petterpann Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Skal flytte til ny leilighet, og må bestille internett på meg selv for første gang, da jeg alltid har hatt internett via husverten min på mine tidligere bosteder. Hva vil være det absolutt billigste alternativet til vanlig nettsurfing (fri bruk)? Har ikke planer om å laste ned noe særlig. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Skal flytte til ny leilighet, og må bestille internett på meg selv for første gang, da jeg alltid har hatt internett via husverten min på mine tidligere bosteder. Hva vil være det absolutt billigste alternativet til vanlig nettsurfing (fri bruk)? Har ikke planer om å laste ned noe særlig. Absolutt billigste er vel Mobilt bredbånd fra Chess eller Netcom. www.chess.no www.Netcom.no Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Kjøp en Alfa Fly 3G USB Mobile Broadband Modem 7.2 Mbps HSDPA og sim kort fra telenor, da sparer du en del penger istedet for å få en dårlig mobilt bredbåndsmodem fra telenor. Jeg kjøpt meg en sånn. har også 3g router, så vi surfer i hele huset med en sånn trådløst. Får mye raskere nett og bedre test resultater på www.itavisen.no speedometer test. Har forresten 2 telenors sine mobile bredbånds modemer og 2 simkort. venter på at den ene skal gå ut de 12 mnd så jeg kan si opp det ene abmn. Det er 16 juli, så da sitter jeg med 2 telnors sine mobile modemer og en skikkelig som jeg skal bruke i fremtiden. Har forresten testet den mange steder som jeg får dårligere linjer og signaler med telenors sin egen, og begge er produsert av huavei ett eller annet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Kjøp en Alfa Fly 3G USB Mobile Broadband Modem 7.2 Mbps HSDPA og sim kort fra telenor, da sparer du en del penger istedet for å få en dårlig mobilt bredbåndsmodem fra telenor. Jeg kjøpt meg en sånn. har også 3g router, så vi surfer i hele huset med en sånn trådløst. Får mye raskere nett og bedre test resultater på www.itavisen.no speedometer test. Har forresten 2 telenors sine mobile bredbånds modemer og 2 simkort. venter på at den ene skal gå ut de 12 mnd så jeg kan si opp det ene abmn. Det er 16 juli, så da sitter jeg med 2 telnors sine mobile modemer og en skikkelig som jeg skal bruke i fremtiden. Har forresten testet den mange steder som jeg får dårligere linjer og signaler med telenors sin egen, og begge er produsert av huavei ett eller annet. Er dette modemet bare en bedre utgave av det man ellers ville fått fra Telenor? Funker det med andre operatører, f.eks Chess eller Netcom? Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Kjøp en Alfa Fly 3G USB Mobile Broadband Modem 7.2 Mbps HSDPA og sim kort fra telenor, da sparer du en del penger istedet for å få en dårlig mobilt bredbåndsmodem fra telenor. Jeg kjøpt meg en sånn. har også 3g router, så vi surfer i hele huset med en sånn trådløst. Får mye raskere nett og bedre test resultater på www.itavisen.no speedometer test. Har forresten 2 telenors sine mobile bredbånds modemer og 2 simkort. venter på at den ene skal gå ut de 12 mnd så jeg kan si opp det ene abmn. Det er 16 juli, så da sitter jeg med 2 telnors sine mobile modemer og en skikkelig som jeg skal bruke i fremtiden. Har forresten testet den mange steder som jeg får dårligere linjer og signaler med telenors sin egen, og begge er produsert av huavei ett eller annet. Er dette modemet bare en bedre utgave av det man ellers ville fått fra Telenor? Funker det med andre operatører, f.eks Chess eller Netcom? Ja dette er bedre utgave ja, hvis man også har de vingene oppe fungerer den enda bedre. Fungerer med alle sim kort og alle gsm nett. Kontantkort. bredbåndsimkort. Netcom, ice, telenor, tele2 hvis de har. man kan bruke de i utlandet med kontant kort også hvis man skal reise. Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Om GET bredbånd er tilgjenglig burde du kanskje vurdere dem? De er jo relativt billige. Enkelt og ukomplisert og sette opp, du er på nett samme dagen, normalt sett. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Ja men mobile bredbånd er greit å ha, man slipper flytte avgifter osv osv. Man får også de opp med engang og til vanlig websurfing pluss mye mer så er jeg jævla fornøyd. vi kjøpte et hus.. Tilfeldigvis hadde bredbåndsleverandøren for kommunen vært der å lagt 10mb linjer inntil huset vårt men ikke inn. Fordi de forrige eierne ville ikke. Så ringte dem, da kostet det 4500 mins for å få lagt oss til fordi de var ikke i området vårt lengere. Og da måtte jeg ha gravd. kjøpte derfor det mobilemodemet Alfa Fly 3G og simkort har jeg fra før(telenor). testet nå igjen, vi sitter 3 stk i huset på det mobile bredbåndet/3g router. Din leverandør: Ukjent Nedlasting: 1.80 Mbit/sec Opplasting: 329.0 Kbit/sec Alle satt aktivt da - samme test med samme aktivet og flere tester med Telenor sitt og Netcom sitt modem er ikke i nærheten av det Alfa Fly 3g. fikk jo faen ikke sett youtube filmer uten at det stoppet opp tidligere.. Nå kan 2 stk gjøre det samtidig. Så jeg er meget fornøyd... Men seff bor man et sted man vet man skal bo lenge og det er nett tilgjengelig så finnes det mange billige.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Er mobilt bredbånd bare dritt? Jeg hadde en gang mobilt bredbånd fra ICE, en sånn brikke du bare stapper rett inn i USB-porten på PC-en. Det var rett og slett treigt, faktisk så treigt at jeg slet jeg å åpne vanlig nettsider som f.eks VG. Samme problemet har jeg hatt med Telenor sin USB-brikke. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Er mobilt bredbånd bare dritt? Jeg hadde en gang mobilt bredbånd fra ICE, en sånn brikke du bare stapper rett inn i USB-porten på PC-en. Det var rett og slett treigt, faktisk så treigt at jeg slet jeg å åpne vanlig nettsider som f.eks VG. Samme problemet har jeg hatt med Telenor sin USB-brikke. Ja det er det i enkelte tilfeller.. Men jeg sliter ikke lengere.. Har jobbet på mobile bredbånd i 2 år. Så er ikke vant til raske linjer, utenom når jeg er fysisk på arbeidsplassen eller hos andre. Men når jeg har jobbet hjemme eller på reise så har jeg brukt mobilt bredbånd. Og det har vært dritt lenge og lengere enn lenge.. Helt til jeg fikk oppleve en helt ny verden. Som å sitte på fast linje.. Og det ganske mange forskjellige plasser jeg har testet. På campinga. hytta. På langturer med nett hele veien. Men seff er man bortskjemt med 10mb så blir det litt dårlig.. Men jeg laster jo ned litt musikk av og til. Det går raskt som fy. Og laster ned mye i jobben og laster opp. Dokumenter, rapporter osv osv. Så jeg bytter ikke med det første når det er så rimelig og kan da ha med meg det overalt. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Men nå mener jeg så dårlig at man såvidt klarer å laste inn vg.no. Husker at med ICE måtte jeg gjøre flere forsøk for å i det hele tatt kunne koble meg til internett. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Ja da skjønner jeg at du ikke var fornøyd... Hadde blitt rimelig irritert flere ganger om dagen da.. Men igjen det kan jo bare bli bedre. Hehe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå