Raugen Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Min kjære mor bor litt utenfor allfarvei og der er bredbånd via 3G det eneste alternativet. Dersom hun sitter i en bestemt vinkel ved stuevinduet får hun (tidvis) inn 3G på et lite telenor 3g-usb-modem. Jeg kunne tenkt med å få satt en såkalt retningsstyrt antenne på taket/ytterveggen koblet til en 3G-router inne som trådløst fordeler signalet i huset. Finnes det slike routere? De jeg har funnet har vært av typen der du må plugge i et lite usb-modem, og da mistenker jeg det blir vanskelig med en ekstern antenne. Ser at ICE.net har en løsning på dette, men de bruker - etter hva jeg har forstått - NMT-nettet som ikke gir gode signaler hos min mor. Noen som har forslag (bortsett fra å be min kjære mor om å flytte)? Lenke til kommentar
FunC Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Vet vi har kjøpt inn slikt fra emcom.no tidligere. Men hvor billig det er skal jeg ikke si noe om Lenke til kommentar
Raugen Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Takk! Skal ringe dem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå