Retz Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Er dette kameraet erstattet med noe tilsvarende, i tilfelle hva? Har kikket i flere nettbutikker og finner det ikke. Jeg trenger et ok nr 2 kamera til turer hvor jeg ikke orker å dra på speilreflekskamaraet, og følgende krav ønskes oppfylt: God billedkvalitet har absolutt førsteprioritet Høy oppløsning ok batterilevetid da jeg ofte befinner meg på steder uten mulighet til lading bra zoom relativ lav vekt og mest mulig strømlinjeformet Kameraet kommer mest til å bli brukt til naturbilder, dvs. (høy)fjell i inn- og utland. Pris: Maks. 3.500 kr Endret 13. juli 2010 av Retz Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 ... Jeg trenger et ok nr 2 kamera til turer hvor jeg ikke orker å dra på speilreflekskamaraet, og følgende krav ønskes oppfylt: God billedkvalitet har absolutt førsteprioritet Høy oppløsning ok batterilevetid da jeg ofte befinner meg på steder uten mulighet til lading bra zoom relativ lav vekt og mest mulig strømlinjeformet Kameraet kommer mest til å bli brukt til naturbilder, dvs. (høy)fjell i inn- og utland. Pris: Maks. 3.500 kr Her er kompaktkameraene med zoomobjektiv som gir best bildekvalitet innenfor ditt budsjett. Av disse er S90 minst og mest strømlinjeformet, de andre er større og mer ergometisk formet (og har manuelt objektivdeksel). Hvilke brennvidder som passer deg, vet du best selv. Om du trenger ekstra lang batteritid, kjøper du flere batterier. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Hvis du vil forsake litt bildekvalitet til fordel for mer zoom, så kan du kikke på Panasonic Lumix TZ10. 12x optisk zoom og veldig bra bildekvalitet. Men er bildekvalitet førsteprioritet, så ville jeg nok valgt Canon Powershot S90. Panasonic Lumix LX3 er hakket bedre på flere områder, men har veldig liten zoom (2,5x) og er noe større. Det nærmeste vi kommer en erstatning til Ixus 870, er vel for tiden Ixus 210. Men de jeg nevner over her, er enda bedre på bildekvalitet. Endret 13. juli 2010 av Marekatten Lenke til kommentar
Retz Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Tusen takk! Nyttig sammenligningsliste, alle de tre ser ut til å dekke mitt behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå