Babality Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Hei, er ganske vant til å si "imorres", men hva er riktig skrivemåte for dette på bokmål? Ble faktisk ganske usikker på om dette er et ordentlig ord eller bare slang Lenke til kommentar
SpiroAgnew Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Mener du det som skjedde på morgenen? Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Han mener jo "i (dag) morges" Lenke til kommentar
Babality Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Mener du det som skjedde på morgenen? Ja. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 I morgen Tror han snakker om "i dag tidlig". I så fall blir det vel "i morges". Men nå har jeg sagt uttrykket til meg selv så mange ganger at ALT ser/høres feil ut da.. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 I morgen Tror han snakker om "i dag tidlig". I så fall blir det vel "i morges". Men nå har jeg sagt uttrykket til meg selv så mange ganger at ALT ser/høres feil ut da.. Tidligere i dag funker vel? Eller, på morgenen idag. I dag tidlig. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Tidligere i dag funker vel? Eller, på morgenen idag. I dag tidlig. Jo da, det funker sikkert, og hva så? Trådstarter spurte da ikke om alternative uttrykksmåter, men om hvordan man skriver "i morges". Bokmålsordboka sier: morges morges subst (gen. av morgen) i m- om morgenen i dag / hun sov for lenge i m- / i går m- om morgenen i går Endret 13. juli 2010 av Rocambole2 Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Tror han snakker om "i dag tidlig". I så fall blir det vel "i morges". Men nå har jeg sagt uttrykket til meg selv så mange ganger at ALT ser/høres feil ut da.. Da blir det noe annet ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå