waddaf Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 http://www.helium.com/items/1882339-doomsday-how-bp-gulf-disaster-may-have-triggered-a-world-killing-event Hva skal man tro om dette her? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 At artikkelforfatteren er en fyr som sitter med sølvpapirhatt, har for lite å finne på og har glemt å ta medisinene sine den siste tiden. 3 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Then again lars. Alle folk som kommer med slike påstander påståes å være klin gærne i hodet da, helt til det faktisk skjer.. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) ... Metan + Oksygen + Varme = eksplosjon. Metan + Hav + Varme = ?? Metanutslipp + Tid + Varme = kontrollert brenning. ... Jeg makter ikke å se for meg en "boble" med gass som er stor nok til å utslette noe som helst annet enn nærmiljøet, som får lov til å bygge seg stor nok til å gjøre noe skade. Endret 13. juli 2010 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 1. Permian extinction ble trolig skapt av flodbasalt utslipp i sibir ikke metan utslipp fra havet. 2. og selv om det første ikke stemmer er sjangsene for at det skal skje et metan utslipp pga. BP tingen Lenke til kommentar
rankine Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Det som slår meg med denne artikkelen, er at forfatteren totalt mangler kilder for alle påstandene som trekker linjer mellom metan-utslipp fra havet og BP-utslippet. Så vidt jeg har skjønt mener forfatteren at det finnes enorme metanbobler under havbunnen, og at BP har boret for lang ned og dermed har skapt en åpning der metan kan slippe ut. Det som er merkelig er at Gregory Ryskin (som det virker som forfatteren baserer doomsday-tankene på) overhodet ikke snakker om metanbobler under havet, men derimot om store mengder metan lagret i selve vannmassene dypt nede. Ved f.eks. en oppvarming av disse metanholdige vannmassene, vil disse kunne stige noe som kan medføre store utslipp av metan. Gregory Ryskins teori (eller hypotese?) går ut på at dette var grunnen til Perm-trias-utryddelsen. Dette vil si at en eller annen tilfeldig person på internett, uten snev av vitenskaplig troverdighet, har skrevet en artikkel om jordas kommende utryddelse uten bruk av en eneste saklig kilde som underbygger påstandene hans. De kildene han har, bruker han også feil. Han skriver f.eks. at 96 % av alt liv på jorda ble utryddet i Perm-trias-utryddelsen, men i hans egen kilde står det at det var mellom 90 og 95 % av alt liv i havet. Kan noen da gi meg én eneste god grunn for hvorfor vi skal ta artikkelen på alvor? Her er foresten en artikkel om temaet som er skrevet av Gregory Ryskin. Jeg har ikke egentlig store kunnskaper om dette temaet, så rett meg om noe jeg skriver er feil. Endret 13. juli 2010 av Xsquirrel 1 Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Scientist Denies He Ever Predicted BP Oil Spill Would Cause Extinction Of Mankind Suddenly everyone's talking about the methane-driven oceanic eruption and mass extinction theories of Dr. Gregory Ryskin, claiming that elevated methane levels from the oil spill could cause the end of mankind. Absent from this discussion has been Ryskin, who Northwestern University says is out of his office until September. The professor gave us the real story by email: I also want to emphasize that in my theory, methane hydrates (clathrates) do not play any role. Methane hydrates are the volatile compounds that have been released in large quantities in the Gulf of Mexico. They may suffocate aquatic life or cause a pressure explosion. But they probably won't poison the atmosphere and destroy 96 percent of life on earth. He was talking about "an extremely fast, explosive release of dissolved methane (and other dissolved gases...) that accumulated in the oceanic water masses." For more on Ryskin's methane theories, he said we should watch this video from 2007. http://vimeo.com/8269021 Read more: http://www.businessinsider.com/gregory-ryskin-methane-2010-7#ixzz0tb2t4ajJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå