SG_93 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 hei jeg var på jakt en stund etter deler til min gamle pc (Dell Dimension 9150) men har gitt opp håpe fordi det ble alt for mange deler til samme pris som en ny og bedre pc planen var først å kjøpe seg en bra stasjonær pc men har sett litt rundt og funnet ut at det er mulig å kjøpe bra gamer bærbar pc har sett på en alienware M11x med det beste av prosessor og Ram er alienware noe og anbefale og finnes det noen bærbare som er like bra til billigere pris Takk For alle Svar Lenke til kommentar
daihiep Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Med beste CPU og mest/beste RAM som er å velge koster pc'en litt over kr 16.000,-. Det er mye penger. Krav på skjermstørrelse? Dell sin M11x er en 11,6 tommer, ikke akkurat kurant til gaming. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Hva med en kraftig 13,3"? Dvs kraftigere enn M11x ihvertfall http://www.prisjakt.no/product.php?p=616754 6 cell batteri http://www.prisjakt.no/product.php?p=616755 9 cell batteri Kraftigste 13,3" på markedet som jeg vet om ihvertfall. Endret 13. juli 2010 av OC-Freak Lenke til kommentar
daihiep Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Hva med en kraftig 13,3"? Dvs kraftigere enn M11x ihvertfall ... Kraftigste 13,3" på markedet som jeg vet om ihvertfall. Hadde anbefalt den og. Mer for penga. Kanskje SG_93 har noen spesielle ønsker.. Vi får se. Lenke til kommentar
SG_93 Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 så du mener at acer pc,en er en kraftigere gamer pc en alienware m11x Lenke til kommentar
daihiep Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Når man vurderer en spill-pc, må man vurdere ut fra hva som faktisk er inni pc'en og ikke merket. Alienware var bra før i tida, men er nå bare overpriset. RAM'en som fåes i M11x har en hastighet på 800 MHz, selv om det har ikke så voldsomt mye å si for spilling. (Tror jeg.) I Acern får man med en minnehastighet på 1066 MHz. Skjermkortet i Acern er hakket kraftigere enn den du kan få i M11x. Og hva slag CPU som følger med i M11x'en er jeg usikker på: -Intel® Core™ i5 520UM (3M Cache, 1.06 GHz) -Intel® Core™ i7 640UM (4M Cache, 1.20 GHz) UM? Lavt strømforbruk? Bygger mindre i fysisk størrelse? Men ser man på prosessorhastigheten stiller det seg meget tvilsom til om de kan måle seg med den man får i Acern, Intel Core i5 450M / 2.4 GHz. Riktignok er i7 firekjernet rettelse - 2 kjernet, men likevel.. Til spilling er skjermkortet viktigst, derfor er også differansen liten mellom pc'ene. Alienware ser sikkert stilig og kul ut for noen, men er smak og behag. Selv vurderer jeg utfra innmaten og ikke utseende til å begynne med. Mener du at M11x er kraftigere og kjøper den, da betaler du kun for varemerket. Forbehold om at det er mine meninger så klart. Rettelser til dette innlegget er velkommne, selv har jeg ikke så meget peiling. Endret 13. juli 2010 av daihiep Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 så du mener at acer pc,en er en kraftigere gamer pc en alienware m11x Ja definitvt. M11x er kraftig i forhold til størrelsen, men allikevel en del svakere enn acer maskinen jeg linker til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå