Gå til innhold

Er det mulig å få Canal Digital kabel på PC?

Anbefalte innlegg

Hmm, interessant! Vil det da si at jeg kan ta ut kortet fra min nåværende dekoder, og bruke det i en CAM, og senere sette det tilbake i dekoderen uten problemer?

Det er dette jeg gjør i dag. Fungerer uten problemer.

Hadde jeg derimot fått en "offisiel" CAM fra CanalDigital, ville jeg ikke kunne gjøre dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er usikker på hvilket valg jeg skal gjøre her.

Er mulig å få tak i CAM fra eBay til en billig penge, men om CD nå plutselig tvinger inn pairing, så må jeg uansett ha en CAM fra de.

Dette er i utgangspunktet ikke et problem, da jeg ikke har noen grunn til å bytte mellom dekoder og PC når det først fungerer.

Btw: Venter nå bare på TV-kort, så blir det vel litt testing ut uken. :dribble:

Lenke til kommentar

Hmm, interessant! Vil det da si at jeg kan ta ut kortet fra min nåværende dekoder, og bruke det i en CAM, og senere sette det tilbake i dekoderen uten problemer?

Det er dette jeg gjør i dag. Fungerer uten problemer.

Hadde jeg derimot fått en "offisiel" CAM fra CanalDigital, ville jeg ikke kunne gjøre dette.

Hva er egentlig grunnen til dette? Jeg trodde det var slik at et kort kan pares med flere tunere, men hver tuner kan bare pares mot ét kort?

Lenke til kommentar

Nordemoniac, om du kunne poste erfaringer med løsningen etter bruk,

ville jeg vært evig takknemmlig :)

Har nå TV-kort i hus, og kommer til å installere i dag. Regner med å prøve med softcam først, så jeg slipper å lange ut så mye på en gang.

Sjekk ut GBPVR/NPVR (NPVR er det som utvikles nå).

Problemet er at TerraTec ikke vil utgi sin API, slik at GBPVR ikke får utviklet støtte for TerraTec sin CI. Virker rart, da jeg tror MediaPortal har støtte?

Lenke til kommentar

Da er alt satt opp, og klart til bruk! :thumbup:

Følgende er brukt:

- NPVR (se forums.GBPVR.com)

- OmniKey 3021 kortleser (NT)

- newCS

- acamd

- Codecs; HD-Pack, SD-Pack.

Trenger nok fortsatt litt finjustering, men har fått til å se to kanaler + ta opp en tredje helt uten problemer. Fungerer sikkert med enda flere, men er ikke noe behov for min del.

Opplever litt treig skifting av kanaler + hakking i opptak når jeg skifter kanal. Tror dette skyldes en feil i newCS/acamd-oppsettet.

Men ellers er jeg fornøyd! Tok ca. 1-2 timer å få konfigurert alt. Dette er ny rekord for min del, da jeg tidligere har kunne brukt dager på å sette opp MediaPortal til venner.

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar

Har et ekstra CD kort og har lyst til å bruke dette i PCen. Forstår jeg det riktig at

TerraTec Cinergy H7 også vil fungere bra (like bra som Cinergy C PCI HD CI ?)?.

Er greit med USB hvis Cinergy C PCI HD CI blir litt varm.

Arne M

Lenke til kommentar

Har et ekstra CD kort og har lyst til å bruke dette i PCen. Forstår jeg det riktig at

TerraTec Cinergy H7 også vil fungere bra (like bra som Cinergy C PCI HD CI ?)?.

Er greit med USB hvis Cinergy C PCI HD CI blir litt varm.

Arne M

I utgangspunktet - Ja!

Jeg syns ikke det er noe spesielt til varme på kortet.

Lenke til kommentar

Du kan bruke softcam på mediaportal også. Jeg har ikke testet CI/CAM og mediaportal, men jeg antar det går greit.

Nå har jeg prøvd kortet mot windows media center (Windows 7) og Mediaportal V 1.1.0.

Ingen av de virker. har noen ganger klart å få litt signal, men som oftest står det bare "No Signal" eller "Nothing Found".

Tips?

Hvilket OS og hvilken driver bruker du?

Lenke til kommentar

Jeg bruker Win7 x64 Mediesenter med Dvblogic TV-Source. Der kan du bruke samme oppsett som NPVR uten noe mer enn TV-source eller du kan bruke HW-CAM om ønskelig. Ved mediaportal trenger du mdapi for å kunne legge inn de plugins som kreves for oppsettet med NPVR, men skal i utgangspunktet fungere med HW-CAM rakt av.

Lenke til kommentar

Skal du ha softcam på mediaportal, trenger du mdapi.

Hvis du ønsker å bruke softcam i win 7 mediasenter må du bruke tv-source. Da kan du legge de plugins du ønsker i riktig folder. Se forumet på dvblogic. TV-source fungerer som en ekstern tuner inn i mediasenter. Når jeg testet, så var tv-source+win7 en av de bedre løsningene. Det var en bug i programvaren, men dette skal ha blitt fikset (men jeg har ikke fått sjekket opp det enda).

MTP kanaler, så mangler du sannsynligvis en transponder.

Endret av Outrage
Lenke til kommentar

Skal du ha softcam på mediaportal, trenger du mdapi.

Hvis du ønsker å bruke softcam i win 7 mediasenter må du bruke tv-source. Da kan du legge de plugins du ønsker i riktig folder. Se forumet på dvblogic. TV-source fungerer som en ekstern tuner inn i mediasenter. Når jeg testet, så var tv-source+win7 en av de bedre løsningene. Det var en bug i programvaren, men dette skal ha blitt fikset (men jeg har ikke fått sjekket opp det enda).

MTP kanaler, så mangler du sannsynligvis en transponder.

Ok, er det da mulig å bruke multirecord? Se flere kanaler i en mux altså?

Vet du hvor jeg finner transponderliste for Canal Digital? Evt. tar jeg bare alle frekvenser og øker med 8mhz, og kjører både 64 og 256QAM.

Lenke til kommentar

Du kan se på din orginale tuner på de kanalene du mangler. Det kan variere fra sted til sted.

Tror ikke du kan ta opp på en kanal og se på en annen på samme mux i hverken mediaportal eller w7 mc. Da trenger du to tunere. Dog ikke sikker på mediaportal.

Forresten, dette kan være dårlige nyheter for pc-basert tv:

http://www.conax.com/en/press/newsarchive/2010/conax-to-launch-new-security-platform-at-ibc-.html?newsitem=1

Endret av Outrage
Lenke til kommentar

Du kan se på din orginale tuner på de kanalene du mangler. Det kan variere fra sted til sted.

Tror ikke du kan ta opp på en kanal og se på en annen på samme mux i hverken mediaportal eller w7 mc. Da trenger du to tunere. Dog ikke sikker på mediaportal.

Forresten, dette kan være dårlige nyheter for pc-basert tv:

http://www.conax.com/en/press/newsarchive/2010/conax-to-launch-new-security-platform-at-ibc-.html?newsitem=1

Synd å lese det der om sikkerheten ja... Finnes nok alltid noen som kommer rundt ;)

Ang. se flere kanaler i samme mux. Det fungerer fint med Mediaportal med kun en TV-tuner. Har sett tatt opp 5 kanaler og sett en sjette uten problemer (bør ha RAID på opptaksdisk). Skal man se kanaler på forskjellige mux, må man ha min. 2 TV-kort.

Dette er den eneste grunnen til at jeg vil ha MediaPortal, grunnet deres TV-server. Ellers er det NPVR som støtter multirecord.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Btw. fikk inn alt på MediaPortal nå. Mitt TV-kort "Cinergy C PCI HD" har fått en ny beta-driver. Fant ALLE kanaler uten problemer. Så nå kunne jeg søke inn kanalene i MediaPortal uten problemer.

Bruker NewCS, MDAPI og Acamd for å slippe å bruke fysisk CAM. Kortet mitt har jo CI-slot, men jeg aner ikke om den vil være støttet i MediaPortal, og dermed er det litt kjipt å bestille dette.

For the record:

Jeg bruker ikke dette ulovlig. Det er kun for å slippe å betale for en fysisk CAM, når jeg ikke kan vite om den støttes. Jeg bruker dette på én PC og ét TV-kort. Fordelen med å kunne se flere kanaler i samme mux forsvinner når Canal Digital bruker 23 transpondere.

Så om noen vet om CAM fra Canal Digital støttes i Terratec Cinergy C PCI HD CI-slot, si ifra!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...