tradhtare Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Hjelp! Har installert et program og må endre på en fil i C:\Windows\System32\drivers\etc Når jeg har endra og velger lagre, så får jeg beskjeden: "Du har ikke tillatelse til å lagre i denne plasseringen. Kontakt administrator for å få tillatelse. Vil du lagre i mappen Mine Dokumenter i stedet?" Skjønner ikke hva dette kommer av, da jeg skal være admin på pcen. Ingen andre brukere opprettet, og hver gang det står at programmet ikke kan gå videre uten admin.godkjennelse osv., så går det alltid videre når jeg trykker fortsett. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Du må sette deg selv som administrator. Kan gjøres i Kontrollpanelet. EDIT: Rockie har vel rett. Endret 12. juli 2010 av Vertical^ Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Det er UAC i Windows som sørger for at du ikke uten videre skal kunne utføre administative oppgaver på PCen, selv med administratorbrukeren uten videre. Dette er vell fordi at folk bruker administratorbrukeren som en vanlig bruker, noe som er en sikkerhetstrussel. Men i allefall, hvis endre filen i Notepad så kan du finne programmet på startmenyen, høyreklikke på det og velge å kjøre det som administrator før du åpner filen. Tror det skulle fungere. Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Takk for svar. Jeg prøvde det du sa, men det går ikke på den måten. Jeg prøvde også å lage en ny fil (i akkurat det dokumentet jeg åpna som admin), og limte inn teksten til den filen jeg skulle endre, for så å lagre dette nye dokumentet og overskrive det gamle, men når jeg trykka lagre, så skjedde det ingenting. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Installert Photoshop eller noe slikt nå da og må endre hosts filen Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Takk for svar. Jeg prøvde det du sa, men det går ikke på den måten. Jeg prøvde også å lage en ny fil (i akkurat det dokumentet jeg åpna som admin), og limte inn teksten til den filen jeg skulle endre, for så å lagre dette nye dokumentet og overskrive det gamle, men når jeg trykka lagre, så skjedde det ingenting. Rart, sitter i Linux nå så jeg får ikke sjekka. Må se om jeg booter Windows i løpet av dagen så kan jeg sjekke. Eventuelt som en nødløsning kan du jo skru av UAC midlertidlig, men det kan godt hende at de ligger noe ekstra beskyttelse over systemfilene. Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Installert Photoshop eller noe slikt nå da og må endre hosts filen Det er din teori. Rart, sitter i Linux nå så jeg får ikke sjekka. Må se om jeg booter Windows i løpet av dagen så kan jeg sjekke. Eventuelt som en nødløsning kan du jo skru av UAC midlertidlig, men det kan godt hende at de ligger noe ekstra beskyttelse over systemfilene. Jeg fikk det til likevel! Tusen takk for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå