Nator Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Så lenge det funker med Exchange er det ikke så mye å klage over, du har jo mulighetene i Gmail blant annet? Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Android er super-fleksibelt, men det krever en viss egeninnsats fra brukeren. Hvis man ønsker og/eller insisterer på å komme til dekket bord, så får man heller gå over til iPhone. Eller hvis super-kompatibilitet med Microsoft er greia, så er nok Windows Mobile en bedre løsning. Lenke til kommentar
groov Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Jeg stusset også litt over hvor vanskelig synk var (mot Lotus Notes i mitt tilfelle). Som OP forventet jeg også at det skulle være smertefritt, det er jo snakk om en helt ny smarttelefon tross alt. Brukte en drøy time, eller kanskje to, for å sette opp en synk løsning jeg kunne være fornøyd med, og det er ikke bra nok IMHO. Lenke til kommentar
Bjørn Ove Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Så lenge det funker med Exchange er det ikke så mye å klage over, du har jo mulighetene i Gmail blant annet? Hatte du tatt deg bryderiet med å lese hele tråden, så ville du sett at jeg ikke vil synke via g-mail eller en brukerkonto hos SE, det er flere grunner til dette. Jeg har irritert meg over den begrensede blåtann støtten i X10 mini, men dette er en svakhet i andriod 1.6 er jeg blitt forklart. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Du har fortsatt ikke nevnt hva problemet er med BT, eller hva som er galt med å synce via gmail, som strengt tatt ikke krever mange knappetrykkene. Lenke til kommentar
Bjørn Ove Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Du har fortsatt ikke nevnt hva problemet er med BT, eller hva som er galt med å synce via gmail, som strengt tatt ikke krever mange knappetrykkene. På jobb så må jeg bruke jobb mailen, jeg kan ikke bruke en annen mailadresse. Jeg ser på det som en elendig teknisk løsning å måtte synke outlook med g-mail for så å kunne synke telefonen med g-mail. Nå prøver jeg med deja-office for å synke telefonen med outlook, noe som ikke fungerer knirkefritt. Jeg har ikke fått den til å synke via blåtann, den insisterer på å synke kontaktene hver gang (så jeg ender opp med å måtte redigerer i kontaktene etter hver synkronisererng, en kontakt lå i 5 eksemplarer sist jeg synket selv om dette er noe som jeg har valgt bort etter første synkronisering). Deja sykroniserer kun sin egen kalender ikke den som er innebygd i telefonen. Lenke til kommentar
Bjørn Ove Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg satt hær en dag og oppdaget at batteriet ble tomt på et døgn!? Syntes det var rart, men fant ut av "feilen" etter et par dager. Grunnen til at batteriet ble tappet var at jeg ikke hadde slettet url'en i nettleseren, så selv om jeg hadde koblet fra nettet så var nettleseren aktiv siden det fortsatt var en url skrevet i den. Eller for å si det slik: enda en grunn til å si at kjøpet av x10 mini var et bomkjøp Lenke til kommentar
runniz Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hvis du ikke vil bruke Gmail, kan du laste ned K9Mail fra Market og sette opp e-posten din på jobb; Features: * Send and Receive * Configure to IMAP, POP3, and WebDAV (Exchange) email protocols * Search Multiple inboxes * Swipe for Previous/Next emails * Set Android Notifications, sounds and vibrate alerts * Delete email on the server works (A huge gripe with users of the default email client, when you specify to delete on the server… it doen’t, meaning double work when you do get back to desktop) * Signatures * Multi-folder Synchronization * Opening and Saving attachments * Email Sorting * Copy email text by Forwarding message * Frequency check settings * Keyboard shortcuts Lenke til kommentar
Bjørn Ove Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Hvis du ikke vil bruke Gmail, kan du laste ned K9Mail fra Market og sette opp e-posten din på jobb; Features: * Send and Receive * Configure to IMAP, POP3, and WebDAV (Exchange) email protocols * Search Multiple inboxes * Swipe for Previous/Next emails * Set Android Notifications, sounds and vibrate alerts * Delete email on the server works (A huge gripe with users of the default email client, when you specify to delete on the server… it doen’t, meaning double work when you do get back to desktop) * Signatures * Multi-folder Synchronization * Opening and Saving attachments * Email Sorting * Copy email text by Forwarding message * Frequency check settings * Keyboard shortcuts Hadde du tatt deg bryet å lese gjennom tråden, så vil du forstå at det jeg minste jeg krever fra en mobil er at jeg kan uten problem synkronisere mobilen med outlook via blåtann med bare et par knappetrykk. Ikke det alt det surret som jeg har nå med at jeg må først starte Bluetooth Fileexchange, så Deja Office og så synke. Og når jeg oppdaterer kontaktene mine, så bare kopierer den alle kontaktene fra Outlook til X10 mini slik at jeg har en stor jobb med å redigerer i kontaktene mine etterpå. Lenke til kommentar
laffen99 Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Med android 1.6 må du bruke Roadsync (pre-installert) for Exchange, og vanlige mailprogrammet for hotmail/gmail/yahoo. Ikke noe problem å ha flere samtidige kontoer, bare hold tunga rett i munnen med hensyn til kalender og kontakter. Konfigurere RoadSync™ ved å bruke Microsoft® Exchange ActiveSync® synkronisering http://www.sonyericsson.com/cws/support/phones/detailed/whatisexchangeactivesync/xperiax10mini?cc=no&lc=no Endret 6. oktober 2010 av laffen99 Lenke til kommentar
Bjørn Ove Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Med android 1.6 må du bruke Roadsync (pre-installert) for Exchange, og vanlige mailprogrammet for hotmail/gmail/yahoo. Ikke noe problem å ha flere samtidige kontoer, bare hold tunga rett i munnen med hensyn til kalender og kontakter. Konfigurere RoadSync™ ved å bruke Microsoft® Exchange ActiveSync® synkronisering http://www.sonyericsson.com/cws/support/phones/detailed/whatisexchangeactivesync/xperiax10mini?cc=no&lc=no Hadde du tatt deg bryet med å lese hele tråden så ville du sett at jeg ikke har exchange server på jobb, og får heller ikke lov til å sette oppe en slik av it-ansvarligt. Hva mer er det å si om en smarttelefon som ut av boksen i bunn og grunn er en Doro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå