Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva har BergenBy å tilby for to 20årige jente&gutt?


Anbefalte innlegg

En jente og jeg (gutt) pleier å henge sammen 1-3 ganger i måneden. Vi har alltid vært i BergenBy og rett og slett bare gått opp og ned gater, fra den blåstein til kirken, fra Strandkaien til Sjøboden, rett og slett bare tusle bortover mens vi snakker om alt og ingenting. Veldig koslig, det må jeg si!

 

Selv har jeg vært vesentlig lite i Bergen by, så hun har vist meg noen artige butikker mens vi har vært ute. Vi er som oftest ute fra ca. 1700 til 2300, og jeg lurer på: er det noen artige steder i Bergen jeg mest sannsynlig har gått glipp av som er verdt å sjekke ut? Da altså selvsagt ikke drikkesteder, men kanskje noen små skjulte steder der band opptrer, aktiviteter som Wasteland (Ja, selv Dreams kan være et eksempel!), gå opp Fløyen, osv. Skjer det noe spesielt i Bergen om sommeren i disse dager f. eks? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akvariet er jo alltid koselig! De har jo fått litt mer enn bare fisk, pingviner og sel der de siste årene. Alt fra reptiler til aper holder residens der nå. Ellers kan du jo ta hun med til Dreams Showbar. :p Men fra spøk til revolver. Dere kan jo utforske litt mer av utkantene i byen. Tveitevannet på Sletten er jo ganske fint på denne tiden av året.

Lenke til kommentar

Selv er jeg et utsiktsmenneske. Liker å sitte på steder med god utsikt og rett og slett bare nyte synet, gjerne med en venn/venninne som jeg kan snakke med og nyte utsikten sammen med. I den forbindelse pleier ofte å ta et par eksursjoner med motorsykkelen for å finne nye steder med god utsikt. For å nevne noen:

 

Ulriken

Fløyen (ganske opplagt disse to første)

 

Nesten på toppen av Montana, er noen benker som står like ved en bakke som kommer fra noen studentboliger som står ved toppen av bakken fra Haukeland sykehus (pustepause). Kanskje ikke like lett å finne. Man kan ta 31-bussen til Montana og gå av rett etter første veldig store høyresving etter man har kjørt av hovedveien sentrum-nesttun der med Langhaugen.

 

Har en del flere steder, men jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive hvor de er. Om jeg får tid skal jeg komme med det senere.

 

Ellers, teateret (anbefaler Svartediket som går nå for tiden), Akvariet, Wasteland, Museene som ligger langs Lille Lungårdsvann, Naturhistorisk museum og den parken/hagen som ligger like ved. Utrolig fint å sitte/gå tur der, ofte en del studenter som tusler rundt.

 

Men det meste av dette er vel slikt som dere vet. Om dere vil gjøre noe sammen anbefaler jeg å begynne med klatring. Dere er to stk, dere styrer selv når og hvor dere vil gå (er i alle fall 5+ steder i Bergen med klatrevegg innendørs), det er ikke særlig dyrt om dere er studenter. Veldig gøy, veldig god trening, og man kan snakke og kose seg samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...