Gå til innhold

Trening og fyll

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt fortalt at å ta seg en skikkelig fyllekule omtrent er som å slette trening gjort tett innpå. Er dette helt sant, virker litt ulogisk for meg? Og, noe man kan gjøre for å "bevare" mest mulig av treningen? I morra skal jeg på boksetrening halv 6-7, men skal samtidig ut på byen i 8-9 tiden. Bør jeg regne med at alt blir ødelagt, og kan jeg evt drikke/spise noe for å restituere meg så kjapt at jeg likevel bevarer mye av treninga?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du går på flatfylla hver helg, vil det ha noe å si på kroppen. Men en pils eller to vil ikke påvirke noe (sett bort fra ekstra kcal..)

Ved større fyllekuler, så vil du også ha redusert opptak dagen der på. For ikke å glemme alt dritten du stapper i deg da ;)

Lenke til kommentar

Fylledritt holder jeg meg heldigvis langt unna. Men drikker nok ganske ofte :innocent: Si jeg tar maks 5 pils i dag, kan jeg da om jeg drikker rikelig med vann og om jeg spiser skikkelig med mat før jeg drar ut begrense mesteparten av skadeeffektene? Hadde en lang, hard og deilig boksetrening i dag, så hadde vært kjedelig om den ble ødelagt :p

Lenke til kommentar

Sist jeg trenet aktivt var nå för russetida. Da var det flattfyll altfor ofte, så kom eksamener, deretter festivaler og avslutningsfester. Har nå kommet igang med trening igjen, og må si jeg ikke har tapt mye, eller öket särlig i fettprosent. Såklart har jeg en liten nedgang pga av den lange pausen, men det virker ikke som det skadet så mye.

Tror ikke fylla bryter ned mye, men derimot ödelegger fremgang.

Lenke til kommentar

Sist jeg trenet aktivt var nå för russetida. Da var det flattfyll altfor ofte, så kom eksamener, deretter festivaler og avslutningsfester. Har nå kommet igang med trening igjen, og må si jeg ikke har tapt mye, eller öket särlig i fettprosent. Såklart har jeg en liten nedgang pga av den lange pausen, men det virker ikke som det skadet så mye.

Tror ikke fylla bryter ned mye, men derimot ödelegger fremgang.

Tror det har mye å si hvilket nivå du var på. Jeg gikk ned over 5kg etter 3mnd uten trening. Hadde også problemer med å klare 80kg mens persen min var på 102,5kg i benk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel, skal du ned i vekt er det ikke så veldig positivt.

Selv små mengder alkohol kan midlertidig senke testosteron nivåene opptil hele 25%, og dette påvirker metabolismen og fremmer lagring av fett.

Samtidig som alkohol senker testosteronnivåene så øker det også østrogennivåene.

For å svare på spørsmålet, nei du kan fremdeles trene. Men Restitusjonen på musklene du trente vil ikke være like bra hvis du hadde holdt deg unna alkoholen.

Men at det sletter hele treningsøkten er bare piss.

Tror det har mye å si hvilket nivå du var på. Jeg gikk ned over 5kg etter 3mnd uten trening. Hadde også problemer med å klare 80kg mens persen min var på 102,5kg i benk.

Angående nedgang i baseløft, og andre løft etter pause. Så har dette veldig mye å si med at du er kanskje ikke like vant til teknikken (som fort kan fjerne eller legge på 20kg+), og at kroppen og senene ikke lenger er vant til den belastningen du hadde for 5 måneder siden. Det er derfor du også klatrer fort opp igjen når du starter :)

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...