Gå til innhold

Marshmallow oppå maurtua om natta

Anbefalte innlegg

Som alle vet er Marsmallows (sukker) det beste maur vet. Om natten sover alle maurene untatt vaktmaurene. Spørsmålet er da, hva skjer hvis man putter en marshmallow OPPÅ maurtue. Om natta.

Vekker vaktmaurene opp sovemaurene så de kan bære marsmallow inn i tue?

Spiser vaktmaurene opp marsmallow før sovemaurene våkner?

Dette er diskusjonen om maur og tuer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På dagen var det mye mer liv på tua. Det var maur over alt. Når jeg la på en sukkerbit så komme det maur løpene og begynte å tygge på den.

Om natten var det mindre maur på tua og de som var der vare store. Jeg regner med at de store er vaktmaur, mens de små er arbeider maur. Når jeg la på sukkerbiten ble det liv på tua. Først løp vaktmauren for å sjekke ut og like etter var de mindre maurene som jeg antar er arbeidere. Hvor de kom fra er jeg litt usikker på, men det ser ut som at de kom fra innsiden og at de kom ut i området rundt sukkerbiten. De begynte å jobbe med maten.

Vanlige norkse skogsmaur, klokken 17.00 og 23.43. Har bilder hvis noen ønsker det, men kvaliteten ble ikke bra, mobil bilder.

• Liker 3
Lenke til kommentar

På dagen var det mye mer liv på tua. Det var maur over alt. Når jeg la på en sukkerbit så komme det maur løpene og begynte å tygge på den.

Om natten var det mindre maur på tua og de som var der vare store. Jeg regner med at de store er vaktmaur, mens de små er arbeider maur. Når jeg la på sukkerbiten ble det liv på tua. Først løp vaktmauren for å sjekke ut og like etter var de mindre maurene som jeg antar er arbeidere. Hvor de kom fra er jeg litt usikker på, men det ser ut som at de kom fra innsiden og at de kom ut i området rundt sukkerbiten. De begynte å jobbe med maten.

Vanlige norkse skogsmaur, klokken 17.00 og 23.43. Har bilder hvis noen ønsker det, men kvaliteten ble ikke bra, mobil bilder.

å herre, dette innlegget fikk meg til og le høyt!

Legg ut bilder da!

Lenke til kommentar

Blir nok liv i tua da. Du kan jo prøve å legge en uåpnet pakke marshmallow oppå tua. Og se hva som skjer når dem ikke får flyttet eller åpnet pakken.

haha, dette er jeg for.. tenk så kjipt a :thumbup: litt drittsekk

men nå har de jo tross alt fått to marshmallows allerede, burde jo holde en stund.

Endret av person
Lenke til kommentar

Blir nok liv i tua da. Du kan jo prøve å legge en uåpnet pakke marshmallow oppå tua. Og se hva som skjer når dem ikke får flyttet eller åpnet pakken.

Eller henge marshmellows i et tre eller noe hvis det er i nærheten sånn at det er et par cm fra tua til mellowen og se om de bygger et tårn.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...