horse4life Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Hei! Det nærmer seg mer og mer konfirmasjon og da skal det bygges PC for første gang. Jeg går for et AMD-oppsett med hovedkortet ASUS Crosshair IV formula, et 5870 og 8 gb RAM. Jeg skal bruke den mest til Gaming og IKKE NOE VIDEO/BILDE. Blir WoW og bad company 2, og sikkert andre nye godsaker som kommer på markedet. Er 1055t verdt de 300 kronene over 955? Tenker å klokke begge opp til 3,5 ghz ca. Vil de yte forskjellig? Og slår 1055t'en faktisk 955en? Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Flere kjerner er mer framtidsrettet og f.eks BC2 kan utnytte alle 6 kjernene. Ville klart gått for 1055T. Du får mer ut av det om du bruker 4/6 gb ram og kjøper f.eks X6 1090T i stedet. Eneste spillet jeg vet om min datamaskin bruker mer enn 4gb ram i er Metro i 3D. Tviler på du trenger mer en 4gb i starten, du kan jo da f.eks oppgradere datamaskinen senere med Crossfire og mer ram. Der 1055T får bruke alle kjernene sine slår den 955en. Praktisk sett kan noen spill som ikke klarer å unytte alle kjernene ha tilsvarende ytelse på begge prosessorene. Endret 12. juli 2010 av Ekinorak Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 Crysis tar ganske mye RAM. Men hvordan er det å kjøre 6 gb da? 2x2 gb i dualchannel og 1x2gb i "singlechannel"??? tenker å ikke bruke altfor mye penger på pcen, er det virkelig så store forskjelle på 1055 og 1090 og hva er forskjellene? Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Her er en grei graf som viser den syntetiske ytelses forskjellen her blir alle kjernene brukt. Det skal sies at ytelsesforskjellen er ikke så stor på en del spill på 4kjernen og 1055T da de fleste ikke klarer å utnytte alle kjernene enda. Men om du skal ha en framtidsrettet maskin er det aboslutt verd 6kjerner. Du kan fint begynne med 2x 2GB brikker, deretter tilføye 2x 1GB brikker eller 2x 2GB brikker til om du syntest det skulle være for lite. Endret 12. juli 2010 av Ekinorak Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 Også lurer jeg veldig på det med RAM-klokken.. Hørte noe om at Ramen måtte være rask nok for klokking?.. ellerno. Også noen sier at CL er viktig, mens andre ikke?... Trenger forklaring.. btw er ikke så veldig glad i syntetiske benchs... vil ha FPS! Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) btw er ikke så veldig glad i syntetiske benchs... vil ha FPS! Det varierer fra spill til spill, ville søkt på Google etter reviews på begge prosesorene og funnet tester der de spillene du spiller er brukt. Slik som Battlefield 2, som utnytter alle kjernene har du lik FPS på 1050 og 1090, fordi det er da skjermkortet som blir flaskehalsen, selv 5870. Resultatene er helt like se selv her: http://www.guru3d.com/article/phenom-ii-x6-1055t-1090t-review/18 Jeg har ikke noe særlig peiling på AMD klokking, i mitt intel system kan jeg i hvertfall klokke ned Memorymultiplieren og i hverstefall underklokke minnet om systemet skulle bli ustabill pga minnet. Endret 12. juli 2010 av Ekinorak Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Så jeg nettop med mine egne øyne at intel ble eid med sin dyreste prosessor? Edit: lol gleden varte ikke lenge,, bare ut den siden:P Endret 13. juli 2010 av exburn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå