Gå til innhold

Stasjonær PC til 5000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kabinett: Antec Three Hundred

Strømforsyning: Antec TruePower New TP-550

Hovedkort: ASUS M4A79XTD EVO

Ram: Kingston ValueRAM - 2 GB /alt/ Kingston ValueRAM - 2 GB : 2 x 1 GB

Prosessor: AMD Phenom II X2 550

Skjermkort: ASUS HD5770 CuCORE /alt/ Asus HD 5750 Formula

Harddisk: WD Caviar Black - 500 GB /alt/ Samsung SpinPoint F3 - 1 TB

DVD±RW: Samsung SH-S223L - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon

^^

Disse delene vil komme på noen hundrelapper under 5k grensen.

Trenger du derimot også en PC med Operativsystem, Skjerm, Mus, Tastatur og høytalere. Må jeg dessverre si at du sliter med å få en ny PC til 5000,- som egner seg til å spille noen som helst spill grafisk bedre enn Packman og Centipede.

Lenke til kommentar

Disse delene vil komme på noen hundrelapper under 5k grensen.

Trenger du derimot også en PC med Operativsystem, Skjerm, Mus, Tastatur og høytalere. Må jeg dessverre si at du sliter med å få en ny PC til 5000,- som egner seg til å spille noen som helst spill grafisk bedre enn Packman og Centipede.

Hadde ingen planar om å ha med noko anna enn operativsystem, men får vel legge ut litt ekstra.

Lenke til kommentar

Kjøp heller et hovedkort med innebygget skjermkort og spar pengene for skjermkortet. Innebygget skjermkort er MER en godt nok for WoW. Kan love deg null hakking. Har 2 slike maskiner hjemme.

Feks:

http://www.amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Hovedkort/AMD-AM3/ASUS-M4A785TD-M-EVO---Hovedkort---mikro-M4A785TD-M-EVO-889933.aspx

Den er micro form faktor men om du ikke har behov for mange PCI(-E) slotter så har det ikke så mye å si. micro betyr bare at den er ca 24x24 cm istedet for 24x30cm.

Og når du en gang har behov/peng for nytt skjermkort for å spille mer krevende spill, så kjøper du det. CPUen er bra nok i flere år fremover vil jeg tro.

Endret av wolf5
Lenke til kommentar

Du må likevel ha en utgang på hovedkortet som du kan plugge skjermen inn i. At prosessoren har integrert grafikk har bare noe å si på økning i grafikk ytelse. Den må også gjerne kombineres sammen med korrekt hovedkort (med rett type brikkesett for å utnytte dette vil jeg tro).

Ideen var at du kan spare over 1000kr på å droppe skjermkortet. Istedet kan du kanskje gå opp på prosessor siden til noe bedre...?

Om du skulle få behov for å spille andre spill enn WoW som krever godt skjermkort så kan du oppgradere da (da kjøper du kun et skjermkort og setter i maskinen og vips så blir den MYE bedre).

Dersom du ikke er kresen kan du fint kjøre flere av de nye spillene på 800x600 med fin flyt (rundtom 30fps) på det innebygde skjermkortet.

Lenke til kommentar

Ja.

Det du ser etter om ting passer sammen er dette:

Hovedkort bestemmer hva CPU type og RAM type du må ha (de må fysisk kunne kobles sammen).

I forslaget på hovedkort som er nevnt så er

CPU SLOT = AM3

RAM = DDR3

CPUen som er foreslått støtter AM2+ og AM3 så den er korrekt.

Minnet som er foreslått er DDR3 så den er korrekt (det er noe hastighetgreier også men med PC-10600 og høyere er du safe).

Det er i hovedsak alt du må dobbeltsjekke. At RAM og CPU passer på hovedkort.

Lenke til kommentar

Hvis du mener du klarer å sette dem sammen, så ja.

Pass på at delene faktisk passer sammen før du bestiller. Det er vi svært behjelpelige med her på forumet :)

edit: der var det et svar før mitt ja

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...