billywillie Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Som sagt. Maskinen gikk i gulvet og harddisken tok kvelden. Fikk den i gang men den er såpass ødelagt at jeg ikke fikk laget recovery dvd. Har snakket med acer og de skal ha 580 +Mva. for plata. Fikk også et tips om å instalere windows fra ei plate og så bytte serienr. Men det fungerte dårlig. (har kjøpt ny harddisk) Acer apire one med 11;6" skjerm. A0751h med windows xp home edition version 2002 med servicepack3. Noen som kan hjelpe meg med dette! Lenke til kommentar
shabador Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Som sagt. Maskinen gikk i gulvet og harddisken tok kvelden. Fikk den i gang men den er såpass ødelagt at jeg ikke fikk laget recovery dvd. Har snakket med acer og de skal ha 580 +Mva. for plata. Fikk også et tips om å instalere windows fra ei plate og så bytte serienr. Men det fungerte dårlig. (har kjøpt ny harddisk) Acer apire one med 11;6" skjerm. A0751h med windows xp home edition version 2002 med servicepack3. Noen som kan hjelpe meg med dette! Du kan ta turen på diverse "lumske" sider og laste ned XP Home edition. Vær obs på at du trenger OEM-versjonen og at den MÅ være norsk. Da skal du kunne bruke serienøkkelen som står på undersiden av maskinen din. Vil ikke si at dette er ulovlig. Ulempen da, er at du må legge inn alt av drivere manuelt. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Takk for tipset. Fikk også det samme svaret av teknisk support hos acer men de ville selvsagt ikke oppgi noen linker. Etter litt googling fant jeg orginale restore plater hos denne adressen.http://www.technews.biz/download-acer-aspire-one-windows-xp-restore-discs-3372/ Denne fungerte helt smertefritt og nå er maskinen oppe og går igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå