Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Feilsøke Bosch kjøleskap

Anbefalte innlegg

Har et ca 6 år gammelt Bosch kombiskap som nå har begynt å fjuske.

I kjøledelen er det nå 13 grader og i frysedelen er det rundt -11, noe som er sånn passe...

Jeg hører ikke at kompressoren går i det heletatt, så jeg lurer på om det kan være termostaten som er gåen. Er det noen enkel måte å teste dette på?

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme dritten med Mitt Elto kjøleskap. Snakka med ein kjølemontør og han sa: "Berre kast det!" Men det gjalt mitt. Snakket om at Kompressoren var dårlig. evt lekkasje. Bruker det fortsatt til "øleskap", brus, egg og grønnsaker. Fryseren brukes til midlertidig dump av grandis, isbiter og Friskis =) Ikke til matvarer.

Lenke til kommentar

Hehe...

Antok noe sånt så dro å kjøpte nytt... Kom hjem med nytt kjøleskap og skulle tømme det gamle, og all pinuppen kjentes ut som stressballer :D Så det var i siste liten...

Nå har jeg sittet oppe til 03 bare for å fylle kjøleskapet igjen, med matvarene som har stått på platten :D

Nå er det natta *gjesp*.. bare se ferdig Orton vs Edge først...

-C-

Lenke til kommentar

Hvis kompressoren ikke går, og den heller ikke bruker noe strøm, er det overveiende sannsynlig at det er termostaten. Hvis den går uten å kjøle eller kjøler for dårlig er den enten slitt eller så er det en lekkasje i systemet så kjølemiddelet lekker ut. Hvis kompressoren gir fra seg en godt hørbar summelyd og tydelig bruker alt for mye strøm, er den skjært. I de to sistnevnte tilfellene er kjøleskapet bare å kaste, men om det er termostaten vil det nesten alltid være verdt å fikse, ihvertfall om du kan ordne det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...