Gå til innhold

Komplett Support, rett inn fra gata?


Anbefalte innlegg

Det er vel for mye å forlange at de som sitter på supporten kan så mye om pc'er, hovedkort og minnebrikker, men at de i det minste kan lese er vel forvente?

 

Kjøpte et MSI KT4 Ultra hovedkort i september. Ifølge Komplett og produsenten skulle det bare være å trø inn 3 GB minne på kortet, være seg PC3200 eller lavere. Skulle oppgardere til en GB, så jeg kjøpte en 512 brikke i tillegg til de 2 stk. 256 jeg hadde fra før. Ingenting fungerte, klarte ikke finne mer enn 512. Nå jeg da går på MSI's websider er det kommet ny påførsel med rød skrift at, ved bruk av PC3200 kan man ikke ha mer en to slot'er fylt med minnebrikker, og når det i tillegg står at det kun kan være 2 stk. 256 eller 1 stk. 512, så er jo ikke kortet oppgraderbart. Uansett hvordan man mikser kommer man ikke høyere en 512. I håndboken står det ikke noe om dette, og det på webben sto ikke der da jeg kjøpte kortet.

Med bakgrunn i dette forlangte jeg å få et nytt, oppgraderbart hovedkort, noe som jeg har rett til i følge forbrukerloven. Men eneste respons fra den såkalte supporten deres er at jeg må sende inn kortet for test enda jeg har sendt utklipp fra både håndboka og det som står på MSI's produktside, samt linken.

Vel gjorde jeg kanskje en feil ved at jeg kjøpte en annen type ram, TwinMos, mens jeg hadde Apacer. Det er det kisen har hengt seg opp i. Jeg ba de glemme rammen som jeg har å ba om å få et råd om hvilken ram jeg skulle kjøpe for å få 1024+ i PC'en. Ser at det er kommet en PC3200 1024, men har ikke råd til å kjøpe alt for å sjekke om det går, og ikke står den på lista til MSI heller.

Da skal jeg si det ble tyst. Normalt er de flinke til å svare, nå etter purringer har jeg ikke hørt noe på en uke. Regner med at de er livredd for å få et rush av returer.

Noe av det morsomste med hele greia, var at det var en betjening på Komplett i Oslo som gjorde meg oppmerksom på at det var feil på chipsettet på disse kortene.

Har kjøpt mange PC'er fra Komplett, men heretter kjøper jeg bare det som leverandørene har ansvar for. Fikk feil på en Plextor CD-brenner, og tror du ikke de kom å hentet den på døra, kjørte den til Gardermoen, sendte den til Belgia og leverte den på døra 3 dager senere. Og jeg bor nær Lillehammer.

 

Det er rart at, når det gjelder data, så gjelder liksom ikke normale lover og regler. Godtar man ellers et kjøp der produsenten senere reduserer speifikasjonene til en sjettedel.

 

Og så lurer jeg på hva de skal teste som ikke MSI har gjort allerede.

 

Bånn i bøtta, spør du meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...