Hasda Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Hei! Jeg er på leting etter en MP3 spiller som greit kan brukes under trening. Tenker at Ipod touch kanskje ikke er så veldig praktisk til denne typen formål fks. Noen som har noen erfaringer når det kommer til MP3 spillere og trening? Kom gjerne med forslag til spillere som dere mener passer til mitt behov! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Jeg er langt ifra noen Applefan, men jeg har selv en ipod shuffle 2.gen, og den funker kanon til det formålet. Er dog ikke så sikker på 3.gen. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Hvilke krav har du til fysisk størrelse, skjerm, lydkvalitet, lagringskapasitet, og pris? Hvilke ørepropper/hodetelefoner skal du bruke? Er det et alternativ at spilleren går i ett med proppene? (Se Sony NWZ-W202) Endret 13. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Billig er bra i denne samanhengen, eg har øydelagt eit uttal spelarar på gymmen. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Det kommer vel helt an på hvordan man behandler den.Jeg har selv brukt min SanDisk Sansa Clip under trening, og den funker helt fint enda! Endret 13. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Har brukt ipoden i det siste, men det plagar meg at eg må passe på den heile tida. Kan eksempelvis ikkje ha den i lomma mens eg tar markløft. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Da kan du jo vurdere Sony NWZ-W202 (https://prisguiden.no/produkt/111056) du også Eller så kan du bruke SanDisk Sansa Clip og bruke klypa til å feste den i nakken på T-skjorta e.l. Endret 30. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Jeg er langt ifra noen Applefan, men jeg har selv en ipod shuffle 2.gen, og den funker kanon til det formålet. Er dog ikke så sikker på 3.gen. Jeg vil utdype dette littegrann: Ipod Shuffle 2.generasjon er genial til trening, det skal Apple ha. Dette er det første og sannsynligvis eneste Apple-produktet jeg noen gang kommer til å eie, med mindre den går i stykker og de senere lanserer en løsning som er minst like godt egnet til trening som denne. Spilleren er knøttliten, og har en diger (i forhold til egenstørrelsen) clip-on innebygget. Spilleren har ingen skjerm, men pga. lite lagringsplass er du likevel nødt til å ha relativt strikt kontroll over hva du har på spilleren. Du kan velge mellom "repeat mode" og "shuffle mode". Lydkvaliteten er imidlertid dårligere enn resten av mine mp3-spillere, men det er heller ikke dette jeg vektlegger mest i en treningsspiller. Knappene er store i forhold til spilleren, og den er lett å betjene selv når man jogger intensivt. Jeg kan dog dessverre ikke personlig anbefale 3.generasjon. Har aldri prøvd den selv, men jeg kan ikke finne på å foreslå for noen å kjøpe en spiller som ikke fungerer med andre hodetelefoner enn øreproppene som følger med. Disse har nemlig fjernkontroll innebygget, og uten den kan man ikke styre spilleren utover av/på (og sannsynligvis play). Shuffle 2.gen er nok vanskelig å få tak i i dag, men om du skulle komme over en til omkring 500 kr vil det være en svært god løsning til trening. Endret 14. juli 2010 av srbz Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Ipod nano er veldig grei, liten og lett og kjøp armbånd så du kan ha den på håndleddet når du jogger eller trener. Man trenger maks 8gb hvis du ikke skal ha sinnsykt masse musikk på da. De er jo også i alle farger. Er ikke glad i apple selv.. Men Nano er grei. vi kjøpte en sånn til en kamerat i bursdag... Han bruker den til sykkling til og fra jobb og er kanon fornøyd. Eller shuffle da.. Men det er masse forskjellige mp3 spillere.. sikkert flere hundre forskjellige.. Lenke til kommentar
Hasda Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Bestilte nettopp en Ipod nano. Takk for alle forslagene og rådene!:-D Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Men det er masse forskjellige mp3 spillere.. sikkert flere hundre forskjellige.. Sitat fra "Les dette før du poster i emne om tips til MP3 spiller" Det er en halv million MP3 spillere på markedet. Endret 14. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Shuffle 2.gen er nok vanskelig å få tak i i dag, men om du skulle komme over en til omkring 500 kr vil det være en svært god løsning til trening. Er de virkelig salgbare? Jeg har en slik 1GB utgave som jeg aldri bruker. Riktignok funker ikke de øreproppene som fulgte med, men resten er OK. Den må være fin til trening for de som driver med slikt. Liten som er frimerke, og med klype til å feste på klærne. http://www.amobil.no/artikler/ipod_shuffle/36996 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Du vet aldri hva du finner på bruktmarkeder og diverse spesialforretninger, men jeg tviler på at det er særlig mange som fremdeles har slikt på lager. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 TEST: Knøttsmå MP3-spillere - Denne banker Ipod Shuffle Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Kjøpte nettopp en SanDisk Sansa Clip+. 8gb med radio og minnekortleser så du kan utvide helt opp til 40gb, vunnet priser flere år på rad for lydkvaliteten (2009), har en knall lys OLED skjerm som lar seg lett leses i sola, 15 timer batteri tid, fungere med alle OS med en hvilken som helst USB kabel, leser de aller fleste formater, er på størrelse med en liten fyrstikkeske og har en klipp (ja faktisk!) på baksiden så den lett lar seg feste til joggebukse eller lignende. Solid virker den og. Kan anbefales Ca 500,- inkludert frakt... Endret 18. august 2010 av mbergersen Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Finnes det ikke sånn armfester til ipodtouch? Ta slipper man å stresse, mens man trener. Har selv vurdert å kjøpe den nye ipod touch, men er rett for at den ikke funker under trening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå