Chekkos Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Hei, jeg skal etter sommeren kjøpe ny pc og er i tvil om jeg går for bærbar eller stasjonær. Jeg tenker som så at det står mellom den bærbare sin mobilitet og enkelhet, mot den stasjonære sin datakraft, for det er vel riktig det at man får mer data for pengene med en stasjonær? Hva skal jeg bruke den til? Generell bruk, ingenting spesielt. Prisantydning: 6000-7500 kr. AMD eller Intel, jeg liker begge. Hva skal jeg vektlegge av tekniske spesifikasjoner osv.? Hilsen usikker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 om det er generelt bruk rundt 6-7k så er en laptop supert du får ganske god ytelse til den prisen, så jeg ville gått for laptop. Men skal den stå helt stille hele tiden eller er det en fordel å ha en liten og lett slik du kan flytte på den? Siden du ikke skal spille trenger du ikke vektlegge skjermkort så veldig mye. Gå for en god cpu (her foretrekker jeg intel) og helst 4 GB ram. Tenk deg om hvor stor harddiskplass du trenger, for det er ikke vits i å betale mer for en større harddisk om du ikke trenger det. Evt. kjøpe en ekstern senere. Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Det er vel strengt tatt ingen som kan fortelle deg om du vil swette mer pris på den ene egenskapen eller den andre. Men, siden "generell bruk" ikke krever mye datakraft er jo tilsynelatende det argumentet ute av ligningen. Da fremstår jo en bærbar som et bedre valg. Men igjen, det er umulig for noen av oss andre å fortelle deg hva du vil ha mest utbytte av. Folk som gjør det kalles selgere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå