Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste stasjonsvogn til 100-150 tusen...?

Anbefalte innlegg

Hallo

Vurdere å bytte bil.

Skulle hatt meg ei stasjonsvogn til rundt 100-150 tusen.

Har kikket litt på Passat, Mondeo, Mazda 6 og Legasy...

Men hva er bra, og hva er dårlig?

Tenker på delepriser, driftsikkerhet og noe på forbruk...

Takker for alle meninger og tips!! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo

Vurdere å bytte bil.

Skulle hatt meg ei stasjonsvogn til rundt 100-150 tusen.

Har kikket litt på Passat, Mondeo, Mazda 6 og Legasy...

Men hva er bra, og hva er dårlig?

Tenker på delepriser, driftsikkerhet og noe på forbruk...

Takker for alle meninger og tips!! :yes:

Siden du sier så lite om hvilke behov og preferanser du har er det vel egentlig ikke annet å si enn at du kan prøvekjøre alle og gjøre deg opp en mening etterpå. Du kan gå inn på www.honestjohn.co.uk f.eks og lese hva som er bra, hva som er dårlig og hva du bør passe opp for på de forskjellige bilmodellene. Utenom modellene du har nevnt kan jeg også nevne BMW 5 og 3-serie, flotte biler.

Lenke til kommentar

Finn.no BMW 5-serie

Veldig fine og gode biler å kjøre. Eier selv en 520i (ikke stasjonsvogn), og den er kjempegod å kjøre.

Bilen jeg linket til har en 2,8 liters motor, men 2 liter'n er veldig bra den også.

Driftsikkerheten skal være veldig bra, har ikke hatt noe trøbbel med min enda.

Hvis du kjøper deler fra merkeforhandler er dette dyrt, men å kjøpe fra koed.dk/koed.no er bedre med tanke på pris. Har du en 5-serie er det i alle fall ikke mangel på deler. Det du skal ha får du kjøpt!

Bensinforbruket er vel den eneste negative jeg ser ved denne bilen. Min 2 liter bruker i snitt 1 liter på mila, men jeg er ikke så sikker på om 2,8 literen bruker noe mere, man må tenke på at den har mere krefter på å dra vekta, så man slipper å tyne den på turtallet.

Det man burde se opp for på 5-serien er rust på bakluka og vibrasjoner i bilen ved fart over 90 km/t.

Lykke til med bilkjøp ;)

Lenke til kommentar

Er i utgangspunktet ikke interessert i BMW.

Har et par kompiser som har, og de har hatt litt trøbbel med sine.

Har i utgangspunktet dårlig erfaring med Mondeo også, men har hørt at de har blitt bra etter 2001...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har i utgangspunktet dårlig erfaring med Mondeo også, men har hørt at de har blitt bra etter 2001...

Mondeo har kanskje blitt bedre, men ikke bra. En kollega har en 2008-modell (2009?), og den har vært på verksted 15-20 ganger for forskjellige feil. Kan være at han har vært spesielt uheldig, men Mondeo kommer et stykke ned på min liste.

Lenke til kommentar

Mondeo har kanskje blitt bedre, men ikke bra. En kollega har en 2008-modell (2009?), og den har vært på verksted 15-20 ganger for forskjellige feil. Kan være at han har vært spesielt uheldig, men Mondeo kommer et stykke ned på min liste.

Mondeo var egentlig ikke på min liste engang....

Men så snakket jeg med en bekjent som er mekaniker, og han var ikke i tvil. Mondeo var bilen!!!

Etter dette så har jeg kikket litt på dem....

Lenke til kommentar

Hva med en Saab 9-5?

støtter den! har hatt saab selv og var superfornøyd med den! beste komforten får du hos saab.

men kan nevene at jeg var å kjøpte meg opel omega stasjonsvogn 2001 for en uke siden. er super fornøyd med bilen.

2.2 liter på 145 hk. super bil altså. anbefaler den og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...