foenix Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Jeg kjøpte meg en skjerm med hdmi inngang og får ikke opp skjermbilde før velkomstbildet til windows trer inn. Jeg antar at jeg da heller ikke har mulighet for å kunne gå inn i bios. Er dette et vanlig problem og er det noe jeg kan gjøre for å rette på dette? Lenke til kommentar
Locklear Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Jeg hadde samme problem når jeg prøvde et hovedkort med nvidia chipset (9300) på HTPC'n min. Inget bilde før windows hadde startet når jeg brukte HDMI. Gjorde hele saken ganske ubrukelig, og fant heller ingen løsning på problemet utenom å benytte angrefristen på varekjøpet. Intel g35/g45/i3/i5 har derimot ingen problemer. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Det er vel antageligvis det som er problemet. Kan jeg kjøre med konstant 2-skjemsoppsett uten at det reduserer ytelsen? Jeg kan da evt. bruke en annen skjerm for å gå inn i bios dersom jeg skulle ha behov for det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 HDMI er vel ikke ment å brukes slik, det er en TV utgang. Kan du ikke bruke DVI? Lenke til kommentar
foenix Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Jeg har en 24" BenQ skjerm med bare hdmi og vga ingang. Finnes det dvi-hdmi adaptere som jeg kan bruke og vil det gi samme bildekvalitet? Endret 13. juli 2010 av dagfinn99 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Ja, slike DVI-HDMI adapter er helt kurant. Signalene er akkurat de samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå