spetwols Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) For noe møkk. Jeg lagde en tråd til i går og skrev mere dere så dere kan se den. Nå har jeg altså fått til og lage et dvd cover som jeg synes er helt greit. Det er for all del ingenting som skal offentliggjøres. Kun her i min private samling. Her er den første jeg laget : Kom gjerne med kritikk som kunne vært bedre eller gjort anneledes. Burde jeg skrive spille tid osv, kansje ? Probleme nå er at jeg faen ikke for printet ut i riktig størelse! Før så printa jeg ut en del dvd covere fra cdcovers.cc Da fikk jeg alltid rett størelse. Så da tok jeg et dvd cover derfra, top gun faktisk. Pælma det inn i ps og mekka cover. Lagra som jpg fil og skulle printe ut. Da fikk jeg ikke noe alternativ om at jeg kunne velge mål selv, så jeg prøvde bare og printe ut. Da ble det alt for lite! Så prøvde jeg i ps. Tok print og valgte mål. Dvd cover er ca : 27,2 + 18,3. Så da skrev jeg det. Men når jeg printet det ut så minsket den seg. Det vil si at den manglet 2 cm. Blei 25,2 istedenfor 27,2 som jeg skrev. Hva faen er det for noe surr ? Kan det være så vanskelig. Så prøvde jeg open office men der fikk jeg jo ikke rotert det bilde!! arg..!! Hva skal jeg gjøre ??? Håper noen vet det, fordi det irriterer meg. Et printe program eller noe som man kan velge mål selv og bare printe ut. Takk! Legger ut et til jeg lagde, det er da den andre konserten dem hadde på foot of the mountain tur. ^^ Endret 13. juli 2010 av spetwols Lenke til kommentar
maedox Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Skriv ut fra PS da. Du må endre margene til det minste printeren din takler. Hvis du har en skikkelig fotoprinter bør den klare marger=0. Fjern alle innstillinger for tilpassing til side osv., og pass på å velge riktig orientering av bildet/utskriften. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Skriv ut fra PS da. Du må endre margene til det minste printeren din takler. Hvis du har en skikkelig fotoprinter bør den klare marger=0. Fjern alle innstillinger for tilpassing til side osv., og pass på å velge riktig orientering av bildet/utskriften. Aha, takk for svar! Da skal jeg prøve det. Eller. Jeg skjønte ikke helt. ^^ Tok print screen så kan du selv se hva jeg gjør. Sånn setter jeg det, og printer ut. Men den forminsker seg! :/ Hva skal jeg gjøre der da ? Endret 13. juli 2010 av spetwols Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Er det mulig!! Nå fikk jeg rotert dritten i open office. Og da skrev jeg konkret størelse. Men den krymper faen meg fortsatt jo! Kjøpt helt nye patroner og de er snart tomme. møkk!! Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Prøvde et program som heter undercover xp. Det skal fungere fint. Så velger jeg hvordan type cover jeg skal printe ut. Og da velger jeg dvd cover. Så trykker jeg på print og da kommer dette opp : The cover is (partley) positinoed outside the printable area of your printer. please check your confirugation file. Hva betyr det ? Så når den starter så kommer liksom ikke hele covere med. Den startet liksom litt etter setliste. Så hele teksen blir ikke med. Hva skal jeg gjøer ? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Du må mest sannsynlig inn på "Page Setup" der i Photoshop. Sett margene så lavt som mulig. Sjekk printerspesifikasjonene for hva den støtter. Meldingen fra det andre programmet (outside printable area) tyder på at margene er på små. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Du må mest sannsynlig inn på "Page Setup" der i Photoshop. Sett margene så lavt som mulig. Sjekk printerspesifikasjonene for hva den støtter. Meldingen fra det andre programmet (outside printable area) tyder på at margene er på små. Okei. Så de tallene skal være så små som mulig ? Legger ved et bilde. Men jeg får ikke redigert de tallene selv da. Kan bare velge mellom size opp der, og hvilken type skal jeg ta da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå