere utstyr er også oftest langt bedre fremtidsrettet, og kan føre til at du kan gjenbruke disse komponenetene om du skulle oppgradere om noen år.

En prosessor og et skjermkort vil være like stabile uansett prisklasse, dette gjelder stort sett for minne og harddisk også. Så her er det ytelse du betaler for.

På hovedkort og strømforsyninger er det stabilitet du betaler for.

I dine oppsett har du uansett prioritert ganske mye penger til hovedkort og strømforsyning sammenlignet med mange andre, så det er ikke et problem.

Men det gamle ordtaket "man får hva man betaler for" er ikke dumt å tenke på.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at begge disse oppsettene er svært gode til prisklassen. Personlig ville jeg gått for AMD siden BE er så lett å klokke, og jeg syntes du kan spandere på deg de 4-500 kr ekstra for å få et 5870 kort :) Det er ikke langt opp for bedre ytelse.

Forøvrig er en god PSU viktig siden det gir god levetid og muligheter for oppgradering. Absolutt noe å sette inn litt penger i.

Ang. hovedkort er det ikke det komponentet jeg ville klint til mest på i en PC til 9k, men bare sørg for at den har det du trenger av sata, PCI slots og andre ting du tenker du vil trenge.

Gode hovedkort gir ikke så mye i REN ytelse, men forskjellen ligger vel gjerne i layout, antall PCI slots, nyere funksjoner som Sata 6GB/S og kanskje USB3, samt stabilitet.

Det vil si, gode hovedkort lar deg gjerne kjøre høyere voltages gjennom kretsene som gjør at du får klokket mer. Samt en bedre BIOS for overklokking.

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Jeg vett at jeg kan ta et billigere hk. Men det jeg tenker er at senere vil jeg kaanskje sette inn et nytt kort med full støtte (x16 gonge 2) Eller er det lurt å berre gå for å kjøpe et nyere skjermkort i framtida? Hva mener dere?

Edit: Merk at oppsettet ditt ikke inneholder Psu Doctor Hawkins og visst jeg skalle legge til det blir det for dyrt.

Endret av freakinout97
Lenke til kommentar

Lurt med et godt hovedkort. Syntes ikke du skal skorte ned på det.

2 gode kort som 5850 vil nok være bedre i CF enn de fleste single kort på en god stund :)

Jaja, men jeg trenger vell egentlig ikke det uansett. Alt blir vell billigere? Om noen år er jeg sikkert sulten på å oppgradere mye mer enn bare skjermkortet. Btw : her er oppsettet mitt :D

post-215350-1279114993,9498_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...