asbj0rn Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Må bare si at jeg i dag "skaffet" meg Avatar på en .mkv fil med 1080p oppløsning. Filen tok ca 17 GB så den er jo komprimert, men likevel, dette var noe av den råeste og klareste bildet jeg har sett. Har filmen originalt på DVD og det er en nokså klar forskjell mellom kvaliteten på disse to utgavene. Har i dag lastet ned over 140 GB med full HD(1080p) filmer, så jeg kan kose meg de neste dagene. Hei! Vurdere å kjøpe Sharp LC46LE600 men lurer på noen små ting. I en annen tråd var det beskrevet at denne tv-en kunne få et uklart bilde dersom det var mye bevegelse på skjermen. Har du merket noe til dette? Jeg bare tenker på om det er verdt å bruke 3000 kr ekstra på LC46LE700E som har 100hz. Var det noen form for hakking under 'panorering' av store scener da du så Avatar? Har du sett noen form for fotball eller sport i SD eller HD, og hvordan var kvaliteten i så tilfelle? Takker på forhånd for svar! Endret 18. juli 2010 av asbj0rn Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Der jeg har sett litt "hakking" er på "eldre" filmer som har kommet på Blue Ray og som jeg har sett i komprimert tilstand (.mkv format). Bl.a en scene med ett blikk skur (mye riller) da de zoomet ut, noe som hakket litt. (Deep Impact fra 1998) Samme i en scene med skog. Ellers har jeg ikke sett noe som "irriterte" meg hverken i Avatar, Transformers 1, Transformers 2 og andre filmer jeg nå har sett i full 1080p oppløsning. Transformers filmene er det jo mye action i, f.eks i starten av Transformers 2, og der var det ikke noe å si på kvaliteten, 50Hz eller ikke. Har også sett begge Lara Croft - Tomb Raider filmene i 1080p oppløsning nå (også .mkv) format, ca 15-17 GB filer. Og har ikke sett noe uklart bilde i noen av action scenene hverken på land, i luften eller under vann. Når jeg har sett på filmer fra DVD har jeg ikke lagt merke til noe, kan si fra hvis jeg gjør det. Har ikke sett på noen form av fotball eller sport i SD eller HD siden jeg fikk TVet, så der har jeg ikke noe svar. Kan jo være fotball delen eventuelt på SD delen som kan være noe mer uklart i forhold til 100Hz, men det har liten betydning for meg. Kan laste ned en av VM kampene som ligger ute i HD oppløsning for å se om det er noe uklart der. Skal gjøre det i løpet av mandagen. Edit PS! Nå skal det sies at skjermkortet og pcen sier at jeg har 60Hz oppløsning på skjermen. Og ATI driveren sier at jeg har 75Hz oppløsning når jeg ser på 1080p filmer. Men TVet har kanskje bare 50Hz? Endret 18. juli 2010 av myhken Lenke til kommentar
asbj0rn Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Det høres veldig bra ut! Jeg forventer heller ikke at gamle filmer skal være i superkvalitet selv om de relanseres i et bedre format. Veldig kjekt at du tar deg tid til å laste ned en fotballkamp, det setter jeg pris på! Kommer uansett ikke til å kjøpe ny tv før etter sommeren siden jeg må vente på første lønning Regner med denne tv-en er like aktuell da. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg gikk for Samsung LE46C535, jeg. Dels pga. matt skjermflate og dels pga. håndtering av SD. Vi bruker tross alt Riks-TV-bokse en god del. Dessuten kom tv'en på ukens tilbud hos MPX til 6000,- og det syns jeg ikke var så gæli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå