spetwols Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Hei. Som noen sikkert vet er jeg stor a-ha fan. Nå driver jeg med et lite prosjekt. Jeg samler sammen så mye jeg kan av konsertene dems. Videoer og bilder og alt. Nå har jeg hele konserten dems i fjor samlet på pcen, og brent ut dvder. En dvd for hver konsert. Så nå kommer det litt større prosjekte. Jeg skal designe covere i ps. Jeg har ikke så veldig mye erfaringer i ps, men kan en del. Så det går bra. Jeg lurer bare på tips til hvordan jeg kan lage gode covere. Jeg tenkte kansje på hvert cover skal hvertfall den stripa. Der navne på filmen står. Den lange tynne siden. Der hadde jeg tenkt til og skrive 1-2-3 osv. Altså første konsert skal stå nummer 1. Neste 2. Og navne hvor de holdt konserten. Men åssen bør jeg gjøre det ? På de 2 andre sidene. Foran og bak. Burde jeg foreksempel skrive : A-HA Farewell Tour 2010. Live in Germany,Frankfurt - 21 nov. Så et bilde under fra konserten. Eller kansje over hele ? Eller designe hele covere ? Jeg skal så klart gjøre alt selv, hadde bare vært kjekt med noen tips fra folk som har erfaring! Så på baksiden hadde jeg tenkt og skrive ned hele setliste med låtene. Og kansje et bilde ? EDIT: Jeg prøvde meg på en i farta bare. Men ikke veldig fornøyd. Men noe kritikk ? Endret 12. juli 2010 av spetwols Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 Hei. Nå har jeg jobbet litt med en ny her. Blei litt fornøyd. Men motar veldig kritikk om hva som kan gjøres bedre! Dette er for all del ingenting som skal offentligjøres. Kun ha i min samling, og kansje noen andre fans jeg deler det med. Burde jeg kansje ha spille tid osv og sånne ting ? Og at jeg har laget den ?hmm.. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Synes bildet av Paul ser litt feil ut i proposisjonene? Hvis du vil høre min mening, så synes jeg at tittelen på ryggen burde endres. Hvis du setter denne i DVD samlingen, og bare ryggen synes, er det bare du som vet at dette er en a-ha konsert. Jeg synes at tittelen på ryggen skal være den samme som på fronten. Så kan evt. konsertsted, arena og dato stå med mindre tekst. På første eksempel står jo ikke a-ha logoen på fronten en gang, det burde den definitivt gjøre. Ellers bra jobb på begge eksemplene synes jeg! 1 Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Synes bildet av Paul ser litt feil ut i proposisjonene? Hvis du vil høre min mening, så synes jeg at tittelen på ryggen burde endres. Hvis du setter denne i DVD samlingen, og bare ryggen synes, er det bare du som vet at dette er en a-ha konsert. Jeg synes at tittelen på ryggen skal være den samme som på fronten. Så kan evt. konsertsted, arena og dato stå med mindre tekst. På første eksempel står jo ikke a-ha logoen på fronten en gang, det burde den definitivt gjøre. Ellers bra jobb på begge eksemplene synes jeg! Hei! Tusen takk for svar! Veldig taknemelig for litt respons. Ja, faen. Du har helt rett. Jeg burde endre ryggen. Var kansje dumt av meg, men nå har jeg printet ut alt 8 stykker. Trur jeg skal skrive "Foot of the mountain Tour" isteden for på ryggen.? Det har du helt rett i. Takk for det. Nettop slik kritikk/eller hva jeg skal si ute etter. EDIT : Som du sikkert så så hadde jeg 2 forkjellige ekemplarer oppe. Jeg valgte meg for det nede med litt mere design. Selvom det ble litt kult med morten helt nedesrt der på det første. Har også lagt til flagget som du ser. Men nå står også faktisk filmene i a-ha samlingen min. Så det burde ikke være tvil på at det er a-ha, Men det kunne jo ikke du vite at stod der ^^ Men vurderer likevel og endre. Kan legge ved noen flere jeg har laget også : Har i alt laget 12 stykker så langt. Endret 14. juli 2010 av spetwols Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Trur du kansje det blir litt kjedelig med samme designe hele foot of the mountain tour ? Skal bytte design på de andre turene. Har nytt design på farewell tour foreksempel. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg synes faktisk det bare var bra at du har kjørt samme design på alle konsertene fra denne turnéen. Det gjør at man på en måte skjønner at disse hører sammen, som en slags serie. Hvis du lager cover for andre turnéer eller andre artister, kan det nok være en fordel å variere litt. Når det gjelder de flaggene du har satt inn, synes jeg ikke det var så dumt, men legg merke til at den ene stripen i det tyske flagget forsvinner i bakgrunnen. Ville derfor kanskje ha endret litt på akkurat det. Må f.eks. bakgrunnen være helt bekksvart uten noen som helst for struktur eller nyanser? Synes det tar seg bra ut med en mørk bakgrunn, men hadde ikke gjort noe om det var noe svakt mønster eller nyanser der. 2 Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Tusen takk for kjempe svar igjen! Setter virkelig pris på at du faktisk liker det jeg lager. Motiverer meg mere! Du har rett at den svarte fargen på det tyske flagge forsvinner. Det tenkte jeg også på når jeg laget det, men gjorde ingenting med det. Nå tittet jeg litt rundt på nette og fant noen andre som har laget cover fra 2009. Jeg synes ikke det covere der var noe spessielt bra gjennomført. Men lurer på en ting om du vet det da. Vet du om vist jeg printer hvitt, bruker jeg patroner da, eller går det liksom med det hvite på arket ? ^^ Jeg trur faktisk med hvit bakgrunn hadde blitt ganske kult, og det er faktisk mere foot of the mountain, en svart. Hva synes du. Burde jeg beholde den svarte, eller kansje prøve med på hvitt ? Mest pgr av jeg kansje kan spare patroner om den ikke bruker hvitt. Vet du det ? Denne er altså ikke min : Men vil kansje bruke ideen som sagt. Kun vist jeg vil spare patroner. Fordi det er så satans dyrt. 2009 - 20 November, Ice Palace, St. Petersburg, Russia.bmp Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Du bruker mindre blekk ved å bruke hvitt ja, det er helt klart. Men hvis det ikke er 100 % hvitt, vil den skrive ut mellomtonene. Likevel, selv om det er grått, vil du fortsatt bruke mindre blekk om det var helt svart. 1 Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Daså. Det er jo fint. Nå skal faktisk du få bestemme hvem jeg skal beholde og bruke. Opptil deg. Det er akuratt samme for meg. Bare velg den du synes er best! Det blir mulig forandringer på den hvite også, da dette mekket jeg bare i farten. Så må bearbeide den litt. Here we go : EDIT: Da kan det hende jeg kan bruke det svarte arbide på farewell tour. Endret 14. juli 2010 av spetwols Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) OK, bruk den hvite varianten da. Men det gjør ikke noe om skriftstørrelsen på låttitlene er en anelse mindre, de behøver ikke nødvendigvis gå helt fra topp til bunn. I alle fall bør det ikke være slik som nå at "+ bonus" havner på en bakgrunn som gjør det vanskelig å lese. Edit: det samme med "produced by spetwols". Skriftstørrelsen her synes jeg bør være enda en god del mindre enn låtlista. Synes det er greit å kreditere deg selv, men hovedfokusen må være på låtlista og ellers designet forøvrig. Vil til slutt bare understreke at dette er mine meninger, og ikke nødvendigvis noen fasit. Endret 14. juli 2010 av Superparanoid 1 Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) OK, bruk den hvite varianten da. Men det gjør ikke noe om skriftstørrelsen på låttitlene er en anelse mindre, de behøver ikke nødvendigvis gå helt fra topp til bunn. I alle fall bør det ikke være slik som nå at "+ bonus" havner på en bakgrunn som gjør det vanskelig å lese. Edit: det samme med "produced by spetwols". Skriftstørrelsen her synes jeg bør være enda en god del mindre enn låtlista. Synes det er greit å kreditere deg selv, men hovedfokusen må være på låtlista og ellers designet forøvrig. Vil til slutt bare understreke at dette er mine meninger, og ikke nødvendigvis noen fasit. Hehe, så klart. Men da får jeg jobbe med de hvite. Må virkelig få takket deg for hjelpen! Du har vært til virkelig stor hjelp for meg. Prøvde og minimere teksten litt og det så faktisk litt proffere ut. Samt da som jeg har bedre plass til et bilde ellernoe under. Men synes du jeg burde ha med info som spilletid osv ? Jeg skrev bare + bonous, fordi det er en del andre ting som bilder,nyheter osv... Igjen takk! EDIT : Helt ærlig. Ikke tenk at jeg skal spare patroner eller noe sånt. Hvem synes du egentlig er best av den hvite og svarte ? Og hva synes du om de 3 øverste bildene siden av flagget ? Ble det for mye ? Endret 15. juli 2010 av spetwols Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Okei. Da kommer en ny versjon. Den ble jeg egentlig ganske fornøyd med. Men nå er det natta på meg. ^^ Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Se der ja, nå begynner det å ligne noe! Siste versjon er klart best. Vet ikke hva du tenker på med info om spilletid. Hvis du tenker at det skal stå lengden på hvert eneste spor, så synes jeg ikke det er så viktig. Eller tenker du på at det skal stå total spilletid til slutt? Akkurat det kan jo være litt interessant, hvis du klarer å få plassert denne info og evt annen info et sted uten at det virker rotete. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå