Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er min bærbare Dell død, eller bare later den som?

Død eller bare litt våt?  

3 stemmer

1. 1. Er pcen beyond repair?

• Ja, den er FUBAR
      2
    • Nei, quick fix
      1

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser at undertittelen til dette forumet tilsier at man ikke bør vite hva problemet er, men det kan jeg kun stå halveis inne for. Jeg sølte nemlig et glass pepsi max over pcen, noe den ikke likte i det hele tatt. Long story short, når jeg nå forsøker å slå den på kommer det lys i 3 led-lamper ovenfor tastaturet, men ingenting annet skjer. (er en dell xps m1530 for de som måtte lure).

Jeg har heldigvis ulykkesforsikring, så jeg skal sende pcen inn nå, men er allikevel nysgjerrig hva som kan forårsake denne komatøse tilstanden, samtidig som det lyser i led-lampene..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De 3 LED lampene er en feil indikering. Husker ikke alle kodene, men det er forskjellige måter de lyser på avhengig av feilen. Jeg hadde (har fortsatt men ikke i orden) en Dell XPS M1730 og der blinket alle 3 LED lysene en gang. Fant ut av feil koden på suppoert siden til Dell, men som sagt så husker jeg ikke kodene.

Det at du søler brus/vann/væske over tastaturet på en laptop er ikke bra fordi rett under tastaturet på en Dell ligger blant annet CMOS batteri, RAM brikker og er det nok væske vil den lekke ned til hovedkortet som ikke er bra. Kortslutning av et eller annet slag har nok skjedd.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

De 3 LED lampene er en feil indikering. Husker ikke alle kodene, men det er forskjellige måter de lyser på avhengig av feilen. Jeg hadde (har fortsatt men ikke i orden) en Dell XPS M1730 og der blinket alle 3 LED lysene en gang. Fant ut av feil koden på suppoert siden til Dell, men som sagt så husker jeg ikke kodene.

Det at du søler brus/vann/væske over tastaturet på en laptop er ikke bra fordi rett under tastaturet på en Dell ligger blant annet CMOS batteri, RAM brikker og er det nok væske vil den lekke ned til hovedkortet som ikke er bra. Kortslutning av et eller annet slag har nok skjedd.

Jeg fant en oversikt over feilkodene, men ingen der beskrev mine lyskoder. Håper virkelig at dette enten er en veldig enkel feil, slik at pcen blir "good as new", eller at den er helt kaputt slik at de erstatter den. Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...