Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Alltid sår i skjeden etter sex

mm90

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er plaget med sår og tørr skjede etter sex. Blir ofte så sår at det gjør vondt å ha sex, ofte etter bare en gang. Jeg blir våt nok før vi har samleie, og det skjer det samme om vi bruker glidemiddel.

Det er svært smertefult å ha sex når jeg blir sår, og dette får meg også til å miste lysten :/

Har dere noen gode råd der ute??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er helt normalt for eldre kvinner. Kona fikk samme problemet i overgangsalderen(hun var våt, men da vi satte i gang ble det tørrere). Nå bruker vi masse tid på forspill, og endel glidemiddel. Det hjelper og mye å holde henne kåt hele tiden(mye kos;)).

Lenke til kommentar

Burde ikke dette vært oppdager etter å ha vært hos gynekolog et par antall ganger?

Har vært til undersøkelse av cyster osv pga unormale blødninger og smerter i skjeden i snart 3 år.

Er endelig blitt videreført til spesialist!

Har fått hormonspiral til ingen nytte for blødningsmønsteret også :/

Er også tross alt bare 20 år.

Hadde hååååpt at dette ikke hadde noe sammenheng med svie og sår etter sex, men det er vel en sjans for det dessverre.

Gud jeg er så lei!

Lenke til kommentar

Dette er helt normalt for eldre kvinner. Kona fikk samme problemet i overgangsalderen(hun var våt, men da vi satte i gang ble det tørrere). Nå bruker vi masse tid på forspill, og endel glidemiddel. Det hjelper og mye å holde henne kåt hele tiden(mye kos;)).

Tingen er at jeg er bare 20 år, og har egentlig aldri merket det særlig tidliger. Har begynt nå det siste året.

Har fast partner, og ingen kjønnssykdommer inni bildet heller!

Syns det er ganske merkelig dette her.

Lenke til kommentar

Har dere ofte sex? Dama mi hadde kraftig slitasje pga vi var ganske så kåte jævler...lol

Ta en god pause sånn at skjeden får hvile.

Er du sikkelig våt før han penetrerer deg? Dette er også viktig!

Pga avstand har vi sex hver andre uke ca, er så forskjellig.

Siden jeg har vært sår har vi kanskje hatt en eller to ganger per uke. Tror det har lite med at vi gjør det for mye eller for skjelden...

Har jo ikke hatt det før. I begynnelsen hadde vi sex 4 ganger for dagen. Men nå klarer jeg knapt en gang i uken :'(

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du forsøker å sette deg mer inn i hva endometriose er for noe, og tar kontakt med en lege som kan gi deg råd om dette.

Jeg har lest en del om dette nå, og det skremmer meg. Det er veldig mye jeg kjenner meg igjen i. Burde jeg fremskynde timen til spesialist enda mer? Haster dette på noe vis?

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du forsøker å sette deg mer inn i hva endometriose er for noe, og tar kontakt med en lege som kan gi deg råd om dette.

Jeg har lest en del om dette nå, og det skremmer meg. Det er veldig mye jeg kjenner meg igjen i. Burde jeg fremskynde timen til spesialist enda mer? Haster dette på noe vis?

Dessverre er nok dette noe du må lære å leve med.

Jeg tror ikke et tidsperspektiv på ditt legebesøk vil påvirke din velvære på noen måte.

Du vil nok dessverre alltid oppleve en viss grad av smerte under samleie.

Veldig mange kvinner lider av dette, men snakker ikke om det.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Etter å ha lest tråden er jeg enig mec Ideal. Ei vennine hadde samme problemet, det er utrolig trist, men dessverre bare noe man må akseptere. For noen mennesker er dessverre sex ikke særlig deilig, og man bør finne andre ting å berike livet sitt på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har vært hos gynekologisk undersøkelse, og jeg har ikke endometriose. Og alt er i sin skjønneste orden. Jeg har heller ikke sopp! :)

Men jeg blir likevell sår når han skal trenge inn i meg, og svir og er vondt etter sex. Glidemiddel gjør at det svir enda mer.

Jeg er våt nok så det er liksom ikke det som gjør det.

Noen som har noen tips? (jenter)

Er det noe dere kjøper på apoteket? Som gjør balansen der nede bedre sånn at jeg slipper sår? Osv

Sexlivet mitt er blitt totalt ødelagt. Har aldri hatt problemer med dette før da jeg har hatt en annen partner.

Men han jeg har nå, sliter vi nesten med å få han inn i meg, for han er så stor og jeg trang. Og da blir det liksom ikke bedre med disse sårene heller.. Som er kun på innsiden av skjeden og ikke utsiden.

Lenke til kommentar

Bruker dere kondom ved samleie? verdt et forsøk å prøve med å se om det blir bedre...

Bruker ikke kondom nei, blir nesten bare verre av det :p

Men nå har eg faktisk ikke blitt sår de siste 3 gangene vi har gjort det :D Har smørt meg med sånn babysalve etter sex.

Skal begynne på sånne melkesyre tabeletter også. Se om dette hjelper.

Håper det varer :) Har faktisk nytt sex de siste tre gangene uten at det har gjort vondt fra start til slutt og ikke minst etterpå! :D

Lenke til kommentar

Jeg hadde en velutstyrt partner en gang i tiden, og da hadde jeg svært ofte smerter, sår og rifter i skjeden. Rett og slett pga. størrelsen hans. Om vi hadde samleie med for kort tid mellom ble jeg sår, og ventet vi for lenge ble jeg sår, så der gjaldt det å finne den gyldne middelvei. :p Jeg brukte sinksalve etter samleie og brukte også vivag (kapsler) av og til, og synes dette hjalp!

Smertene vedvarte så lenge vi hadde sex, ca. 1 år. Nå har jeg en litt mindre partner og sexen er topp! :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...