Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Strømforsyning ødelagt? Resten av delene også skadet?

Anbefalte innlegg

Hallo denne morgenen når jeg skulle skru på byteren bak dataen min. (Siden det hadde vært torden i natt, og defor tokk jeg ut kontakten). Da hørte jeg en ganske høy pipe lyd komme ut av strømforsyneren min. Jegprøvde da og slå på dataen min og da smalt det i den og begynte å ryke svakt. Jeg bare lurer på om alle komponentene mine er ødelagt da? Siden der blir veldig kjipt? Skal kjøpe ny strømforsyner i da, så jeg trenger kjappe svar?! Strømforsyneren er Hiper HPU-4S525, Silent 525W, 3 Vifter, link til den er http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301785

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er umulig å si noe uten at du tester, så du får bare vente til du får ny strømforsyning. Du skriver dog at du tok ut kontakten, tok du også ut internet-kabelen hvis du har tråd-nettverk/tok du ut strømledning til skjerm også ?

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

En kamerat av meg opplevde noe av det samme, da var også en Hiper PSU innblandet. Problemet var ustabil spenning i strømnettet, og tipper en liten spike tok knekken på psu.

I det tilfellet var PSU helt død, og etter å ha mottatt erstatningsprodukt viste det seg at ram også var død. Veldig pussig feil, for systemet fungerte helt fint i 1-3 minutter, så begynte ting å gå sakte, og plutselig var det blue screen.

Men slikt varierer fra tilfelle til tilfelle. Kan hende du har vært heldig og sluppet billig unna, og det kan hende hovedkort og ram har fått seg en smell.

Dette er nok et godt eksempel på at man burde ha en form for overspenningsvern på slikt elektronisk utstyr. Netshop har noen fine, med plass til 4-5 stikkontakter samt kabel-tv og internett. Kjøp de som leveres med garanti på utstyr tilkoblet overspenningsvernet. Jeg har en som forsikrer utstyret mitt opptil $10'000 tror jeg, og gyldig over hele verden.

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...