Gå til innhold

Matretter fra film og tvserier

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en 3 retters meny med tema film/tv-serier.

Jeg har prøvd å søke litt på nettet for å finne oppskrifter, men uten hell.

Det lages jo mye god mat i mange filmer, men så er det å komme på disse og vite oppskriftene...

Jeg har oppskriften til kyllingsuppa som ble brukt i Seinfeldepisoden med "The soup nazi". Foreløpig er dette hovedretten, da den er ganske fyldig.

Er det noen som har gode forslag til enten en forrett, hovedrett eller dessert som ble laget/spist i en kjent film eller tv serie? Eller vet hvordan man kan få oppskrifter til slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dei fleste filmar og TV-seriar der matrettar er brukt er ofte forholdsvis vage når det kjem til den eksakte oppskrifta.

Ofte så ser du hovedpersonen blande to eller tre ingrediensar før ein klipper og starter oppigjen i det retten er ferdig der den berre beskrives som kjempegod.

Av oppskrifter eg kan komme på så har "Waitress" ein del beskrivelser (ikkje oppskrift) på pai.

Så kanskje det kan fungere til desert?

Lenke til kommentar

en del retter som blir spist i filmer har navn på seg og da er det svært lett å finne orginal oppskrifta.

som i filmen oceans 12 tror jeg det va eller var det 11 eller 13 ? hehe

men der sitter han å spiser en Nicoise salat,

Ja tror og at det egentlig er mange enkle og kjente retter i filmens verden. Det er bare å komme på alt... ;)

Hadde håpet at det fantes ei kokebok for bare sånne retter, men tror ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...