Ekinorak Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Sitter her å tenker å kjøpe meg en genser fra Utlandet (USA), lurer på hvilken størrelse jeg skal bruke. Her i Norge bruker jeg som oftest XL . Størrelsene jeg kan velge mellom i nettbutikken er: SM MD LG 1X 2X XS Jeg skjønner meg ikke så mye på disse størrelsene. Siden dette er fra amerika er jeg redd for å enten kjøpe en som er litt for liten, eller kjøpe en som er 2x telt for stor. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) *SLETT* Endret 13. juli 2010 av Svenni212000 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Etter hva jeg forstår ved bruk av ren logikk blir det slik: XS = Extra Small SM = Small MD = Medium LG = Large Og 2x ser ut til å brukes når størrelsen er dobbelt så stor (USA vet du ..). Dog, er ikke 100% sikker. Kan være at 1x = XL og 2x = XXLHar ikke nettbutikk size chart? En tommelfingerregel er at amerikanske klær pleier å være litt større enn i europa. Endret 13. juli 2010 av lokeland Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Dem tar 56,78 dollar å sende generen til norge. Er ikke dette litt dyrt, faktisk dyrere en selve genseren. Håper 1X tilsvarer ca XL. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Mener du virkelig at det er verdt det for en genser? Synes det var mye, men det er dessverre ikke uvanlig. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Klesbutikker på nettet pleier ofte å ha centimeter/inch-mål på størrelsene sine. Se om du finner en size-chart et sted. Dermed er det bare å ta frem målebånd, så får du en idé om hvor stort SM egentlig er... Blir vel toll- og merverdiavgift i tillegg på dette. Blir en dyr genser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå