Gå til innhold

LordKat Eats - Den norske utgaven


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kanskje det blir litt hijacking av tråden, men jeg satser på at det går fint.

 

Jeg skal til England i april, så jeg har tenkt litt på å ta med noe typisk norsk mat, noen tips?

 

Ja... Jarlsberg får du overalt, og brunost, sjokolade, Lerums syltetøy, og masse godteri får man i den norske sjømannskirken i London.

 

Pinnekjøtt er jo et alternativ, men det må være røkt.

Lenke til kommentar

Pinnekjøtt

 

Tenkte kanskje litt mer i retningen av lett-tilbredelig mat (jeg kan i hvertfall ikke lage pinnekjøtt :p)

 

Tørrfisk.

 

Ikke noe fisk :) Men takk for forslaget uansett

 

Kanskje det blir litt hijacking av tråden, men jeg satser på at det går fint.

 

Jeg skal til England i april, så jeg har tenkt litt på å ta med noe typisk norsk mat, noen tips?

 

Ja... Jarlsberg får du overalt, og brunost, sjokolade, Lerums syltetøy, og masse godteri får man i den norske sjømannskirken i London.

 

Pinnekjøtt er jo et alternativ, men det må være røkt.

 

Tror det blir begrenset med tilgang til London, så jeg vil helst ta med meg så mye så mulig hjemmefra. Har skrevet ned brunost og sjokolade (hvilke sjokolader? Tenkte Stratos, Melkesjokolade og Firkløver, noen andre?)

 

Kanskje det blir litt hijacking av tråden, men jeg satser på at det går fint.

 

Jeg skal til England i april, så jeg har tenkt litt på å ta med noe typisk norsk mat, noen tips?

 

Lefser.

 

Noen spesielle du tenker på? F.eks Lierne Tykklefse uten noe/med kanel?

 

Kanskje det blir litt hijacking av tråden, men jeg satser på at det går fint.

 

Jeg skal til England i april, så jeg har tenkt litt på å ta med noe typisk norsk mat, noen tips?

 

Bor ikke LordKat i New York? :hmm:

Jo, hehe, men jeg skal besøke noen i England.

Lenke til kommentar

Daim er en god, norsk sjokolade. Jeg tror den har vært solgt i England som Dime, men jeg har ikke sett den der på lenge. Smash kan du jo ta med. Eller Bergene Melk. Selv om den er ny, virker den tradisjonsrik...

 

Men når det gjelder norsk tradisjonsmat, er veldig lite av det lett tilberedelig. Med mindre du tar med Fjordland kjøttkaker, da :D Flesk og duppe er noe jeg selv lager, hvis jeg er alene hjemme. Flesk får du i England, og duppen er bare en boks viking-melk. Du får lignende melk i England, også.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Om det blir en runde til stemmer jeg absolutt for å sende tradisjonsmat fremfor vanlig mat fra supern. Mye av tradisjonsmaten er kraftig speket, tørket eller lignende slik at den tåler turen. Hadde vært artig med f.eks. pinnekjøtt (eller enda bedre smalahove), men da må han gidde å tilberede det. Lutefisk, tørrfisk, spekemat er og tradisjonsmat som tåler transporten.

Lenke til kommentar

Nøgne Ø. Uten tvil verdens beste øl.

Nøgne Ø er uten tvil Norges beste og et av verdens beste bryggerier, de brygger dog ikke så mange unike norske brygg, det er heller veldig typeriktige øl av de veletablerte øltypene internasjonalt (porter, stout, pale ale, brown ale, IPA osv.) og eksporter mye til USA, så Nøgne Ø er kanskje ikke det beste til dette. Haandbrygeriet har en del øltyper som er unikt norske og som har skåret veldig bra i øltester.

 

Men trolig det mest norske ølet du kan sende er Aas Bock som selv om det kommer fra en fabrikk har holdt veldig høy kvalitet. Aas Bryggerier har jo og en spesiell historisk plass i Norsk ølbrygging. Aas Bock er og i lager hos de fleste vinmonopol og ikke eksportert så vidt meg bekjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...