Gå til innhold

Antivir solution pro virus!

Anbefalte innlegg

Var innpå ei helt vanlig side med IE, sia Opera har litt problem med noen sider.

Så fekk eg et virus som vistnok installerer seg selv, Antivir Solution Pro heter det.

Har googla litt rundt og folk sier jeg skal installere Malwarebytes’ Anti-Malware, og det har jeg gjort. Men problemet er at viruset lar meg ikke åpne noen programmer i det hele tatt.

Så da lurte jeg på om noen her vet hva jeg skal gjøre, om det er noen andre måter å åpne programmer på.. ?

Bruker til vanlig AVG antivirus, men den også blir eid av viruset.

Vil helst lavære og formatere pcen :S

Tuuuusen hjertelig takk for alle svar <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke anbefalt å formatere uten å prøve ut andre måter først. Så det du må gjøre er å starte pcen i sikkerhetsmodus med nettverk ved å trykke f8 når du starter pcen. Når du er i sikkerhetsmodus starter du MBAM og oppdaterer den, deretter kjøre en rask skann.

Endret av Atiks
Lenke til kommentar

Ok, no er eg litt på vei her. Klarte å åpne program i sikkerhetsmodus og fekk kjørt Malware programmet, og sletta det det fant.

Men no er det et anna merkelig problem som har komt opp her.

Verken Opera eller IE vil åpne noen som helst websider, er ikke snakk om engang. Har prøvd 10 forskjellige, og ingen funker, så nå fant jeg heldigvis en gammel firefox install fil, og det fungerte.

Men er det noen som vet om det går an å lagre layouten sin i Opera(snarveier, bokmerker etc), slette opera og installere på nytt, og legge inn alt sånn som det var ? (om dere skjønner meg rett? uten å legge alt inn igjen manuelt)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan du tar backup av Opera filer ,men du kan spørre på denne delen av forumet kanskje.

Men det jeg vil anbefale deg er å ta en skann med ESET sin online skanner for å være sikker på at det ikke er noe mer virus på datamaskinen din.

Endret av Atiks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...