The Jackal Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Må seg jeg føler meg ganske oppdatert på "vanlige" forkortelser html, http, tcp osv, men en del av forkortelsene som forekommer i forumet har gått meg hus forbi...sikkert fordi jeg slutta med mIRC for 7-8-9-10 år siden. Lurte bare på om noen kunne utvide mine begrensede kunnskaper på dette området. Her er det noen eksempler så skjønner dere sikkert hvilke forkortelser jeg mener: btw = by the way lol = lots of laughter rtfm = read the f*cking/fine manual elns = :o rofl <- eller lignende, husker ikke helt der sa det stopp for meg bare å fylle ut og komme med andre forslag...må da være andre som lurer på det også, eller har jeg blitt helt akterutseilt av den "yngre" garde...er jo ikke runda 25 en gang jo Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Etter hva jeg vet: lol = laughing out laud elns = eller noe sånt imo = in my opinion (slik det skrives er det ikke :-?) Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 iaf = i alle fall (mer populær hos søta bror enn her...) Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 lol = laughing out laud lol = Laughing out Loud imho = in my humble opinion Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 lol = laughing out laud lol = Laughing out Loud imho = in my humble opinion :oops: Liten skriveleif der, men tror de fleste skjønte hva jeg mente Lenke til kommentar
_xeon_ Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 rofl = rolling on floor laughing roflmao = rolling on floor laughing my ass off :smile: Lenke til kommentar
kommers Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 noen nyttige akronymer jeg tipper du stadig kommer over og grubler timesvis hver dag over: isaff = i sell ass for free cmp = clean my pipe rtfm = rear tight feels marvellous rofl er ikke verdt å kunne (rolling on floor laughing) uansett, selv om det kan være greit å vite hva alle disse forkortelsene betyr, er det ikke verdt å bruke dem selv. ingen vits å spre ondskapen ved å ramse opp flest mulig forkortelser her. eneste som faktisk er nyttig å kunne/bruke: lyl = laughing (at) your lol (skrives med en patetisk uttale/gest, nesten slik at du spytter på vedkommende i ren avsky over han/hennes lol'ing) hvis du fortsatt skulle insistere på å gruble over flere forkortelser, har jeg bare en ting å si: stfw (search the f web) Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 SOB = Son Of a Bitch SFW = So Fucking What dette ble kanskje litt for sterk kost for noen... Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 ROFLOL = Rolling On Floor Laughing Out Loud Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 lmao -> laughing my ass off ffs -> for f*ck's sake gg -> good going (eller good game, litt avhengig av situasjonen) Lenke til kommentar
Golf Bag Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 FYI - for your information GL HF - good luck have fun WTF? - what the f*ck? STFU - shut the f*ck up Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 BRB - Be Right Back BBL - Be Back Later Lenke til kommentar
ponke Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 WTMI - Way Too Much Information Skal leses; Wehaaaay too much information! Som om du avbryter det vedkommenda sa fordi det var for sterk kost... Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
leinman Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 atm = at the moment gw = good work bih = burn in hell ;-_-; Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Xka - Xvani kicks ass (bør brukes ofte) Men seriøst, hvis det er noe du ikke forstår er de fleste bare å lese rett frem (som det skrives) eller å lese bokst. En og en (eks: lr = eller) Lenke til kommentar
EC Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Passer bedre under "søppel" enn under "annet om data". Stenges / flyttes. (Ny forkortelse: FSF = Feilpostet, stenges, flyttes.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg